Carrefour Polska podjął decyzję dotyczącą wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego, oznaczonych cyfrą 3. Decyzja ta wynika ze strategii CSR oraz polityki jakości Grupy Carrefour. Jajka z chowu klatkowego w marce własnej Carrefour znikną z półek do 2020 roku, natomiast jajka od producentów narodowych do roku 2025.
Carrefour Polska podejmuje wiele działań z zakresu ochrony bioróżnorodności. W ramach przyjętej strategii postanowiliśmy wycofać jaja z chowu klatkowego wśród marek własnych do końca 2020 roku, a wśród marek krajowych do 2025 r. Realizacja działań w powyższym terminie, pozwoli naszym dostawcom na właściwe wdrożenie tej strategii. Inicjatywa Carrefour jest jednym z elementów ochrony dobrostanu zwierząt hodowlanych. Przykładem takiego działania naszej sieci jest również wprowadzony w styczniu 2015 r., kurczak z wolnego wybiegu „Jakość z natury Carrefour”. Podjęta decyzja jest w pełni naszą inicjatywą, którą Grupa Carrefour ustawicznie wdraża w poszczególnych państwach już od kilku lat. W Carrefour Polska dążymy do tego, aby właściwie komponować naszą ofertę i kontrolować jakość produktu w marce własnej na każdym etapie łańcucha dostaw, a także promujemy zrównoważone praktyki produkcji
– powiedziała Barbara Kowalska, Dyrektor Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.
Podjęte przez Carrefour Polska działania to część strategii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, która dotyczy między innymi dbania o środowisko naturalne, poprzez przyczynianie się do ochrony bioróżnorodności. Firma podejmuje szereg działań, których celem jest ochrona zasobów przyrodniczych, a w konsekwencji zapewnienie dobrej przyszłości dla kolejnych pokoleń.