Castorama Polska zwiększyła sprzedaż o 3,4%

2019-04-04 | 10:00

W roku finansowym 2018/2019 Castorama Polska Sp. z o.o, kolejny rok z rzędu zwiększyła sprzedaż oraz zysk operacyjny. Bardzo dobre wyniki osiągane w naszym kraju są m.in. efektem realizacji strategii rozwoju międzynarodowej Grupy Kingfisher, której spółka jest częścią. 

Zgodnie z raportem finansowym opublikowanym dnia 20.03.2019 roku przez Kingfisher plc, międzynarodową spółkę detaliczną z branży home improvement (polepszania warunków mieszkaniowych), sprzedaż, będącej częścią tej Grupy, spółki Castorama Polska w zakończonym roku finansowym 2018/2019 (luty 2018- styczeń 2019) wzrosła o 3,4% (+ 1,7%  r/r w sklepach porównywalnych, like-for-like, LFL ) do 6 908 mln PLN (1 431 mln GBP). Tak dobre wyniki udało się osiągnąć pomimo wprowadzenia w naszym kraju ograniczenia handlu w niedziele. Zysk detaliczny Castorama Polska wzrósł z kolei o 6,6%, do 873,7 mln PLN  (181 mln GBP), odzwierciedlając zwiększenie sprzedaży oraz pozytywne efekty zrealizowanych działań spółki na rzecz ograniczenia kosztów własnych przy jednoczesnym wzroście kosztów pracy w Polsce.

Nasze wyniki są efektem wytężonej pracy całego zespołu i zmian, jakie wprowadzamy w spółce. Skupiając się na potrzebach Klienta, modernizujemy wiele obszarów swojej działalności. Jesteśmy w trakcie transformacji, która obejmuje ofertę, procesy operacyjne i sklepy oraz intensywny rozwój kanałów digital. Efektem realizowanych działań jest zapewnienie klientom dostępności produktów dopasowanych do ich potrzeb w najlepszych cenach, co przekłada się już na wyniki finansowe i z pewnością będzie procentowało również w przyszłości. Nasze zyski  są inwestowane w rozwój  zaplecza logistycznego, systemów IT oraz nowoczesne kanały sprzedaży. Otwieramy nowe sklepy  i tworzymy nowe miejsca pracy, równocześnie nie zapominamy o obecnych pracownikach, których zaangażowanie doceniamy

- mówi Łukasz Sas-Topolnicki, Dyrektor Administracyjno-Finansowy Castorama Polska.

Bardzo dobre wyniki Castorama Polska sprawiają, że nasz kraj jest jednym z kluczowych rynków dla Grupy Kingfisher, która realizuje obecnie rozpoczęty w 2016 roku pięcioletni proces transformacji. Zakłada on wykorzystanie skali prowadzonej przez Grupę działalności biznesowej, w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów związanych z ulepszaniem domów i ogrodów. W ramach realizacji tych założeń Castorama Polska Sp. z o.o., korzysta z grupowych rozwiązań, które dobrze się sprawdzają na naszym rynku, przez co klienci mogą korzystać z  ujednoliconej i innowacyjnej oferty produktowej. Znacząco zwiększa to jej konkurencyjność względem innych podmiotów z branży. Grupa unifikuje również systemy IT, na bazie których wdraża m.in. nowe rozwiązania e-commerce oraz stale zwiększa efektywność operacyjną. Dotychczasowe wyniki tych działań stanowią stabilną bazę do dalszego dynamicznego rozwoju całej Grupy, jak i pozytywnie wpływają na bieżącą działalność w Polsce.

Nowe, ujednolicone i innowacyjne gamy stanowią obecnie 44% oferty w sklepach Grupy Kingfisher. Wprowadzenie w całej sieci produktów, które odpowiadają na potrzeby klientów w różnych krajach pozwala nam zagwarantować im dostęp do rozwiązań wysokiej jakości w przystępnych cenach i spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem osób korzystających ze wsparcia sieci Castorama Polska. Udział tych  gam, które wypracowujemy w międzynarodowych zespołach, będzie się zwiększał i z pewnością korzystnie wpłynie na naszą pozycję na rynku

 – dodaje Łukasz Sas-Topolnicki.

Realizowane zmiany w zakresie oferty pozwalają również zwiększać efektywność biznesową w obszarze łańcucha dostaw. Ponadto spółka z powodzeniem ogranicza koszty własne, ujednolicając procesy IT i księgowe korzystając z rozwiązań wprowadzanych przez grupę Kingfisher. Przykładowo z profesjonalnej obsługi finansowego centrum usług wspólnych w Krakowie, zatrudniającego już blisko 300 osób, korzystają obecnie trzy spółki w Grupie Kingfisher - B&Q z Wielkiej Brytanii, Castorama Francja i Brico Depot Francja. Dzięki tym zmianom, pomimo wzrastających kosztów pracy w naszym kraju, Castorama Polska utrzymuje zatrudnienie i wciąż inwestuje w rozwój zespołu. 

W 2019 roku, na bazie dotychczas wdrożonych rozwiązań, Castorama Polska planuje kontynuację transformacji w zakresie zmian w ofercie. Spółka w dalszym ciągu będzie wzmacniała również sprzedaż internetową, utrzymując przy tym tempo rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży, Castorama zapowiada otwarcie nowych sklepów m.in. w Elblągu, Bydgoszczy czy Pabianicach. W odpowiedzi na rosnącą sprzedaż kolejnym elementem wsparcia strategii skupionej na potrzebach klientów będzie też rozwój zalecza logistycznego. Planowane w tym roku zwiększenie powierzchni magazynowej, do 150 tysięcy m2 będzie służyło m.in. dalszemu wzmocnieniu pozycji Castorama jako lidera rynku e-commerce w swojej kategorii.

Tagi: Castorama Podsumowania i wyniki finansowe Łukasz Sas-Topolnicki
Oceń artykuł:

Źródło: Castorama

Castorama Polska zwiększyła sprzedaż o 3,4%

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.