W roku finansowym 2018/2019 Castorama Polska Sp. z o.o, kolejny rok z rzędu zwiększyła sprzedaż oraz zysk operacyjny. Bardzo dobre wyniki osiągane w naszym kraju są m.in. efektem realizacji strategii rozwoju międzynarodowej Grupy Kingfisher, której spółka jest częścią.
Zgodnie z raportem finansowym opublikowanym dnia 20.03.2019 roku przez Kingfisher plc, międzynarodową spółkę detaliczną z branży home improvement (polepszania warunków mieszkaniowych), sprzedaż, będącej częścią tej Grupy, spółki Castorama Polska w zakończonym roku finansowym 2018/2019 (luty 2018- styczeń 2019) wzrosła o 3,4% (+ 1,7% r/r w sklepach porównywalnych, like-for-like, LFL ) do 6 908 mln PLN (1 431 mln GBP). Tak dobre wyniki udało się osiągnąć pomimo wprowadzenia w naszym kraju ograniczenia handlu w niedziele. Zysk detaliczny Castorama Polska wzrósł z kolei o 6,6%, do 873,7 mln PLN (181 mln GBP), odzwierciedlając zwiększenie sprzedaży oraz pozytywne efekty zrealizowanych działań spółki na rzecz ograniczenia kosztów własnych przy jednoczesnym wzroście kosztów pracy w Polsce.
Nasze wyniki są efektem wytężonej pracy całego zespołu i zmian, jakie wprowadzamy w spółce. Skupiając się na potrzebach Klienta, modernizujemy wiele obszarów swojej działalności. Jesteśmy w trakcie transformacji, która obejmuje ofertę, procesy operacyjne i sklepy oraz intensywny rozwój kanałów digital. Efektem realizowanych działań jest zapewnienie klientom dostępności produktów dopasowanych do ich potrzeb w najlepszych cenach, co przekłada się już na wyniki finansowe i z pewnością będzie procentowało również w przyszłości. Nasze zyski są inwestowane w rozwój zaplecza logistycznego, systemów IT oraz nowoczesne kanały sprzedaży. Otwieramy nowe sklepy i tworzymy nowe miejsca pracy, równocześnie nie zapominamy o obecnych pracownikach, których zaangażowanie doceniamy
- mówi Łukasz Sas-Topolnicki, Dyrektor Administracyjno-Finansowy Castorama Polska.
Bardzo dobre wyniki Castorama Polska sprawiają, że nasz kraj jest jednym z kluczowych rynków dla Grupy Kingfisher, która realizuje obecnie rozpoczęty w 2016 roku pięcioletni proces transformacji. Zakłada on wykorzystanie skali prowadzonej przez Grupę działalności biznesowej, w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów związanych z ulepszaniem domów i ogrodów. W ramach realizacji tych założeń Castorama Polska Sp. z o.o., korzysta z grupowych rozwiązań, które dobrze się sprawdzają na naszym rynku, przez co klienci mogą korzystać z ujednoliconej i innowacyjnej oferty produktowej. Znacząco zwiększa to jej konkurencyjność względem innych podmiotów z branży. Grupa unifikuje również systemy IT, na bazie których wdraża m.in. nowe rozwiązania e-commerce oraz stale zwiększa efektywność operacyjną. Dotychczasowe wyniki tych działań stanowią stabilną bazę do dalszego dynamicznego rozwoju całej Grupy, jak i pozytywnie wpływają na bieżącą działalność w Polsce.
Nowe, ujednolicone i innowacyjne gamy stanowią obecnie 44% oferty w sklepach Grupy Kingfisher. Wprowadzenie w całej sieci produktów, które odpowiadają na potrzeby klientów w różnych krajach pozwala nam zagwarantować im dostęp do rozwiązań wysokiej jakości w przystępnych cenach i spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem osób korzystających ze wsparcia sieci Castorama Polska. Udział tych gam, które wypracowujemy w międzynarodowych zespołach, będzie się zwiększał i z pewnością korzystnie wpłynie na naszą pozycję na rynku
– dodaje Łukasz Sas-Topolnicki.
Realizowane zmiany w zakresie oferty pozwalają również zwiększać efektywność biznesową w obszarze łańcucha dostaw. Ponadto spółka z powodzeniem ogranicza koszty własne, ujednolicając procesy IT i księgowe korzystając z rozwiązań wprowadzanych przez grupę Kingfisher. Przykładowo z profesjonalnej obsługi finansowego centrum usług wspólnych w Krakowie, zatrudniającego już blisko 300 osób, korzystają obecnie trzy spółki w Grupie Kingfisher - B&Q z Wielkiej Brytanii, Castorama Francja i Brico Depot Francja. Dzięki tym zmianom, pomimo wzrastających kosztów pracy w naszym kraju, Castorama Polska utrzymuje zatrudnienie i wciąż inwestuje w rozwój zespołu.
W 2019 roku, na bazie dotychczas wdrożonych rozwiązań, Castorama Polska planuje kontynuację transformacji w zakresie zmian w ofercie. Spółka w dalszym ciągu będzie wzmacniała również sprzedaż internetową, utrzymując przy tym tempo rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży, Castorama zapowiada otwarcie nowych sklepów m.in. w Elblągu, Bydgoszczy czy Pabianicach. W odpowiedzi na rosnącą sprzedaż kolejnym elementem wsparcia strategii skupionej na potrzebach klientów będzie też rozwój zalecza logistycznego. Planowane w tym roku zwiększenie powierzchni magazynowej, do 150 tysięcy m2 będzie służyło m.in. dalszemu wzmocnieniu pozycji Castorama jako lidera rynku e-commerce w swojej kategorii.