Castorama stawia na doświadczenia zakupowe Klientów

2019-03-13 | 09:30

Castorama pokazuje, że ulepszanie domów może być proste i przyjemne. Aby zapewnić Klientom pełne wsparcie na każdym etapie domowych metamorfoz, rynkowy lider wzmacnia swoje działania w obszarach zarządzania doświadczeniem Klientów w sklepach i w kanałach digital.

Celem strategicznym Castorama jest wspieranie i inspirowanie Klientów w tworzeniu dobrych domów, takich w których każdy chce przebywać. Spółka realizuje ten cel poprzez działania w wielu obszarach, poczynając od produktów, a kończąc na usługach, sprawiając że osoby z różnym budżetem  i umiejętnościami mogą wraz z nią tworzyć funkcjonalne i ładne wnętrza domów, mieszkań jak i przyjazne ogrody, w których mogą odpocząć. Ideą przyświecającą działalności firmy jest proponowanie prostych, nowoczesnych oraz przystępnych cenowo rozwiązań dostępnych dla każdego. Podążając w tym kierunku, Castorama buduje długotrwałe relacje z Klientami, dbając o ich pozytywne doświadczenia zakupowe.  

W najbliższym czasie firma dodatkowo zintensyfikuje działania w kierunku rozwoju sprzedaży internetowej oraz zoptymalizuje jakość świadczonych usług z wykorzystaniem nowych technologii. Plany te są odpowiedzią na potrzeby Klientów, którzy poszukują kompleksowej porady zarówno w zakresie oferowanych produktów, jak również wsparcia technicznego i inspiracji.

Za wdrożenie strategii skoncentrowanej na potrzebach Klientów odpowiada Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digitalu. Będzie on odpowiadał za dalszy rozwój narzędzi, w tym kanałów cyfrowych, dzięki którym oferta oraz wsparcie i usługi, potrzebne przy wprowadzaniu zmian w domach, staną się jeszcze bardziej dostępne i łatwiejsze w wykorzystaniu.

Działania Zespołu skupione są na Kliencie - wiedzy o nim, jego potrzebach czy preferowanych usługach. Dążymy do wypracowania optymalnych sposobów i narzędzi komunikacji oraz rozbudowania sprzedaży za pośrednictwem e-commerce. Na co dzień śledzimy satysfakcję Klientów, poprzez  Net Promoter Score. Szczególnie intensywnie pracujemy nad rozwojem kanałów digital

- informują w komunikacie.

Przez dwa ostatnie lata Castorama zaczęła mocno rozwijać sprzedaż internetową. W tym czasie wskaźnik ROPO, mówiący, jak wyglądają zachowania zakupowe klientów, którzy najpierw przeszukują ofertę na stronie castorama.pl, a następnie przekładają to na zakupy w sklepie stacjonarnym, znacząco się zmienił. Na koniec 2018 r. wyniósł 49,6%. Oznacza to, że niemal połowa klientów odwiedzających sklepy Castorama przygotowuje się do zakupów odwiedzając stronę internetową. Następnym elementem budowania przewagi rynkowej jest oferta zamawiania produktów „click&collect”. Wprowadzona w 2016 roku we wszystkich sklepach, usługa już wkrótce zyska nową jakość. Taka możliwość wymaga efektywnych procesów zamawiania i utrzymania stanów magazynowych produktów, jak i samej obsługi zamówienia, które złożył klient.

Wzmocnienie działu odpowiedzialnego za marketing doświadczeń Klientów w strukturze firmy jest kolejnym krokiem potwierdzającym, że Castorama wyznacza kierunki profesjonalnego doradztwa w tworzeniu przyjaznych wnętrz i dobrych domów. Decyzja Zarządu jest zgodna ze strategią Grupy Kingfisher, która zakłada powstanie analogicznych stanowisk na wszystkich rynkach.

Tagi: Castorama
Oceń artykuł:

Źródło: Castorama

Zobacz także

Castorama stawia na doświadczenia zakupowe Klientów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.