Castorama wspiera zrównoważoną konsumpcję

2019-08-22 | 09:00

Rośnie liczba konsumentów, którzy przywiązują wagę do ekologii, co przekłada się na ich wybory w codziennym życiu. Nieprzetworzona żywność, naturalne kosmetyki czy środki czystości od dawna cieszą się popularnością. Coraz wyraźniejszym trendem jest również wybór przyjaznych dla środowiska elementów wyposażenia domu i ogrodu. Zrównoważoną konsumpcję wspiera również największa firma z branży ulepszania warunków mieszkaniowych – Castorama Polska.

84 proc. respondentów dostrzega zagrożenia związane z ekologią – zmiany klimatyczne lub zanieczyszczenie środowiska – wynika z badania CBOS "Polacy wobec zmian klimatu". To jasny sygnał dla rynku, że konsumenci będą poszukiwać produktów przyjaznych środowisku. Wychodząc naprzeciw rosnącej potrzebie, Castorama Polska konsekwentnie prowadzi działania w kierunku edukacji ekologicznej oraz rozbudowuje ofertę produktów ekologicznych, przyjaznych środowisku oraz wspierających oszczędność energii i wody w domu. Dzięki wprowadzaniu strategii zrównoważonego rozwoju w całej sieci sklepów grupy Kingfisher, sprzedaż produktów tej kategorii kształtuje się obecnie na poziomie 30proc., a zgodnie z założeniami w roku 2020 ma wzrosnąć do 50 proc. wszystkich produktów.   

Produkty dla zrównoważonego domu

Castorama Polska postawiła na produkty wspierające tworzenie zrównoważonych, bardziej ekologicznych i przyjaznych domów. Sieć systematycznie buduje i wzbogaca swoją ofertę o przedmioty umożliwiające wprowadzenie prostych zmian oraz rozwiązań, które charakteryzują się dbałością o środowisko oraz zdrowie i samopoczucie domowników. Jednym z takich przykładów jest nowa oferta farb do wnętrz pod marką GoodHome, stworzona w duchu zrównoważonego rozwoju. Poza walorami użytkowymi, farby te wyróżniają się składem. Produkowane są bowiem na bazie wody, co przekłada się na niską emisję związków lotnych do powietrza. Lotne związki organiczne mogą przyczyniać się do zatruć toksykologicznych, alergii oraz podrażnień, dlatego ważne jest, aby przy wyborze farb czy lakierów decydować się na te o ich niskiej emisji. Korzystanie z takich produktów pozwala na utrzymanie w mieszkaniu wolnego od toksyn, czyli zdrowszego powietrza. 

Zgodnie z przyjętą strategią, nie tylko dbamy o odpowiedni dobór naszych produktów, ale również chcemy inspirować do wybierania materiałów ekologicznych, wolnych od toksyn i pozyskiwanych z naturalnych surowców. W tym celu powstała też nasza nowa marka GoodHome. Jest ona nie tylko znakiem jakości i innowacyjności na rynku, ale przede wszystkim świadczy o wyjątkowym podejściu do tworzenia rozwiązań przyjaznych dla klientów i środowiska, tak, aby każdy mógł mieć dom, w którym będzie czuł się dobrze 

– tłumaczy Paweł Świętochowski  Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych.

Strategia pod znakiem odpowiedzialności

Celem Spółki jest również proponowanie produktów i usług, które pozwolą nabywcom na oszczędność oraz dłuższą eksploatację urządzeń. Przygotowanie takiej oferty to spore wyzwanie, które wiąże się m.in. z wyborem materiałów nadających się do recyklingu czy projektowaniem produktów pod kątem niskiego zużycia energii oraz dłuższego ich wykorzystania– wszystko to przy zachowaniu dostępności cenowej. Bardzo duże znaczenie w całym procesie eksploatacji przedmiotów odgrywa również właściwy serwis. 

Przedłużenie życia produktów wspiera obniżenie poziomu zanieczyszczenia środowiska, dlatego w sklepach sieci Castorama oferujemy naszym klientom możliwość skorzystania z usług serwisów w okresie gwarancyjnym i po jego zakończeniu

– mówi Paweł Świętochowski. 

Sklepy świecą przykładem

Innym wyzwaniem, które postawiła sobie Castorama wraz z całą grupą Kingfisher, jest zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez sklepy całej sieci. W ciągu trzech lat udało się ograniczyć emisję tzw. „śladu węglowego” o 15 proc., a na kolejne lata wyznaczone zostały ambitne cele, co wiąże się z licznymi inwestycjami. Już dzisiaj prawie 100 proc. sklepów Castorama Polska wyposażonych jest w oświetlenie LED, co znacznie przyczynia się do zmniejszenia zapotrzebowania na energię elektryczną oraz redukuje emisję gazów cieplarnianych. W najbliższym czasie planowane są kolejne inwestycje w obiekty i ich modernizację. 

Tagi: Castorama
Oceń artykuł:

Źródło: Castorama

Zobacz także

Castorama wspiera zrównoważoną konsumpcję

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.