CCC sprzedaje swoją spółkę w Niemczech i zaczyna współpracę z HR Group

2018-11-26 | 12:48

CCC i HR Group podpisały 24 listopada 2018 umowy, na bazie których rozpoczną współpracę biznesową i kapitałową. HR Group to druga największa wyspecjalizowana sieć sprzedaży obuwia w Niemczech. CCC w wyniku uzgodnionej transakcji zamieni udziały w swej nierentownej działalności na rynku niemieckim, na 30,5% udziałów w HR Group. Ta z kolei ma skorzystać z mocy produkcyjnych i siły zakupowej Grupy CCC. Obie strony zakładają liczne pozytywne efekty współpracy i synergie.

W skład Hamm-Reno Group („HRG” lub „HR Group”) wchodzą dwa podstawowe obuwnicze biznesy (a) część detaliczna operująca 363 sklepy pod marką Reno, głównie w Niemczech (288) oraz Austrii (38) i Szwajcarii (17) (razem 182 tys. m2, średnia powierzchnia sprzedaży sklepu ok. 500m2); oraz (b) biznes hurtowy Hamm operujący w ponad 2090 punktach sprzedaży u partnerów typu Metro, Tesco i innych. Grupa działa od ponad 130 lat i posiada silną pozycję na rynku niemieckim. W roku finansowym kończącym się 30 września 2018, spółka osiągnęła około €370m przychodów (według niemieckiego standardu GAAP); przy rentowności EBITDA blisko 4,5% (dane wstępne i niezaudytowane). Wartość sprzedaży w cenach detalicznych brutto wraz z podmiotem zależnym S4S wyniosła około €0,5mld. Udział ecommerce w skonsolidowanej sprzedaży pro forma przekroczył 10% (w tym S4S), a rocznie HR Group sprzedaje ok. 15 mln par obuwia. W 2016 większościowym akcjonariuszem HRG został fundusz private equity Capiton, który wraz z zarządem skutecznie realizuje szereg inicjatyw wpływających na znaczne wzmocnienie wyników i siły finansowej HR Group obserwowanych w ostatnich dwóch latach.

Kompetencje CCC i HR Group w zakresie rynku niemieckiego wzajemnie się uzupełniają. HR Group/Reno to silna marka i firma doskonale znająca preferencje klienta w Niemczech i w regionie krajów DACH. Spółka koncentruje się na segmencie atrakcyjnej ceny a większość jej sprzedaży stanowią marki własne. HR Group ma bardzo dobre kierownictwo, nowoczesne IT i logistykę. Posiada świeże doświadczanie udanej restrukturyzacji swej własnej sieci sklepów w Niemczech (ponad 100 zamkniętych sklepów w dwa lata) i re-brandingu obcych sklepów na markę Reno.

W ramach porozumienia oba podmioty będą w przyszłości współpracować m. in. w zakresie zakupów obuwia z fabryk CCC, która to współpraca rozpocznie się już od sezonu jesień – zima 2019. W ramach transakcji, CCC sprzeda spółkę CCC Germany za nominalną kwotę oraz udzieli pożyczki na restrukturyzację jej sieci sklepów, z których duża cześć będzie re-brandowana na Reno, a część zakończy działalność.

Tym samym przebudowana zostanie obecność Grupy CCC w krajach regionu DACH, tak że oparta będzie o silne lokalne marki. CCC będzie teraz skupiać się na współpracy operacyjnej, synergiach i rentowności biznesów w tych krajach. Jednocześnie, jako CCC jako grupa (razem z HR Group, eObuwie i Voegele) stanie się największym w Europie, w swym segmencie, nabywcą markowego obuwia (niesportowego).

Transakcja z HR Group to najlepsze dla nas rozwiązanie strategiczne sytuacji na niemieckim rynku. Osiągamy parę korzyści na raz. Z jednej strony sprzedajemy - nieudany dla nas - biznes w Niemczech lokalnym specjalistom, którzy wiedzą jak zarabiać na tym rynku i na pewno wyprowadzą go na prostą. Z drugiej zostaniemy mniejszościowym akcjonariuszami dochodowej firmy, która jest drugim największym graczem w Niemczech, #1 rynku obuwniczym w Europie

- komentuje Dariusz Miłek, Prezes CCC.

To na pewno jest potencjał na przyszłość, zobaczymy, zabezpieczyliśmy sobie pewne opcje za 2 lata. Na razie, sprzedaż CCC Niemcy pozwoli nam się jeszcze mocniej skoncentrować na naszych głównych rynkach i ich rentowności

- dodaje Karol Półtorak, wiceprezes CCC.

Nasz celem jest dalszy rozwój HR Group jako wiodącego gracza na niemieckim i europejskim rynku obuwniczym. Nasz przyszły partner CCC to dla nas możliwość bardzo bliskiej współpracy z firmą, która rozwija się w nieprawdopodobnym tempie. Łącząc know-how i wykorzystując mocne strony obu firm, widzimy ogromny potencjał mądrego rozwoju i wzmocnienia naszej pozycji na naszych kluczowych rynkach

- komentuje Peter M. Wolf, CEO HR Group.

Tagi: CCC Ekspansja na rynki zagraniczne Rozwój sieci handlowych
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

Zobacz także

CCC sprzedaje swoją spółkę w Niemczech i zaczyna współpracę z HR Group

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.