CCC: Wzrost sprzedaży o 21%, poprawa marży brutto na sprzedaży o 0,4 pkt. proc. i poszerzenie oferty produktowej

2019-10-08 | 11:00

Trzeci kwartał 2019 roku to dla Grupy CCC dalszy, zrównoważony rozwój sieci sprzedaży, a także wprowadzenie nowych kategorii produktowych, głównie za sprawą kolekcji jesień-zima marki Gino Rossi, która zadebiutowała w salonach CCC. Minione trzy miesiące stały także pod znakiem intensywnego rozwoju e-commerce, na czele z nagradzaną już aplikacją mobilną CCC, która zyskała pełną funkcjonalność sklepu internetowego. E-commerce konsekwentnie zyskuje na istotności w Grupie CCC (25% obrotu w Q3 2019), wciąż głównie za sprawą eobuwie.pl, które jest już obecne w 15 krajach.

Sprzedaż Grupy CCC wyniosła w trzecim kwartale 2019 roku 1 440 mln PLN, co oznacza wzrost o 21% licząc rok do roku. Wyróżniające się dynamiki sprzedaży w Grupie CCC odnotowały sieci salonów w Serbii, Rosji i Bułgarii (przyrost o odpowiednio 46%, 42% i 31% rdr), które stanowią dla CCC rynki o dużym potencjale rozwoju. Na wzrost sprzedaży w Grupie CCC wpłynęło powiększanie sieci salonów (przyrost powierzchni o 16%) oraz dynamicznie rosnący kanał e-commerce (w tym głównie eobuwie.pl, +34% rdr), a także konsekwentnie rozwijana oferta produktowa. Coraz większe znaczenie zyskuje uruchomiony pod koniec czerwca br. e-commerce CCC, który w trzecim kwartale stanowił 2% przychodów sieci CCC w Polsce.

Zysk brutto na sprzedaży na poziomie skonsolidowanym wzrósł o 22%, do 687 mln PLN. Marża brutto w Grupie CCC osiągnęła poziom 48%, wyższy rdr o 0,4 p.p., co jest zadowalającym wynikiem w kontekście konsekwentnie rosnącego udziału markowego obuwia sportowego. Zjawisko to zostało z nawiązką skompensowane rozwojem marek własnych. W ofercie sklepów CCC po raz pierwszy pojawiło się obuwie marki Gino Rossi, a także kolekcja jesienno-zimowa DeeZee.

Koszty ukształtowały się na poziomie 669 mln PLN (560 mln PLN w Q3 2018). Wzrost w tym zakresie wynika głównie z ekspansji powierzchni handlowej, skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi, DeeZee). Ostatecznie, Grupa CCC zanotowała w trzecim kwartale zysk EBITDA na poziomie 201 mln PLN (wyższy rdr o 23%) oraz zysk operacyjny 16 mln PLN (30 mln PLN w Q3 2018).

- CCC konsekwentnie rozwija produkt. Kolekcję uzupełniają kolejne marki własne - na wiosnę było to DeeZee, a jesienią na półkach sklepowych pojawiło się Gino Rossi. Stale rośnie również znaczenie markowych produktów sportowych. Coraz mocniej wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Systematycznie umacniamy e-commercowy charakter Grupy. Na uwagę zasługuje rozwój platformy Modivo z kompletną modą premium. Po stronie kosztowej widać już także pozytywne efekty integracji przejętych spółek (KVAG i Gino Rossi). Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wyników w kolejnych kwartałach, patrząc na rozwój produktu i postępy w zakresie dyscypliny kosztowej

- komentuje Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu CCC S.A.

- Trzeci kwartał w Grupie CCC 2019 roku stał także pod znakiem dalszego rozwoju e-commerce i omnichannel. Wszystkie kanały e-commerce generują sprzedaż powyżej oczekiwań, w toku są otwarcia serwisu ccc.eu w kolejnych krajach regionu i konsekwentnie otwieramy dla klientów kioski esize.me w naszych sklepach w Polsce. Aplikacja mobilna CCC, która została we wrześniu laureatem nagrody Best on Mobile przyznanej przez e-commerce Polska, staje się coraz ważniejszą platformą kontaktu z klientami. Jako zespół i cała Grupa CCC pracujemy nad kolejnymi działaniami wzmacniającymi naszą pozycję omnichannel i rozumienie bazy klienckiej. Oczywiście kontynuujemy również integrację nowych spółek. Gino Rossi we wrześniu została zdjęta z GPW, a po wdrożonych już działaniach i głębokiej reorganizacji, pozytywnie patrzymy na dodatnią kontrybucję Gino Rossi do wyniku Grupy w roku 2020. Myślę, że integrację tej firmy z końcem roku uznamy za zakończoną

- dodaje Karol Półtorak, Wiceprezes CCC S.A.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec Q3 2019 wynosiła 725 tys. m² i liczyła ponad 1200 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 29 krajach (23 offline i 15 online).

Tagi: CCC Gino Rossi Karol Półtorak Marcin Czyczerski Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

CCC: Wzrost sprzedaży o 21%, poprawa marży brutto na sprzedaży o 0,4 pkt. proc. i poszerzenie oferty produktowej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.