Trzeci kwartał 2019 roku to dla Grupy CCC dalszy, zrównoważony rozwój sieci sprzedaży, a także wprowadzenie nowych kategorii produktowych, głównie za sprawą kolekcji jesień-zima marki Gino Rossi, która zadebiutowała w salonach CCC. Minione trzy miesiące stały także pod znakiem intensywnego rozwoju e-commerce, na czele z nagradzaną już aplikacją mobilną CCC, która zyskała pełną funkcjonalność sklepu internetowego. E-commerce konsekwentnie zyskuje na istotności w Grupie CCC (25% obrotu w Q3 2019), wciąż głównie za sprawą eobuwie.pl, które jest już obecne w 15 krajach.
Sprzedaż Grupy CCC wyniosła w trzecim kwartale 2019 roku 1 440 mln PLN, co oznacza wzrost o 21% licząc rok do roku. Wyróżniające się dynamiki sprzedaży w Grupie CCC odnotowały sieci salonów w Serbii, Rosji i Bułgarii (przyrost o odpowiednio 46%, 42% i 31% rdr), które stanowią dla CCC rynki o dużym potencjale rozwoju. Na wzrost sprzedaży w Grupie CCC wpłynęło powiększanie sieci salonów (przyrost powierzchni o 16%) oraz dynamicznie rosnący kanał e-commerce (w tym głównie eobuwie.pl, +34% rdr), a także konsekwentnie rozwijana oferta produktowa. Coraz większe znaczenie zyskuje uruchomiony pod koniec czerwca br. e-commerce CCC, który w trzecim kwartale stanowił 2% przychodów sieci CCC w Polsce.
Zysk brutto na sprzedaży na poziomie skonsolidowanym wzrósł o 22%, do 687 mln PLN. Marża brutto w Grupie CCC osiągnęła poziom 48%, wyższy rdr o 0,4 p.p., co jest zadowalającym wynikiem w kontekście konsekwentnie rosnącego udziału markowego obuwia sportowego. Zjawisko to zostało z nawiązką skompensowane rozwojem marek własnych. W ofercie sklepów CCC po raz pierwszy pojawiło się obuwie marki Gino Rossi, a także kolekcja jesienno-zimowa DeeZee.
Koszty ukształtowały się na poziomie 669 mln PLN (560 mln PLN w Q3 2018). Wzrost w tym zakresie wynika głównie z ekspansji powierzchni handlowej, skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi, DeeZee). Ostatecznie, Grupa CCC zanotowała w trzecim kwartale zysk EBITDA na poziomie 201 mln PLN (wyższy rdr o 23%) oraz zysk operacyjny 16 mln PLN (30 mln PLN w Q3 2018).
- CCC konsekwentnie rozwija produkt. Kolekcję uzupełniają kolejne marki własne - na wiosnę było to DeeZee, a jesienią na półkach sklepowych pojawiło się Gino Rossi. Stale rośnie również znaczenie markowych produktów sportowych. Coraz mocniej wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Systematycznie umacniamy e-commercowy charakter Grupy. Na uwagę zasługuje rozwój platformy Modivo z kompletną modą premium. Po stronie kosztowej widać już także pozytywne efekty integracji przejętych spółek (KVAG i Gino Rossi). Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wyników w kolejnych kwartałach, patrząc na rozwój produktu i postępy w zakresie dyscypliny kosztowej
- komentuje Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu CCC S.A.
- Trzeci kwartał w Grupie CCC 2019 roku stał także pod znakiem dalszego rozwoju e-commerce i omnichannel. Wszystkie kanały e-commerce generują sprzedaż powyżej oczekiwań, w toku są otwarcia serwisu ccc.eu w kolejnych krajach regionu i konsekwentnie otwieramy dla klientów kioski esize.me w naszych sklepach w Polsce. Aplikacja mobilna CCC, która została we wrześniu laureatem nagrody Best on Mobile przyznanej przez e-commerce Polska, staje się coraz ważniejszą platformą kontaktu z klientami. Jako zespół i cała Grupa CCC pracujemy nad kolejnymi działaniami wzmacniającymi naszą pozycję omnichannel i rozumienie bazy klienckiej. Oczywiście kontynuujemy również integrację nowych spółek. Gino Rossi we wrześniu została zdjęta z GPW, a po wdrożonych już działaniach i głębokiej reorganizacji, pozytywnie patrzymy na dodatnią kontrybucję Gino Rossi do wyniku Grupy w roku 2020. Myślę, że integrację tej firmy z końcem roku uznamy za zakończoną
- dodaje Karol Półtorak, Wiceprezes CCC S.A.
Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec Q3 2019 wynosiła 725 tys. m² i liczyła ponad 1200 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 29 krajach (23 offline i 15 online).