CDRL z bardzo dobrymi wynikami za 2018 rok

2019-04-09 | 10:00

Grupa CDRL SA, notowany na GPW właściciel marki COCCODRILLO, czołowy dystrybutor odzieży i akcesoriów dziecięcych w Europie Środkowo-Wschodniej wypracował w 2018 roku bardzo dobre skonsolidowane wyniki finansowe. W omawianym okresie przychody spółki wyniosły 251,3 mln zł wobec 229,3 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrosły o blisko 10 proc. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 proc. co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 23,4 mln zł i był wyższy od ubiegłorocznego o ponad 80 proc.

 

Osiągnięte wyniki finansowe są efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju naszej spółki. Pracujemy nad umocnieniem marki Coccodrillo zarówno poprzez zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych jak i online. W dalszym ciągu optymalizujemy krajową sieć punktów handlowych, a rozwijamy zagraniczną

– mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA.

Jednostkowo przychody spółki w 2018 roku wyniosły 231,6 mln zł i wzrosły rdr o 9,2 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 22,7 mln zł wobec 9,4 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrósł o ponad 140 proc. Spółka wypracowała o 17,2 proc. wyższy wynik EBITDA w wysokości 25,6 mln zł i 25,8 proc. wyższy EBIT, który wyniósł 24,1 mln zł. 

Na koniec roku 2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach. 

Nowa hala magazynowa (III) i coraz silniejszy e-commerce

W listopadzie spółka zakończyła trwającą od lutego 2018 roku budowę nowej hali magazynowej. Budynek o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw. dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce w Polsce i za granicą. Nowa przestrzeń magazynowa usprawni kompletowanie towarów do wysyłki, a także umożliwi oferowanie szerszego wachlarza asortymentu, a dzięki optymalizacji procesów logistycznych skróci się czas dostawy towaru do klienta.

Dzięki nowej hali magazynowej, którą oddaliśmy do użytku pod koniec ubiegłego roku możemy oferować online pełen wachlarz artykułów. Przez cały rok dostępna będzie kompletna oferta dla klientów wszystkich kanałów dystrybucji, a w szczególności w e-commerce, który jest jednym z najważniejszych elementów rozwoju naszej Grupy. Sprzedaż Internecie 2018 roku, w porównaniu do 2017 wzrosła o 42 proc. Osiągamy tak dobre wyniki dzięki nieustannej pracy nad udoskonalaniem platformy, dodawaniem nowych funkcjonalności oraz lokalizacji językowych

– mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA.

Strategiczne akwizycje na Białorusi 

Od stycznia 2019 roku Grupa CDRL jest właścicielem pakietu 74,9 proc. udziałów w DPM sp. z o. o. z Białorusi, właściciela sieci 46 multibrandowych supermarketów Buslik. Spółka jest liderem sprzedaży odzieży, zabawek i akcesoriów dziecięcych w tym kraju, posiada ok. 10-procentowy udział w rynku.

Inwestycja w Buslika wyeliminowała ryzyko utraty najważniejszego z rynków sprzedażowych za granicą i otworzyła drzwi do szerokiej ekspansji Białorusi, a później Rosji i kolejnych krajów. Po przejęciu Grupa CDRL urosła dwukrotnie. Jako mocna Grupa z kompleksową ofertą dziecięcą chcemy jeszcze silniej rozwijać się za granicą i konsekwentnie zwiększać przychody ze sprzedaży. Przejęcie Buslika dało nam również dostęp do multibrandowego sklepu online, który przy wykorzystaniu naszego doświadczenia i wiedzy chcemy rozwijać, a następnie do 2020 roku, przenieść koncept na kolejne rynki w Europie Środkowo-Wschodniej

– mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA.

Jako wzmocnienie oferty odzieżowej, spółka dokonała akwizycji Lemon Fashion, która oferuje odzież dziecięcą dedykowaną aktywności fizycznej. W ofercie spółki znajdują się marki Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoria Petit Bijou. 
Synergie z Fikołkami

Na początku 2019 roku Grupa CDRL zwiększyła zaangażowanie w spółce Sale Zabaw Fikołki do 40 proc. Spółka chce dostarczać dzieciom kompleksową ofertę i być z nimi na każdym etapie ich życia – zapewniać rozrywkę, uczyć i dbać o podstawowe potrzeby. Współpraca jest okazją do stworzenia wspólnej oferty dla dzieci i rodziców a także pomoże w negocjacjach lepszych lokalizacji w przestrzeniach handlowych. Odzież marki Coccodrillo sprzedawana jest w każdym z siedmiu punktów Fikołków w Polsce. 

Rozszerzenie oferty akcesoriów o czapki marki Broel

W marcu br. spółka dokonała zakupu 70 proc. udziałów we wrocławskiej spółce Broel, renomowanego producenta czapek dziecięcych. Podobnie jak Coccodrillo, Broel pozycjonowany jest w segmencie premium. W ten sposób Grupa rozszerza ofertę dodatków i akcesoriów dziecięcych o bardzo dobre jakościowo czapki.

Tagi: CDRL Marek Dworczak Podsumowania i wyniki finansowe Tomasz Przybyła
Oceń artykuł:

Źródło: CDRL

CDRL z bardzo dobrymi wynikami za 2018 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.