Cyfrowa transformacja Banku Pocztowego

2021-12-07 | 05:59

Kilkukrotny wzrost kredytów udzielonych online oraz trzy razy więcej osób korzystających z bankowości mobilnej – to pierwsze efekty cyfrowej transformacji Banku Pocztowego. Z ostatnim dniem listopada br. zakończył się proces migracji wszystkich klientów Banku Pocztowego oraz dotychczasowych klientów EnveloBanku do wspólnej bankowości internetowej Pocztowy24 oraz aplikacji mobilnej Pocztowy. Wszystkie rozwiązania, z których korzystali do tej pory klienci obu marek, dostępne są teraz „pod jednym dachem”. Transformacja cyfrowa, której dokonał Bank Pocztowy w ostatnich 12 miesiącach, pozwoliła na rozwój bankowości elektronicznej w ramach jednej wspólnej platformy oraz szybsze wdrażenie takich rozwiązań jak choćby Xiaomi Pay czy karty biometryczne.

Zakończył się właśnie proces połączenia marek Banku Pocztowego i EnveloBanku oraz trwająca od marca bieżącego roku migracja klientów do nowej wspólnej bankowości. „Pod jednym dachem” dla 100 % klientów Banku Pocztowego dostępna jest już nowoczesna bankowość elektroniczna oparta na automatyzacji i zaawansowanych rozwiązaniach cyfrowych oraz oferta produktowa rozwijana w oparciu o wieloletnie doświadczenie bezpiecznego, polskiego banku. Od połowy października wszyscy Klienci Banku byli automatycznie przekierowywani wyłącznie do nowej bankowości internetowej Pocztowy24, a z początkiem grudnia dostęp do starej wersji systemu został zupełnie wygaszony.

– Ostatnie miesiące były okresem wytężonej pracy, a wysiłek włożony w rozwój jednego wspólnego kanału online już procentuje, co widać, chociażby w kilkukrotnym wzroście wartości kredytów udzielonych z poziomu naszego marketu cyfrowego, a więc przez bankowość internetową i mobilną. Celem połączenia naszych marek w jedną była transformacja technologiczna Banku – stworzenie nowoczesnej i zaawansowanej bankowości cyfrowej w funkcjonalnej i atrakcyjnej formie. Naszym priorytetem jest niezmiennie wprowadzenie bankowości pocztowej w dwudziesty pierwszy wiek – osiągnięcie efektu synergii poprzez połączenie tradycyjnych usług finansowych z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi

– podkreśla Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.

- Wdrażane przez nas nowe usługi i nowe kanały umożliwiają szybszą komunikację z klientami i ułatwiają oferowanie naszych produktów na terenie całej Polski, nie tylko w dużych miastach. W ten sposób odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, którzy nie zawsze mają możliwość łatwego dotarcia do stacjonarnego oddziału. To dowód także na to, że polskie banki, co w ostatnim roku świetnie pokazuje także przykład Banku Pocztowego, są w światowej czołówce w zakresie udostępniania nowoczesnych technologii, które stanowią o rozwoju społeczeństwa cyfrowego

– mówi Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

Od ponad pół roku Klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z nowego, wspólnego serwisu internetowego Pocztowy24, który dzięki technologii RWD automatycznie dostosuje wygląd bankowości do ekranu komputera, tabletu lub telefonu klienta, oraz z nowoczesnej aplikacji mobilnej Pocztowy. Za ich pomocą uzyskują dostęp nie tylko do podstawowych funkcjonalności bankowości elektronicznej, lecz także do takich rozwiązań jak płatności BLIK, moduł Kalendarza do planowania płatności, Google Pay, Apple Pay, Xiaomi Pay czy usługi Autopay do automatycznych płatności za przejazdy autostradami oraz wielu innych. Bank Pocztowy zapowiada, że w najbliższym czasie w ramach nowej bankowości elektronicznej udostępnione zostaną kolejne zaawansowane funkcjonalności, jak np. moje ID, autoryzacja mobilna czy karty wirtualne.

– Pierwsze efekty, jakie przyniosło skoncentrowanie naszych wysiłków na rozwoju jednego wspólnego kanału online, dało się zaobserwować już na przestrzeni ostatnich miesięcy. Jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy płatności mobilne Xiaomi Pay, a w najbliższych dniach na produkcję trafi pierwsza w Polsce  karta biometryczna – także pod brandem Banku Pocztowego. Warto też podkreślić, że w ciągu roku liczba klientów korzystających aktywnie z bankowości mobilnej wzrosła czterokrotnie – w grudniu ubiegłego roku było ich zaledwie ok. 20 tysięcy w porównaniu do prawie 80  tysięcy na koniec listopada 2021 r.. To wszystko sprawia, że Bank Pocztowy zaczyna być powoli określany jako „challenger bank”, czyli instytucja finansowa wyznaczająca trendy i kierunki rozwoju bankowości – mówi Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.

Z końcem listopada zakończył się również proces migracji kart Visa na karty Mastercard i od  1 grudnia klienci Banku Pocztowego mogą płacić wyłącznie kartami Mastercard.

Tagi: Bank Pocztowy e-commerce Marcin Ledworowski Sylwia Kosidło
Oceń artykuł:

Źródło: Bank Pocztowy

Zobacz także

Cyfrowa transformacja Banku Pocztowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.