Czy tradycyjny retail się kończy?

2019-02-19 | 09:50

Trzy niehandlowe niedziele w miesiącu, rosnąca siła e-commerce, zmieniające się trendy zakupowe – to wyzwania z którymi muszą zmierzyć się centra handlowe. Czy w obliczu tak dynamicznych zmian można zwiększać footfall i wyniki finansowe?

Od początku roku tradycyjny handel mierzy się z kolejnym wyzwaniem. Zamiast dwóch handlowych i dwóch niehandlowych niedziel, teraz obiekty handlowe mogą normalnie funkcjonować tylko w ostatnią niedzielę miesiąca. Za rok to ograniczenie będzie jeszcze bardziej rygorystyczne. To nie koniec wyzwań stojących przed retailem. Konsumenci coraz częściej korzystają z modelu odwróconego ROPO oraz decydują się na zakupy online. W związku z tymi zmianami zarządcy obiektów handlowych muszą zweryfikować strategie biznesowe i marketingowe i stworzyć model działań, który pozwoli im z sukcesem funkcjonować na rynku.

Zagrożenie przekuć w sukces

Posnania jako nowoczesna przestrzeń została zaprojektowana tak, by odpowiadać na potrzeby konsumentów dzisiaj i w przyszłości. Swoim klientom oferuje nie tylko najszerszą w Poznaniu i regionie ofertę handlową, ale przede wszystkim bogaty wachlarz usług, przestrzeń do spędzania czasu wolnego i realizowania różnych potrzeb oraz nieszablonowe eventy realizowane również w dni bez handlu.

– Współcześni konsumenci są bardzo świadomą grupą. Jako Posnania działamy na konkurencyjnym rynku przenikających się ofert onlinowych i offlinowych. Przez naszych klientów jesteśmy postrzegani jako miejsce robienia zakupów oraz spędzania wolnego czasu, co tylko zwiększa liczbę kategorii, w których walczymy o uwagę konsumentów. Dzięki obranej przez nas strategii biznesowej udało nam się w zeszłym roku odnotować dziewiętnastoprocentowy wzrost obrotów oraz półtoraprocentowy wzrost frekwencji licząc z niedzielami, gdzie dla całej branży wskaźnik ten wyniósł minus 4,3% oraz siedmioprocentowy wzrost frekwencji w dniach od poniedziałku do soboty. Jest to bardzo dobry wynik, zwłaszcza w kontekście wyzwań przed którymi stoi cała branża

– mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

Tak dobre rezultaty udało się osiągnąć przede wszystkim dzięki skutecznej strategii marketingowej i nowatorskim działaniom bazującym na najnowszych rozwiązaniach technologicznych. - Sposób komunikacji marketingowej zmienia się bardzo dynamicznie. Funkcjonujemy na rynku, gdzie wyczerpują się sprawdzone formaty działań. W podejmowanych działaniach nie chodzi tylko o wykorzystywanie nowych narzędzi komunikacji, ale także o zmianę sposobu opowiadania historii – mówi Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu Posnanii. W ostatnich dwunastu miesiącach Posnania zrealizowała szereg niestandardowych akcji, które spotkały się z dużym zainteresowaniem mieszkańców Poznania i regionu. Kluczem do sukcesu jest selektywny dobór partnerów i bycie autentycznym. Zamienienie jednego poziomu parkingu w kryty Skate Park, którego brakuje w Poznaniu, współpraca z Drużyną Szpiku przy CSR-owej akcji Posnania Shopping Cardio Challenge to przykłady działań opartych na silnej idei, cieszących się dużym zainteresowanie i frekwencją.

– Każdy z naszych klientów może sam wybrać sposób i poziom zaangażowania w organizowane przez nas działania i to jest recepta na sukces. Jako nowoczesny obiekt wykorzystujemy w komunikacji marketingowej przede wszystkim online i narzędzia digitalowe, w tym całe spektrum social mediów, gdzie jesteśmy niezwykle skuteczni

– komentuje Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu Posnanii.

Jednym z ubiegłorocznych sukcesów Posnanii była także jesienna loteria, w której można było wygrać nowego Mercedesa Klasy A. Zainteresowanie klientów przerosło wszelkie oczekiwania. Spektakularne efekty akcji skłoniły Posnanię i markę MB Motors Poznań – partnera akcji, do kontynuacji współpracy. Wskutek prowadzonych rozmów dealer Mercedesa otworzył w Posnanii swój pierwszy concept store.

Omnichanell w trendzie

To co wyróżnia Posnanię, to umiejętne łączenie zakupów online i offline. – W Posnanii opracowaliśmy usługi dedykowane dla klientów kupujących omnichannelowo, np. Collect&Try, która pozwala na zamówienie zakupów online do Posnanii, przemierzenie ubrań w specjalnej strefie Posnania Premium Lounge, a jeśli produkt nie spełnia oczekiwań odesłanie go przez personel Posnanii – mówi Marek Ćwiek. – W handlu internetowym nie upatrujemy konkurencji, a raczej partnera do współpracy. Dzięki temu w naszym obiekcie swoje butiki otworzyły dwie silne marki e-commerce: e-obuwie i Notino – komentuje Ćwiek.

Wyniki Posnanii za ostatni rok, w tym także rosnące zaufanie klientów pozwalają stwierdzić, że tradycyjny handel jednak się nie kończy. Na rynku przetrwają takie obiekty, które pozwolą realizować pasje, będą odpowiednimi miejscami na spotkanie z rodziną czy przyjaciółmi, a także przedstawią ciekawą ofertę rozrywkową i kulturalną. – Posnania jest sztandarowym przykładem filozofii „Iconic Places”, która odzwierciedla nowoczesne podejście Apsys do projektowania i tworzenia ponadczasowej oferty, wyznaczającej trendy dla branży retail. Jestem przekonany, że w kolejnych miesiącach dalej będziemy przyciągać klientów do naszego obiektu – podsumowuje Ćwiek.

Tagi: Agnieszka Juszkis E-commerce / Omnichanel Marek Ćwiek Posnania Raport
Oceń artykuł:

Źródło: Posnania

Czy tradycyjny retail się kończy?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.