Da Grasso zmienia komunikację wizualną i stawia na nowe hasło

2024-01-19 | 16:05

Jedna z największych sieci pizzerii w Polsce zmienia swoją komunikację wizualną. Odświeżone logo, nowe barwy, motyw graficzny i porządek typograficzny to tylko pierwsze kroki w tej zmianie. Da Grasso wprowadza jednocześnie nowe hasło przewodnie: „Wszystko dobrze” oraz nowość w komunikacji z klientami - wlepki. Pierwsza seria powstała przy współpracy ze znanym łódzkim artystą - Bartkiem ILLCAT Bojarczukiem. To skoordynowane działanie wprowadza nowy, świeży język do świata brandu.

Da Grasso, lider rynku gastronomicznego, a od ponad roku również integralna część TEPC, zmienia identyfikację wizualną. Nowa strategia komunikacji graficznej to odejście od dotychczasowej konwencji, znanej wszystkim, ku czemuś nowemu, świeżemu i odważnemu.

- Analizując dotychczasową strategię marki, doszliśmy do wniosku, że konieczne są głębokie zmiany. Mimo że marka jest szeroko rozpoznawalna w Polsce, szczególnie ze względu na kultowe dwa sosy gratis, które stały się niejako symbolem firmy, brakowało jej jednoznacznego charakteru. Po gruntownych badaniach i pracach nad strategią, nadeszła pora na rozpoczęcie procesu rebrandingu, którego elementy już od pewnego czasu można obserwować między innymi na naszych profilach w mediach społecznościowych i w materiałach reklamowych. To jedynie skrawek większego procesu transformacyjnego, jaki obecnie przechodzi nasza sieć licząca 180 pizzerii. Zmiany będą wprowadzane stopniowo, ale klienci z pewnością zauważą różnicępodkreśla Rafał Piasecki, Manager Operacyjny ds. Marketingu i Sprzedaży Da Grasso. 

Współpraca z łódzkimi artystami i nowe hasło 

Nowa komunikacja wizualna Da Grasso czerpie inspiracje z przeszłości, ale też ukazuje ją w zupełnie nowym świetle. Zmiany będą zauważalne dla klientów w wielu wymiarach:  
„Re–stylizowaliśmy logo oraz przewodni motyw graficzny, skorygowaliśmy barwy marki, stworzyliśmy nowy porządek typograficzny i dodaliśmy system ilustracji, których głównym nośnikiem będą wlepki. Nowe logo leje się więc niczym sos polewany od serca. Czosnkowy, bo logo jest w kolorze Garlic White. Słynna krata nie znika z pudełek, ani z identyfikacji. Gubi jednak charakter obrusa, a zyskuje skojarzenia z pikselami i szachownicą. Odrywa się od stołu w kierunku zabawy. Barwy czerpiąc ze składników stają się przede wszystkim naturalne i apetyczne. Znajdziecie w nich pomidory, liście bazylii czy jagodowy shake, ale nigdy neonowy zielony” – tłumaczy Łukasz Słotwiński, Chief Happiness Officer, Redkroft. 
Niezwykłym dopełnieniem nowej identyfikacji są naklejki, które z czasem staną się platformą dla lokalnych artystów. Przy tworzeniu pierwszej edycji wlepek, odnoszącej się do łódzkich korzeni marki, Da Grasso nawiązało współpracę z utalentowanym lokalnym twórcą - Bartkiem ILLCAT™ Bojarczukiem.

Da Grasso zmienia także hasło i całą narrację brandu. Jak tłumaczy Łukasz Słotwiński: „Żegnamy gangsterskie klimaty, które towarzyszyły nam w jednej z ostatnich kampanii reklamowych, i rozpoczynamy komunikację opartą na motywie wolności. Wolności do eksperymentowania z pizzą z ananasem i oderwania się od utartych schematów. Nowe hasło marki: „Wszystko dobrze!”, to nie tylko pozdrowienie, lecz także troska, zapewnienie i serdeczne zaproszenie do odkrywania nowych smaków”.

W ramach rebrandingu Da Grasso jeszcze bardziej skupia się na esencji pizzy, jednocześnie kierując się w stronę kultury tego popularnego dania. 

- Wprowadzamy bardziej swobodny styl komunikacji, który oddaje charakter pizzy jako potrawy łączącej ludzi – bez niepotrzebnego dystansu. Pizza to danie, które zdobyło serca Polaków na równi z tradycyjnym schabowym. I widać to w badaniach, bo aż 89%  mieszkańców naszego kraju sięga po nią równie często, jak po wspomnianego schabowego. Pizza staje się symbolem niezobowiązującego i egalitarnego podejścia. Bo przecież, kto z nas nie kocha pizzy? Zmiana, której jesteśmy świadkiem, otwiera nowy rozdział w historii marki 

- podsumowuje Rafał Piasecki, Manager Operacyjny ds. Marketingu i Sprzedaży Da Grasso.

Za rebranding odpowiada agencja Redkroft. Działania w mediach społecznościowych realizowane są przez Altavia Kamikaze K2. Dział marketingu i kreacji Da Grasso pełni natomiast kluczową rolę w zarządzaniu reklamą dla franczyzobiorców i komunikacją reklamową w lokalach. Obsługą PR zajmuje się Agencja Garden of Words. 

Tagi: Da Grasso Kampanie marketingowe Rafał Piasecki
Oceń artykuł:

Źródło: Da Grasso

Da Grasso zmienia komunikację wizualną i stawia na nowe hasło

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.