Dalia Lingerie podsumowuje rok

2021-01-04 | 12:16
<p>Sabina Mańka, projektantka Dalia Lingerie</p>

Szybka reorganizacja pracy, wykorzystanie potencjału własnej szwalni i kreatywna strategia komunikacji. Polska marka Dalia Lingerie podsumowuje rok.

Jak marce Dalia Lingerie udało się przetrwać pandemię bez zwolnień, co było jej największym sukcesem oraz jak dostosowała komunikację do panującej sytuacji.

Dla marki Dalia Lingerie mijający rok był dla trudny głównie pod względem przymusu szybkiej reorganizacji pracy i zapewnienia  ciągłości wszystkim zatrudnionym – mówi Anna Janik z Agencji Korpo, kompleksowo obsługującej markę. - Dla nas, jako agencji odpowiedzialnej od kilku lat m.in. za komunikację i działania reklamowe w SM, 2020 był kreatywnym czasem szybkich reakcji i realizacji nowych planów, niekoniecznie zawartych w przyjętej strategii.

Reorganizacja pracy

Zamknięcie galerii handlowych było dużym ciosem dla marek, takich jak Dalia Lingerie, które większość swoich dochodów czerpią ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo moment, w którym wprowadzono obostrzenia, kazał postawić znak zapytania przed terminem wprowadzenia wiosennej kolekcji. W pierwszej kolejności marka musiała opracować nowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące na terenie firmy i zadbać o zdrowie swoich pracowników - praca w dotychczasowym zespole projektowym wymagała reorganizacji, część pracowników trafiła na kwarantannę lub opiekę związaną z wprowadzeniem nauczania zdalnego. Dodatkowo z dnia na dzień pozyskanie materiałów do nowej kolekcji  stało się niemożliwe.

Najważniejsi są ludzie

Szybka reakcja, znalezienie alternatywnych dostawców i determinacja wszystkich pracowników sprawiły, że kolekcja pojawiła się z niewielkim opóźnieniem. Dzięki szwalni zlokalizowanej na miejscu, w siedzibie firmy w Makowie Podhalańskim, do oferty trafiły również maseczki ochronne – towar deficytowy w tamtym momencie. Do ich produkcji marka wykorzystała pozostałości materiałów z poprzednich kolekcji.

Sesja zdjęciowa w czasach pandemii

Sesja zdjęciowa wiosennej kolekcji zorganizowana przez Agnecję Korpo odbyła się w plenerze.
- Minimalna liczba osób na planie i maksymalne wykorzystanie najbliższej przestrzeni, jaką dysponowaliśmy na tamten moment, przełożyły się na duże zainteresowanie ze strony fanów marki w SM  – mów Inga Tomala, CEO Agnecji Korpo obsługującej markę Dalia Lingerie. Sesja zdjęciowa jesiennej kolekcji odbyła się bez większych przeszkód. Agencja zorganizowała ją w momencie poluźnienia obostrzeń, a do współpracy zaproszono Killę Rioję oraz fotografa Adama Cekierę.

Zmiana działań sprzedażowych

Dotychczasowa sprzedaż skupiona głównie wokół salonów stacjonarnych, ustąpiła działaniom reklamowym w Google AdWords oraz w SM, wspomaganym przez agencję. Nietypowym jak dotąd ruchem podjętym przez markę było wprowadzenie rabatu w wys. 20% już na starcie wiosennej kolekcji.  Z kolei w grudniu przed ponownym zamknięciem galerii, priorytetowo potraktowano salony stacjonarne - wyprzedaż odbywała się tylko tam.  Dopiero po zamknięciu sklepów przeniesiono ją do sklepu on-line marki.

Współpraca cross marketingowa

W okresie przedświątecznym Dalia Lingerie podjęła współpracę cross marketingową m.in. z polską marką Affect Cosmetics, co miało wymiar z jednej strony wizerunkowy, a z drugiej sprzedażowy. Dwie polskie marki niebędące bezpośrednią konkurencją wsparły wzajemnie swoją sprzedaż.
– Konkurs, który zorganizowaliśmy na profilu IG @dalialingerie był ciekawą propozycją dla fanów, których nagrodziliśmy m.in. bonami na bieliznę oraz na profesjonalne kosmetyki, czyli prezentami idealnymi na Święta. Z drugiej strony zależało nam na poszerzeni zasięgu działania i dotarciu z ofertą do nowych  potencjalnych klientek – mówi Anna Janik z Agnecji Korpo.  - Uzyskaliśmy to dzięki komunikacji na profilach marki Affect, która informowała swoich fanów o konkursie. Dodatkowo na IG naszego klienta przeprowadziliśmy rozmowę live z wizażystką marki Affect  oraz wprowadziliśmy wzajemne rabatowanie: 20% dla naszych klientek na zakupy kosmetyków oraz 20% dla klientek marki Affect na bieliznę zakupioną na dalia.pl.

Komunikacja w czasach pandemii

Narodowa kwarantanna i związane z nią późniejsze obostrzenia sanitarne pociągnęły za sobą również zmiany w komunikacji marki. Agencja zintensyfikowała komunikaty mówiące o polskiej produkcji (w odniesieniu chociażby do #wspieramwkryzysie) oraz rozpoczęła cykl wpisów na blogu shapemeup.pl poświęconych aktualnym na czas pandemii problemom – wspierania odporności, zdrowia psychicznego i sposobom na to, jak przetrwać trudny czas. Agencja przygotowała także kolejny numer magazynu ShapeMeUp, łączącego tematy lifestylowe z katalogiem produktowym, dystrybuowanego w salonach oraz dostępnego w wersji on-line na blogu.

Lajwy w SM i współprace influencerskie

Marka zaprosiła do współpracy specjalistów z różnych dziedzin – Katarzynę Zarembę - trenerkę, Dominikę Ustowską - jedyną w Polsce certyfikowaną terapeutkę Body Talk, dziennikarkę Aleksandrę Kisiel, popularnego szefa kuchni Mateusza Kręcinę, aktorkę Ize Kapias, Joannę Sendecką –modelkę, Marcelinę Ziętek – gwiazdę serialu 19+, czy trenerkę edukacyjną Katarzynę Skolimowską, a tematykę poruszaną na blogu przełożono także na rozmowy live na Instagramie @dalialingerie. Dodatkowo kontynuowano współprace z influencerami, m.in. autorkami bloga Miski Dwie, Stanikomanią czy Justyną Czajką - modelka plus size.

Największy sukces i plany na 2021

Największym sukcesem marki Dalia Lingerie jest bez wątpienia zachowanie ciągłości sprzedaży i brak zwolnień pracowników. Po raz kolejny okazało się, że z dobrym zespołem, z którym związani jesteśmy od lat możemy wszystko. Cieszę się, że również marketingowo jesteśmy w dobrych rekach – mówi Sabina Mańka, jedna z projektantek marki Dalia Lingerie. W nadchodzącym roku Dalia Lingerie skupi się na ugruntowaniu swojej pozycji, poszerzy współprace influencerskie i rozwinie format video, testowany obecnie na Instagramie marki.

Tagi: Dalia Lingerie Sabina Mańka
Oceń artykuł:

Źródło: Dalia Lingerie

Dalia Lingerie podsumowuje rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.