Decathlon rewolucjonizuje zastosowanie RFID w Polsce

2019-06-14 | 09:30

Już w czerwcu br. zakończy się realizacja projektu „100% RFID” w sklepach sieci Decathlon. Tym samym stanie się ona pierwszą siecią handlową w Polsce i jednym z dwóch krajowych oddziałów Decathlonu na świecie, w którym wszystkie produkty w łańcuchu dostaw będą opatrzone tagiem RFID.

Decathlon to producent sprzętu sportowego i sieć dużych sklepów sportowych z placówkami zlokalizowanymi na całym świecie. W 2008 roku sieć zaczęła usprawniać swój biznes, dzięki wprowadzeniu technologii radiowego przesyłu danych. Pozytywne wyniki testów sprawiły, że doszło do przełomu – wykorzystanie RFID stale się poszerzało, aż w 2014 r. tagi RFID stały się narzędziem obsługi sklepów. Na tym jednak nie koniec – celem stało się wprowadzenie RFID we wszystkich sklepach Decathlonu.

Technologia radiowego przesyłania danych pomaga sieci usprawniać procesy kasowe, pozwalając wygospodarować oszczędności w czasie pracy zespołów. To oznacza, że pracownicy mogą poświęcić go więcej na obsługę klientów i pomoc im w wyborze odpowiednich produktów. Wprowadzenie technologii RFID umożliwia również bieżącą kontrolę stanów magazynowych i identyfikację konkretnych produktów na stanowiskach kasowych, co przekłada się na eliminację kradzieży. Największą korzyścią jest jednak przyśpieszenie procesu inwentaryzacji – teraz dzieje się ona 5 razy szybciej niż kiedyś. 

Program „100% RFID” ma na celu dalsze poprawianie jakości działania Decathlonu. Otwiera on przed siecią możliwość uruchomienia nieznanych dotąd rozwiązań, takich jak autonomiczna inwentaryzacja z wykorzystaniem robotów czy czytników RFID umieszczonych pod sufitem. Co więcej, już wkrótce możliwe stanie się zastosowanie w pełni przyjaznych samoobsługowych kas, w których nie będzie konieczności używania skanerów do skanowania produktów, co dwukrotnie skróci czas spędzony przy kasie. 

Zastosowane rozwiązania pokazują, że Decathlon to nie tylko producent i dystrybutor sprzętu sportowego, ale również niezwykle innowacyjna firma, która nie boi się sięgać po nowoczesne technologie.

Tagi: Decathlon
Oceń artykuł:

Źródło: Decathlon

Zobacz także

Decathlon rewolucjonizuje zastosowanie RFID w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.