Dino Polska po I kwartale 2019 roku: dalszy wzrost skali działalności, rosnące inwestycje

2019-05-13 | 10:00

Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, odnotowała w I kwartale 2019 r. blisko 23-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, do 1,56 mld zł. Towarzyszył temu wzrost wyniku EBITDA o ponad 26% i dalsza poprawa marży EBITDA (+0,3 pp.).

Na koniec marca 2019 r., w wyniku otwarcia w I kwartale 33 nowych marketów, sieć liczyła 1009 placówek. W stosunku do marca 2018 r. oznacza to wzrost o 209 sklepów (+26%). W ostatnich trzech latach liczba sklepów sieci Dino wzrosła blisko dwukrotnie.

Dino Polska kontynuuje strategię organicznego rozwoju i planuje kolejne otwarcia sklepów z szeroką ofertą świeżych produktów, zapewniając klientom komfort codziennych zakupów w pobliżu miejsc ich zamieszkania.

Poprawie przychodów Grupy towarzyszył 5-proc. wzrost sprzedaży like-for-like (LfL).  W I kwartale 2019 r., wraz z rozwojem sieci sklepów Dino, odnotowano dalszy wzrost liczby wizyt klientów w marketach. Skonsolidowany zysk EBITDA Dino Polska zwiększył się rok do roku o 26,2% do 132,2 mln PLN, a marża EBITDA po I kwartale 2019 roku wyniosła 8,5% i była o 0,3 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2018 roku.

Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w I kwartale – odnotowaliśmy blisko 23-proc. wzrost przychodów i dobre wskaźniki rentowności. Wypracowaliśmy je pomimo niesprzyjającego układu kalendarza, czyli przesunięcia Świąt Wielkanocnych na II kwartał w 2019 r. oraz mniejszej o 8% rok do roku liczby dni handlowych. W kolejnych kwartałach spodziewamy się przyśpieszenia tempa rozwoju. Sprzyja temu także rynek, w tym optymistyczne nastroje konsumenckie Polaków, wynikające z dobrej sytuacji makroekonomicznej, regularnie rosnących dochodów i niskiego bezrobocia

– mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Spółka przeznaczyła w I kwartale ponad 240 mln zł na inwestycje w dalszy rozwój sieci oraz szacuje, że łączna wartość inwestycji, które zrealizuje w całym 2019 roku, wyniesie 850 mln zł. Znaczna część nakładów inwestycyjnych przeznaczona zostanie na rozwój sieci sklepów i zaplecza logistycznego.

Mamy ambitne plany. W 2018 r. otworzyliśmy rekordową liczbę marketów: 202, w tym roku zamierzamy uruchomić jeszcze większą liczbę nowych placówek. Stale pracujemy nad naszym asortymentem – skupiamy się na dobrej jakości produktach pochodzących od polskich producentów, niskich cenach i na szerokiej ofercie produktów świeżych, które w I kwartale br. odpowiadały za ponad 39% naszych przychodów. Chcielibyśmy być marketem spożywczym pierwszego wyboru dla coraz większej liczby Polaków

– dodał Szymon Piduch.

Sieć marketów Dino na koniec I kwartału 2019 roku liczyła 1009 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 389 tys. m² w porównaniu do 800 marketów i 305 tys. m² łącznej powierzchni sali sprzedaży w analogicznym okresie rok wcześniej. Od stycznia do marca 2019 roku otwarto 33 sklepy w porównaniu do 25 nowych obiektów w I kwartale 2018 roku.

Wzrost skali działalności sieci jest wynikiem konsekwentnej realizacji strategii Grupy Dino, opierającej się na kontynuacji szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów (123 nowe markety w 2016 roku, 147 w 2017 roku i 202 w 2018 roku), dzięki czemu sieć Dino przekształciła się już w gracza o zasięgu ogólnopolskim, zatrudniającego 17,4 tys. osób.

Więcej informacji o Dino Polska S.A.:

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 1009 sklepów (dane na 31.03.2019 r.) zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec marca 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 17,4 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Tagi: Dino Polska Podsumowania i wyniki finansowe Szymon Piduch
Oceń artykuł:

Źródło: Dino

Dino Polska po I kwartale 2019 roku: dalszy wzrost skali działalności, rosnące inwestycje

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.