Dobre praktyki sieci SPAR w Polsce globalnym wzorem

2020-04-01 | 10:00

SPAR International – właściciel marki SPAR na całym świecie – rekomenduje wdrożenie działań podjętych przez sieć SPAR w Polsce związanych z epidemią koronawirusa jako wzór we wszystkich krajach, w których działa SPAR. Pakiet dobrych praktyk wdrożony przez Wasz Sklep SPAR obejmuje bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz system komunikacji. Od początku pandemii SPAR wprowadził m.in. obowiązkowe środki ochrony osobistej przed wejściem do sklepów: płyny dezynfekujące i jednorazowe rękawiczki foliowe dla klientów – które dziś rząd uznał za obowiązkowe we wszystkich sklepach w Polsce, a w SPAR wdrożono je znacznie wcześniej. Ponadto w sklepach SPAR zamontowano bariery ochronne z pleksi oraz udostępniono maseczki, rękawiczki i przyłbice dla pracowników sklepów. Rozwiązania zaproponowane i wdrożone w Polsce zostały ocenione przez SPAR International jako najlepsze światowe praktyki w Grupie SPAR. 

Przygotowany przez Wasz Sklep SPAR pakiet działań wraz ze strategią komunikacji 360° obejmującą wszystkie obszary kontaktu z klientem, został opublikowany przez SPAR International jako wzór postępowania dla wszystkich krajów, w których obecne są sklepy SPAR. Kluczowy okazał się kompleksowy zestaw komunikatów dla klientów na czas epidemii, obejmujący dobre praktyki zarówno podczas robienia zakupów, jak i w życiu codziennym. Przygotowano procedury i standardy, mające na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa klientów i pracowników. Ponadto uruchomiono działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. zaopatrzenie szpitali w ekspresy do kawy i kilka tysięcy kapsułek z kawą oraz herbatą.

Wyróżnienie naszego zespołu przez SPAR International na arenie międzynarodowej ma duże znaczenie dla całego polskiego zespołu. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji związanej z epidemią koronawirusa, sieci handlowe starają się wprowadzić różne rozwiązania zabezpieczające klientów i pracowników sklepów w czasie zakupów. Zapewniam, że i my działamy – nie poprzestajemy na tym, co udało nam się dotychczas wdrożyć w naszych sklepach. Zarząd Wasz Sklep SPAR powołał zespół kryzysowy, który wspiera Partnerów SPAR i cały czas pracuje nad nowymi rozwiązaniami oraz działaniami prewencyjnymi w związku z pandemią koronawirusa. Dziś rząd wprowadził obowiązek stosowania jednorazowych rękawiczek foliowych dla klientów sklepów, a my wdrożyliśmy to rozwiązanie znacznie wcześniej, aby przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się wirusa. Bardzo dokładnie analizujemy i stosujemy się do zaleceń Ministerstwa Zdrowia oraz Światowej Organizacji Zdrowia. Ważne jest dla nas, by być blisko lokalnych społeczności – chcemy zawsze współpracować, wspierać i angażować się w inicjatywy w rejonach, w których działamy

– powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep SPAR.

Wszystkie działania podejmowane przez Wasz Sklep SPAR komunikowane są klientom w sposób syntetyczny, przy wykorzystaniu lokalnych komunikatów o silnym natężeniu. Wasz Sklep SPAR obecny jest na stronach internetowych www.spar.com.pl i www.piotripawel.pl oraz na portalach społecznościowych tj. Facebook i Instagram. Wspiera się również komunikacją przez BLIX, YouTube, sms, lokalne radia, radiowęzeł i ekrany w sklepach, plakaty oraz ulotki.

W sklepach SPAR w związku z pandemią obowiązuje jeszcze częstsza dezynfekcja stanowisk pracy, kas i terminali. We współpracy ze SPAR International zorganizowano import dodatkowych środków higienicznych, m.in.: maseczek na twarz, jednorazowych rękawiczek, plastikowych fartuchów, środków do dezynfekcji i mydeł. Sieć zamówiła także specjalne przyłbice na twarz, które są dystrybuowane do zespołów pracujących w sklepach SPAR. Odbywają się szkolenia w zakresie procedur, wprowadzono także rotacyjne zmiany załogi sklepów oraz skrócenie godzin pracy.

Wasz Sklep SPAR rozpoczął także montaż barier ochronnych wykonanych z płyt pleksi dla zwiększenia bezpieczeństwa pracowników sklepów oraz klientów. Osłony – dostarczane do sklepów w ramach zaopatrzenia z magazynu centralnego – zostaną wdrożone nie tylko na stanowiskach kasjerów, ale także przy stoiskach z wędlinami i serami oraz przy kasach alkoholowych. W sklepach, które przed rebrandingiem działały pod szyldem Piotra i Pawła – z uwagi na ich wielkość – bariery ochronne montowane są przy 3 kasach głównych, przy stoisku informacyjnym i punkcie monopolowym oraz przy cukierni. Obok lad z wędlinami i serami na podłodze zaznaczone są miejsca, w których stanąć może obsługiwany klient – tak, aby oddzielała go od pracownika sklepu osłona z pleksi.

Dla bezpieczeństwa klienta w sklepach SPAR Partnerom zarekomendowano ograniczenie ekspozycji produktów na wagę – w sklepach owoce i warzywa będą dostępne we wcześniej przygotowanych opakowaniach i zachęca się klientów do wyboru pakowanych artykułów spożywczych. Priorytetem SPAR jest także utrzymanie nieprzerwanych i wyczerpujących dostaw produktów kluczowych.

Wasz Sklep SPAR monitoruje najnowsze wydarzenia i komunikuje partnerom najbardziej aktualne wiadomości, zawierające również kolejne informacje odnośnie oficjalnych komunikatów rządowych, legislacji, kwestii prawnych, działań wewnętrznych i rekomendacji.

Oceń artykuł:

Źródło: SPAR

Dobre praktyki sieci SPAR w Polsce globalnym wzorem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.