Duża dawka humoru w nowej kampanii IKEA

2019-01-31 | 14:15

Jaka jest czynność, której Polacy najbardziej lubią oddawać się za drzwiami sypialni? Jaka przyszłość czeka tę najbardziej prywatną część naszych mieszkań – i czy nadal to sypialnia jest tym miejscem? IKEA poznała odpowiedzi na te pytania dzięki wieloletniemu doświadczeniu w wyposażaniu wnętrz milionów ludzi na całym świecie i nieustannej analizie ich zmieniających się potrzeb.

Ta wiedza została jeszcze bardziej pogłębiona dzięki współpracy z instytutem badawczym powołanym przez Natalię Hatalską. W najnowszej kampanii marka uchyla drzwi do sypialni i odczarowuje dotyczycące jej tabu, stawiając na humor oraz autoironię. W myśl zasady, że są rzeczy, o których nie lubimy mówić głośno, dopóki nie zaczniemy się z nich śmiać.

Sypialnia to najbardziej tajemnicze miejsce w domu. IKEA postanowiła do niej zajrzeć, by móc jeszcze lepiej odpowiedzieć na prawdziwe potrzeby Polaków dotyczące domowego życia. Współpraca z infuture hatalska foresight institute, w wyniku której powstał Raport „Sypialnia przyszłości”, pozwoliła potwierdzić wcześniejsze obserwacje IKEA o tym, jak wielofunkcyjne jest to pomieszczenie w rzeczywistości. To przestrzeń, która żyje oraz pełni wiele różnorodnych ról: służy nie tylko do snu, seksu oraz relaksu, ale i budowania intymności, dbania o więzi z bliskimi, a także z uwagi na małe metraże mieszkań, jest garderobą, miejscem do suszenia prania, ćwiczeń, pracy oraz do zabawy z dziećmi.

Dla Polaków w codziennym życiu bardzo istotne jest łączenie tej multifunkcjonalności z prywatnością, co często bywa prawdziwym wyzwaniem. Sypialnia to często jedyne miejsce, w którym możemy być sobą i żyć po swojemu. IKEA nie chce zmieniać ludzkich przyzwyczajeń, lecz sprawić, że dzięki drobnym udogodnieniom nie będą przeszkadzać innym domownikom.

Z uwagi na otaczające sypialnię tabu, nie za bardzo lubimy dzielić się tym, co dzieje się za jej drzwiami, choć opowieści byłoby bez liku. By stało się to nieco łatwiejsze, IKEA w swojej kampanii zdecydowała się na komunikację poprzez humor, mając nadzieję, iż jej lżejszy ton zachęci Polaków do żywej i bardziej otwartej dyskusji, np. o codziennej rywalizacji o własną przestrzeń. Tym samym IKEA ma szansę zaproponować prawdziwe rozwiązania na jej urządzenie, dzięki którym dopasuje się ona do naszej codzienności. Marka ma świadomość, że życie pędzi do przodu, a dom musi za nim nadążyć.

Jako formę przekazu IKEA wybrała niebanalną formę stand-up’u, wierząc, że są rzeczy, o których nie lubimy mówić głośno, dopóki nie zaczniemy się z nich śmiać. Wyjątkowi artyści stand-upu podzielą się swoimi sypialnianymi przygodami. Sypialnia jest najbardziej spersonalizowanym pomieszczeniem w domu. To miejsce, w którym możemy być naprawdę sobą. Jest równie wielofunkcyjna co duży pokój - z tą różnicą, że posiada drzwi, które można zamknąć. Są one nie tylko barierą fizyczną, ale i psychologiczną. Wszyscy mamy świadomość tego, że w sypialni wiele się dzieje, lecz rzadko się o tym mówi. Poruszane tematy dotyczą przeważnie jedynie kwestii zdrowego snu oraz funkcjonalnej szafy. Pozostałe aktywności, nie tylko dotyczące seksualności, bywają tematami zbyt intymnymi lub wstydliwymi, żeby o nich dywagować. Chcemy przełamać ten wizerunek sypialni jako miejsca zamkniętego i wyłącznie prywatnego, pokazując, że mamy świadomość tego, jak w rzeczywistości wygląda jej użytkowanie. Zależy nam na zaproponowaniu wielu rozwiązań na jej wyposażenie. Pomoże nam w tym spora dawka humoru, będącego uniwersalnym sposobem na rozmowy o sprawach trudnych – mówi Michał Pronobis–Proński, Communication Leader w IKEA Retail w Polsce.

Warto dodać, że w tym roku IKEA szykuje wiele niespodzianek, dzięki którym nie będziemy mieli ochoty wychodzić z sypialni. W lutym pojawi się druga odsłona serii Toma Dixona – DELAKTIG. Dopasowujące się do wszystkich zmian w naszej codziennej rzeczywistości łóżko spełni ważną dla Polaków potrzebę personalizacji przestrzeni. Fanom nowoczesnych rozwiązań spodobają się rolety na pilota – dostępne w ofercie od kwietnia, w mig pozwolą stworzyć przytulną atmosferę w sypialni, odcinając się od świata za oknem. Jak zawsze nie zabraknie funkcjonalnych rozwiązań do przechowywania oraz tekstyliów o zróżnicowanych wzorach. Zaskoczą także nowe kolekcje limitowane, które z pewnością wprowadzą wiele niebanalnych rozwiązań. W tym roku sypialnie zostaną prawdziwie dopieszczone!

Tagi: IKEA Kampanie marketingowe
Oceń artykuł:

Fot: Kuba Certowicz Źródło: IKEA

Duża dawka humoru w nowej kampanii IKEA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.