Dyskonty w oczach Polaków – case study marki KiK

2019-08-27 | 13:45

Od kilku lat możemy obserwować ewolucję dyskontów w Polsce. Ich pozycja na rynku wciąż się umacnia, a Polacy nieprzerwanie wybierają je jako miejsce robienia zakupów. Z czego to wynika? Gdzie należy się doszukiwać źródeł tego sukcesu? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie na przykładzie jednego z dyskontów – marki KiK.

Co przyciąga klientów do galerii handlowych? Odpowiedź jest prosta: marki – dobrze dobrany tenant mix. Chociaż aktualnie wymaga się od centrów handlowych, by były nie tylko miejscem zakupów, ale raczej miejscem do spędzania wolnego czasu to wciąż właściwy dobór najemców jest fundamentalną kwestią. Zarządcy centrów doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego budując portfel najemców dbają o to, by wśród nich znalazły się także dyskonty. 

Jeśli centrum handlowe chce osiągnąć sukces, musi spełniać wiele funkcji. Przede wszystkim powinno nadążać za dynamicznym stylem życia klientów, a proponowana oferta odpowiadać na panujące trendy. Dotyczy to nie tylko galerii handlowych, ale po części także samych najemców. Jako KiK świetnie odnaleźliśmy się w tej sytuacji. Nasza oferta zaprojektowana jest w taki sposób, by zaspokoić różne potrzeby. Jest korzystna cenowo, zgodna z obowiązującymi trendami, a produkty są dobrej jakości. Klient ceniący swój czas i komfort chętnie zagląda do dyskontów, ponieważ są to miejsca, które nie zmuszają go do kompromisów – może kupić to, co modne, dobre, a w dodatku niedrogie. Dlatego nie boimy się tego etapu w sektorze retail, jesteśmy na niego przygotowani 

– komentuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Oczekiwania Polaków rosną, ale atrakcyjna cena jest tym, co wciąż odgrywa niezwykle ważną rolę. Łowienie okazji płynie we krwi polskich klientów. Szukają promocji, ale chętniej wybierają te miejsca, które oferują niską cenę na co dzień. Prawdopodobnie to właśnie sprzyja popularności dyskontów.

Od początku naszej 25-letniej obecności na rynku europejskim cena była najistotniejszym kryterium w budowaniu oferty KiK. I to się nie zmieniło. „Stale niskie ceny” to kluczowe hasło w odniesieniu do naszego asortymentu – dbamy o to, by nasi klienci zawsze mogli zrobić zakupy w atrakcyjnych cenach. Zwracamy także uwagę na wysoką jakość produktów i ich zgodność z najnowszymi trendami. Te trzy kwestie to cechy charakterystyczne dla zakupów w KiK 

– mówi Mariusz Kulik.

Nie podlega wątpliwości, że budżet zakupowy to dla polskiego klienta niezwykle istotna kwestia. Czy jednak wystarczy oferować coś za niewielkie pieniądze, by osiągnąć sukces? Czy może wręcz przeciwnie – Polacy szukają niskich cen, ale są w stanie zapłacić więcej za zakupy w miejscach, w których doświadczają różnych wrażeń, gdzie jest to dla nich przyjemnością?

Jak już wspominałem, sukces dyskontów polega na tym, że klient nie musi wybierać między jednym a drugim, nie musi iść na kompromisy. A przynajmniej tak właśnie jest w KiK. Nasza oferta przyciąga, ale dbamy o to, by wizyta w KiK dostarczała dobrych emocji. Analizując customer journey zauważyliśmy, że istnieje przestrzeń, by wzmocnić pozytywne doświadczenia zakupowe naszych klientów. Dlatego wprowadziliśmy zmiany w koncepcie wizualnym sklepów. Pojawił się nowy sposób ekspozycji, inne meble, inny układ – wszystko po to, by jeszcze lepiej powiązać ze sobą poszczególne grupy asortymentowe, dzięki czemu zakupy w KiK staną się jeszcze bardziej intuicyjne, co jest niezwykle istotne przy tak zróżnicowanej ofercie, jak nasza. Dodatkowo, dzięki tym działaniom będziemy mogli na tej samej przestrzeni zaprezentować jeszcze większą ilość produktów, a to jest ważne nie tylko z naszej perspektywy, ale także z punktu widzenia naszych klientów. To nowy etap w historii KiK, ale zmiany są synonimem rozwoju, są nieodłącznym elementem funkcjonowania marki dynamicznej i elastycznej, a taką staramy się być 

– podsumowuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Nowy etap w aranżacji sklepów KiK rozpoczął się pod koniec czerwca, wraz z otwarciem sklepu w Ciechanowie. Każdy kolejny sklep otwierany w 2019 roku ma prezentować nową aranżację przestrzeni. Do końca roku zostanie otworzonych ok. 30 sklepów KiK, co pozwoli marce przekroczyć liczbę 300 sklepów w Polsce. Sieć wybiera miejsca o powierzchni co najmniej 650 mkw., z komfortowym dostępem do co najmniej 15 miejsc parkingowych, a także możliwości atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. 

Tagi: KiK Mariusz Kulik
Oceń artykuł:

Źródło: KiK

Dyskonty w oczach Polaków – case study marki KiK

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.