EKOlogiczne działania w biznesie

2019-04-24 | 09:00

Jaki jest współczesny klient? Czy się zmienił względem poprzednich lat? Bez względu na odpowiedź na te pytania, na pewno trzeba stwierdzić jedno – obecnie klient ma większy dostęp do informacji, może szybko porównywać ceny, zdobywać wiedzę o produktach i wymieniać się doświadczeniami. Obok tego rozwija się także trend dbałości o formę, zdrowie oraz środowisko. Wszystko to sprawia, że konsument zaczyna zwracać jeszcze większą uwagę na podejmowane decyzje – w tym także na to, co nosi. Weryfikuje skąd jest dany przedmiot, z czego został stworzony i w jakich warunkach. Jak odpowiedzieć na te wymagania? Jednym ze sposobów są certyfikaty jakościowe.

Nie jest odkrywczym stwierdzenie, że relacja konsument-marka to (już) nie tylko zakup oferowanych produktów – w tym procesie kryje się mnóstwo innych doświadczeń. Brand powinien wpisywać się w styl życia swoich klientów, dbać o to, co dla nich jest ważne, słowem prezentować podobne wartości. Chociaż konsumenci mają różne upodobania i cechy charakteru to ostatnimi czasy coraz częściej wspólnym mianownikiem staje się troska o środowisko. Less waste, zero waste zyskuje kolejnych zwolenników, a niektórzy są nawet w stanie odejść od pewnych przyzwyczajeń, by w ten sposób nie szkodzić środowisku i przyszłym pokoleniom.

„Zrównoważony rozwój” to filozofia, którą ma na względzie wiele firm, a sposób, w jaki wdrażają to podejście w życie często jest weryfikowany przez klientów. Pod lupę są brane różne kryteria – co to za produkt, z czego jest wykonany, w jakich warunkach – wszystko po to, żeby mieć pewność, że nie zaszkodzi on ani samym kupującym, ani środowisku. Dotyczy to wielu obszarów sektora retail, w tym także branży odzieżowej. Rynek na to wszystko nie może pozostać obojętny – zarówno z górnolotnych (ale bardzo ważnych!) pobudek, jaką jest dbałość o naszą planetę, jak i ze względów szybciej odczuwalnych, tj. ekonomicznych – klienci chętniej wybiorą to, co nie tylko jest modne i w dobrej cenie, ale także bezpieczne dla zdrowia oraz środowiska. 

Już możemy zaobserwować działania największych graczy odzieżowych, którzy w swoich kolekcjach stawiają na linie zgodne z naturą. Są także specjalne, niezależne certyfikaty i instytucje – takie jak Międzynarodowe Stowarzyszenie Badań i Testowania w Dziedzinie Ekologii Tekstyliów i Skóry lub Polski Instytut Włókiennictwa – poddające ocenie dany produkt. Jednym z najbardziej znanych i uznanych certyfikatów jest OEKO-TEX, który jest potwierdzeniem, że odzież jest wolna od substancji szkodliwych, więc ekologiczna i bezpieczna dla zdrowia. Podobną gwarancję daje wykorzystanie bawełny organicznej, czyli bawełny w czystej postaci, która nie ma żadnych szkodliwych substancji, toksycznych chemikaliów, pestycydów lub nawozów chemicznych. 

W Polsce panuje pewne założenie, że za dobrą jakość i ekologiczne produkty trzeba dużo zapłacić. Staramy się łamać ten stereotyp – nie chcemy, żeby nasi klienci musieli wybierać między tym co tańsze, a tym co dobre dla zdrowia i środowiska. Zwłaszcza wśród tak specyficznych produktów, jakimi są ubranka dla dzieci i niemowląt. Dlatego, pozostając przy dyskontowych cenach, udoskonalamy jakość wspomnianej odzieży, wykorzystując bawełnę organiczną. Część oferty KiK uzyskała także certyfikat Oeko-Tex. Każdy z tych produktów został specjalnie oznaczony na etykiecie, by nasi klienci mieli pewność co do swojego wyboru. Lista 'to do' dotycząca ochrony środowiska i troski o zdrowie jest jeszcze bardzo długa, ale wszystko to składa się z małych kroczków. Dlatego cieszymy się, że w tym obszarze w KiK mamy się czym pochwalić i że zostało to potwierdzone przez rozpoznawalne na świecie certyfikaty 

– komentuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów Kik. 

Certyfikowane produkty można znaleźć we wszystkich z ponad 260 sklepów KiK w Polsce. Sieć prowadzi intensywną ekspansję zakładającą około 60 nowych otwarć w ciągu roku.

Tagi: KiK Mariusz Kulik
Oceń artykuł:

Źródło: KiK

EKOlogiczne działania w biznesie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.