Empik: Blisko 1/4 Polaków kupiła prezenty świąteczne podczas Black Friday

2020-12-11 | 10:00

Black Friday co roku kusi ofertami, wielu konsumentów planuje zakupy właśnie z nastawieniem na listopadowe obniżki cenowe. W tegoroczny Czarny Piątek zainteresowanie ofertą sklepu Empik.com pobiło wszelkie rekordy. Taki wynik potwierdzają też wcześniejsze deklaracje z badania SW Research[1] dotyczące prezentów świątecznych.

Kto znajdzie pod choinką dzieło Noblistki? Książka w top5 pożądanych i kupowanych prezentów
Ostatni tydzień listopada z roku na rok  przyciąga coraz więcej klientów do sklepów internetowych. Na Empik.com w Czarny Piątek sprzedaż znacznie przebiła ubiegłoroczny wynik. Zakupu dokonywano średnio co sekundę! Co ciekawe – niemal połowa zamówień (46%) została złożona za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Zdecydowanie najczęściej klienci sięgali po książki. Wśród 10 najpopularniejszych produktów znalazło się aż sześć pozycji z tej kategorii. Najczęściej wybieranym tytułem  było najnowsze dzieło Olgi Tokarczuk Czuły narrator, a tuż za nim Powrót z Bambuko Katarzyny Nosowskiej. Tym samym potwierdziły się  deklaracje konsumentów z badania SW Research, w którym  książka została wskazana jako jeden z pięciu najbardziej pożądanych oraz najczęściej kupowanych przez Polaków upominków bożonarodzeniowych.

Wyjątkowe okazje przyciągnęły również klientów do sklepów stacjonarnych – liczba odnotowanych transakcji w salonach Empiku podwoiła się w porównaniu do średniej z wcześniejszych dwóch tygodni. Klienci odwiedzają salony także po to, by odebrać paczki z Empik.com. Możliwość łączenia różnych kanałów (online i offline) bardzo im odpowiada – z takiej formy dostawy skorzystano przy ponad ⅓ zamówień. Zresztą listopadowe badanie pokazało, że sklepy stacjonarne pozostają istotnym kanałem zakupu prezentów: 21% z nas zadeklarowało zakup offline przynajmniej części upominków, a kolejne 20% chciałoby w ten sposób nabyć wszystkie prezenty. Przewagą zakupów tradycyjnych, według ankietowanych, jest przede wszystkim fakt, że mogą obejrzeć produkt przed zakupem (56%); cenią też to, że produkt od razu zabierają ze sobą (42%). Wskazali także, że w taki sposób po prostu łatwiej jest wybrać im prezent (42%).

Korzystamy z wyboru, który mamy – wygrywa model hybrydowy

31% respondentów badania deklaruje, że przy zakupach prezentów będzie korzystać  zarówno ze sklepów stacjonarnych, jak i tych online.

Nasze wewnętrzne obserwacje i wyniki badania SW Research dla Empiku utwierdzają nas w przekonaniu, że współcześni konsumenci doceniają synergię zalet, jaką daje połączenie zakupów stacjonarnych z internetowymi. Nastawienie na omnikanałowość przynosi rozwiązania podnoszące komfort zakupów. Dlatego w Empiku oferujemy m.in. usługę ekspresowej rezerwacji produktów oraz bezpłatny odbiór zamówień ze wszystkich 16 kategorii z naszej platformy, nie tylko w salonach stacjonarnych, ale i w tysiącach innych punktów w całym kraju

- mówi Szymon Bujalski, Dyrektor E-commerce w Empiku.

E-sklepy są cenione za wygodę (55%), możliwość dokonywania zakupów bez wychodzenia z domu (51%), a także oszczędność czasu (49%). Istotna jest również duża różnorodność produktów w jednym miejscu (38%) – np. w przypadku  sklepu internetowego Empik oferta obejmuje kilkanaście kategorii, w tym kosmetyki, sport, AGD czy Strefę Design.

Z wyprzedzeniem czy na ostatnią chwilę?

Niemal ¼ ankietowanych zadeklarowała zakup świątecznych prezentów już przy okazji Black Week, a więc ze sporym wyprzedzeniem, ale co dziesiąty pytany zajmie się upominkami tuż przed Wigilią. 7% Polaków kilka prezentów kupi wcześniej, ale większość skompletuje na ostatnią chwilę. Biorąc pod uwagę, że niemal połowa “mikołajów” będzie się posiłkować listami stworzonymi przez obdarowywanych, nie powinno być z tym problemu.



[1] Badanie przeprowadzone w dniach 12-18.11.2020 r. na zlecenie Empiku przez agencję SW RESEARCH, na reprezentatywnej próbie N=1014 Polaków w wieku 18-65 lat. Cytowanie możliwe wyłącznie po wskazaniu źródła danych.

Tagi: Empik Szymon Bujalski
Oceń artykuł:

Źródło: Empik

Zobacz także

Empik: Blisko 1/4 Polaków kupiła prezenty świąteczne podczas Black Friday

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.