Empik.com umacnia swoją pozycję w czołówce polskiego e-commerce

2019-01-25 | 09:00

Ponad pół miliona więcej zamówień niż w 2017 roku, 100% wzrost liczby transakcji w aplikacji,  30% udział w segmencie wszystkich klientów dokonujących zakupów internetowych w Polsce – tak Empik podsumowuje 2018 rok w kanale online. W ciągu minionych 12 miesięcy marka na dobre rozgościła się w TOP3 polskiego e-commerce i  zapowiada dalszy wzrost udziału sprzedaży online w całości biznesu.

Co trzeci Polak kupujący w internecie wybiera Empik.com

W 2018 roku ruch na stronie Empik.com wzrósł o 25% w stosunku do 2017 roku, a klienci złożyli o 575 tysięcy więcej zamówień. To oznacza, że aż 30% Polaków korzystających z zakupów online, złożyło zamówienie  właśnie w sklepie internetowym Empiku! Również ubiegłoroczny Black Friday można zaliczyć do rekordowych – Empik.com odnotował w tym dniu ponad 50 tys. zamówień, co stanowiło najlepszy sprzedażowo dzień w historii sklepu. Tym samym platforma Empiku ugruntowała swoją pozycję w pierwszej trójce najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce wg badań Gemiusa.

Jakie produkty kupowaliśmy najczęściej w 2018 r.?

Topy sprzedaży Empik.com, ze względu na skalę i zasięg, pokazują rzeczywiste preferencje Polaków w wielu kategoriach i branżach. Z początkiem stycznia ogłoszone zostały nominacje do kulturalnych nagród – Bestsellerów Empiku 2018. Do tytułu pretendują książki, filmy i płyty, które cieszyły się największym zainteresowaniem w minionym roku, zarówno w salonach, jak i w sklepie internetowym. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas telewizyjnej gali 13 lutego. Ciekawe tendencje można zaobserwować również w innych kategoriach produktowych obecnych w kanale online Empiku. Amatorzy zdrowego stylu życia i aktywności ruchowej najchętniej wybierali w kategorii Sport opaski Xiaomi Mi band. Natomiast w kategorii Zdrowie i uroda najczęściej wybierane były damskie zapachy marki Calvin Klein. Wśród fanów gadżetów elektronicznych hitem były słuchawki JBL T110 oraz czytniki e-booków Pocketbook Touch Lux 3. Miniony rok to także wzrost zainteresowania grami planszowymi jako ciekawą formą spędzania wolnego czasu. W tej kategorii podium zajmują gry towarzyskie: Dobble, 5 sekund oraz Gierki Małżeńskie.

2018 rokiem sukcesów i innowacji

Ubiegły rok to dla Empik.com także czas wielu sukcesów i wdrażania nowych rozwiązań.  To właśnie na 2018 przypadało 20-lecie istnienia sklepu internetowego na polskim rynku, pojawiła się również nowa wersja aplikacji, a marketplace – czyli platforma dla sprzedawców zewnętrznych oferujących swoje produkty w Empik.com – odnotował ponad 300 tysięcy zamówień. W listopadzie Gemius po raz kolejny umieścił Empik wśród 3 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce. Platfrorma otrzymała także nagrodę Best Customer Service w konkursie E-commerce Poland Awards honorującym tych, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. W ciągu minionych dwunastu miesięcy nie zabrakło też nowych rozwiązań – Empik wystartował z własną bileterią internetową: Empik Bilet (www.empikbilety.pl), a także wprowadził z sukcesem trzy abonamenty w aplikacji EmpikGO. Ogromny wzrost popularności w 2018 roku odnotowała także sama aplikacja mobilna Empiku – ponad 100% więcej zamówień i 20% więcej aktywnych użytkowników. Największy wzrost zainteresowania zyskała opcja Click&Collect, czyli możliwość rezerwacji i szybkiego odbioru zamówienia w salonie. W 2018 roku z wykorzystaniem tej opcji odebrano aż 3 razy więcej zamówień niż w 2017.

Rok 2018 był dla nas pełen sukcesów, ale nie zamierzamy zwalniać tempa. Stawiamy sobie wiele wyzwań, zwłaszcza w obszarze związanym z rozwojem i personalizacją oferty. Mocno zindywidualizowany dobór produktów, w pełni dopasowany do potrzeb i zainteresowań klienta oraz precyzyjne targetowanie – to projekty, na które będziemy stawiać w 2019 roku.  Nadal mocno inwestujemy też w mobile, który ma ogromny potencjał, co najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w naszej aplikacji. W ubiegłym roku niemal co 10. zakup w Empik.com został dokonany za pomocą aplikacji, a badania pokazują, że to dopiero początek dynamicznych wzrostów

– komentuje dyrektor e-commerce Empik, Szymon Bujalski.

Rok 2018 był dla Empik.com przełomowy pod względem sprzedaży, ale też niezwykle pracowity, szczególnie w obszarze obsługi klientów – eksperci z Centrum Wsparcia Klienta dbali, aby odbiorcy otrzymali wyczerpujące informacje jak najszybciej. Przeprowadzili w tym czasie blisko 650 tysięcy rozmów telefonicznych z klientami oraz wysłali ponad 200 tysięcy maili w odpowiedzi na zapytania kupujących. Duże wzrosty sprzedaży, bardzo dobre przyjęcie dotychczasowych rozwiązań i ambitne plany Empik.com na 2019 dowodzą, że platforma wyznaczać będzie trendy w e-commerce także w tym roku.

Tagi: Empik Szymon Bujalski
Oceń artykuł:

Źródło: Empik

Zobacz także

Empik.com umacnia swoją pozycję w czołówce polskiego e-commerce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.