Empik, który do tej pory kojarzył się głównie z miłośnikami książek, muzyki, filmu czy szeroko pojmowanej kultury papieru, dzięki poszerzonej ofercie w sklepie internetowym, stał się przestrzenią dla osób o różnorodnych zainteresowaniach. Marka właśnie ogłosiła manifest, który definiuje nowy sposób komunikacji i pokazuje szerokie spektrum kategorii produktowych – „wszystko, abyś każdy dzień przeżywał z pasją”. W salonach na półkach klienci nie zauważą zmian. Natomiast sklep online i aplikacja mobilna zostały przebudowane tak, aby inspirować i ułatwiać znalezienie konkretnych kategorii.
Wielokanałowy sprzedawca
Klienci oczekują, by marka była spójna na każdym poziomie. W salonach, które przez klientów Empiku od zawsze są postrzegane, jako miejsca gdzie mogą znaleźć mnóstwo inspiracji do rozwijania swoich pasji, wszystko pozostanie jak dotychczas. Zmiany pojawią się jedynie na poziomie komunikatów marketingowych – w warstwie tekstowej i graficznej, by kod wizualny był taki sam w każdym kanale sprzedaży. Sklep online i aplikacja mobilna, gdzie oferta jest znacznie szersza i obejmuje ponad 2 miliony produktów z różnych kategorii, zostały natomiast dostosowane wizualnie do potrzeb i zainteresowań odbiorców.
Mniej znane klientom Empiku światy produktowe: Dom i ogród, Zabawki, Dziecko i mama, Sport, Zdrowie i uroda, Elektronika zostaną lepiej wyeksponowane i uzupełnione dedykowanymi stronami wokół konkretnych pasji z poradami, artykułami i ciekawostkami. Tym samym działania podejmowane przez markę dwukrotnie uhonorowaną nagrodą Omnichannel Retailer of The Year, zmierzają do jeszcze mocniejszego zaakcentowania pozycji lidera – wielokanałowego sprzedawcy, zorientowanego nie tylko na styl życia, ale i wszelkie pasje oraz zainteresowania Polaków. Służą także realizacji pozostałych długoterminowych celów biznesowych w tym wzrostowi sprzedaży kategorii pozawydawniczych i zwiększeniu udziału kanałów online w biznesie. Obecnie wynosi on 30%, a prognozy zakładają, że osiągnie poziom sprzedaży stacjonarnej w ciągu najbliższych lat. Empik rozwija także narzędzia łączące wszystkie kanały, takie jak ekspresowa rezerwacja i odbiór produktu w salonie (click&collect).
Empik inspiruje, daje radość rozwijania pasji, tych dużych i tych codziennych
- Przeprowadziliśmy badania wśród Polaków, by dowiedzieć się, jakie mają zainteresowania. Wyniki stały się podstawą do przygotowania całego spektrum działań, które mogą inspirować naszych klientów. Opracowaliśmy między innymi stronę z dedykowanym contenem „Empik Pasje. Magazyn online”, do którego teksty tworzą popularni blogerzy, influencerzy i dziennikarze
– mówi Mira Dobek, dyrektor marketingu Empiku.
Z badań* wynika na przykład, że ponad 1/3 respondentów interesuje się tematami związanymi z domem i ogrodem, sport to hobby niemal 57% ankietowanych, a podróżom uwagę poświęca prawie ¼ pytanych. Przy tym niemal 90% respondentów spędza czas czytając, oglądając i słuchając – co oznacza, że kategorie wydawnicze będące DNA ofertowym Empiku, są punktem wyjścia oraz bazą do odkrywania i rozwijania innych pasji. Np. biegacze słuchają muzyki albo audiobooków w trakcie joggingu, miłośnicy gotowania szukają przepisów w książkach i magazynach kulinarnych, a zapaleni podróżnicy kupują przewodniki lub oglądają filmy, których akcja dzieje się w kraju do jakiego się wybierają. Empik łączy pasjonatów, rozumie wszystkie zainteresowania, podpowiada produkty, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie i rozwijać to, co lubi najbardziej. Temu służy również nowy magazyn online, czyli pełen inspiracji przewodnik po świecie zainteresowań, w którym obok artykułów pisanych przez ekspertów pojawią się również informacje i zaproszenia na wydarzenia odbywające się w realnym świecie. Wszystko, aby każdy dzień przeżywać z pasją.