Empik definiuje się na nowo i ogłasza manifest: wszystkie pasje, zajawki, koniki

2019-02-19 | 08:30

Empik, który do tej pory kojarzył się głównie z miłośnikami książek, muzyki, filmu czy szeroko pojmowanej kultury papieru, dzięki poszerzonej ofercie w sklepie internetowym, stał się przestrzenią dla osób o różnorodnych zainteresowaniach. Marka właśnie ogłosiła manifest, który definiuje nowy sposób komunikacji i pokazuje szerokie spektrum kategorii produktowych – „wszystko, abyś każdy dzień przeżywał z pasją”. W salonach na półkach klienci nie zauważą zmian. Natomiast sklep online i aplikacja mobilna zostały przebudowane tak, aby inspirować i ułatwiać znalezienie konkretnych kategorii.

Wielokanałowy sprzedawca

Klienci oczekują, by marka była spójna na każdym poziomie. W salonach, które przez klientów Empiku od zawsze są postrzegane, jako miejsca gdzie mogą znaleźć mnóstwo inspiracji do rozwijania swoich pasji, wszystko pozostanie jak dotychczas. Zmiany pojawią się jedynie na poziomie komunikatów marketingowych – w warstwie tekstowej i graficznej, by kod wizualny był taki sam w każdym kanale sprzedaży. Sklep online i aplikacja mobilna, gdzie oferta jest znacznie szersza i obejmuje ponad 2 miliony produktów z różnych kategorii, zostały natomiast dostosowane wizualnie do potrzeb i zainteresowań odbiorców.

Mniej znane klientom Empiku światy produktowe: Dom i ogród, Zabawki, Dziecko i mama, Sport, Zdrowie i uroda, Elektronika zostaną lepiej wyeksponowane i uzupełnione dedykowanymi stronami wokół konkretnych pasji z poradami, artykułami i ciekawostkami. Tym samym działania podejmowane przez markę dwukrotnie uhonorowaną nagrodą Omnichannel Retailer of The Year, zmierzają do jeszcze mocniejszego zaakcentowania pozycji lidera – wielokanałowego sprzedawcy, zorientowanego nie tylko na styl życia, ale i wszelkie pasje oraz zainteresowania Polaków. Służą także realizacji pozostałych długoterminowych celów biznesowych w tym wzrostowi sprzedaży kategorii pozawydawniczych i zwiększeniu udziału kanałów online w biznesie. Obecnie wynosi on 30%, a prognozy zakładają, że osiągnie poziom sprzedaży stacjonarnej w ciągu najbliższych lat. Empik rozwija także narzędzia łączące wszystkie kanały, takie jak ekspresowa rezerwacja i odbiór produktu w salonie (click&collect).

Empik inspiruje, daje radość rozwijania pasji, tych dużych i tych codziennych

- Przeprowadziliśmy badania wśród Polaków, by dowiedzieć się, jakie mają zainteresowania. Wyniki stały się podstawą do przygotowania całego spektrum działań, które mogą inspirować naszych klientów. Opracowaliśmy między innymi stronę z dedykowanym contenem „Empik Pasje. Magazyn online”, do którego teksty tworzą popularni blogerzy, influencerzy i dziennikarze

– mówi Mira Dobek, dyrektor marketingu Empiku.

Z badań* wynika na przykład, że ponad 1/3 respondentów interesuje się tematami związanymi z domem i ogrodem, sport to hobby niemal 57% ankietowanych, a podróżom uwagę poświęca prawie ¼ pytanych. Przy tym  niemal 90% respondentów spędza czas czytając, oglądając i słuchając – co oznacza, że kategorie wydawnicze będące DNA ofertowym Empiku, są punktem wyjścia oraz bazą do odkrywania i rozwijania innych pasji. Np. biegacze słuchają muzyki albo audiobooków w trakcie joggingu, miłośnicy gotowania szukają przepisów w książkach i magazynach kulinarnych, a zapaleni podróżnicy kupują przewodniki lub oglądają filmy, których akcja dzieje się w  kraju do jakiego się wybierają. Empik łączy pasjonatów, rozumie wszystkie zainteresowania, podpowiada produkty, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie i rozwijać to, co lubi najbardziej. Temu służy również nowy magazyn online, czyli pełen inspiracji przewodnik po świecie zainteresowań, w którym obok artykułów pisanych przez ekspertów pojawią się również informacje i zaproszenia na wydarzenia odbywające się w realnym świecie. Wszystko, aby każdy dzień przeżywać z pasją.

zobacz materiał video

Tagi: Empik Kampanie marketingowe Mira Dobek
Oceń artykuł:

Źródło: empik

Zobacz także

Empik definiuje się na nowo i ogłasza manifest: wszystkie pasje, zajawki, koniki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.