Empik inwestuje w rynek wydarzeń i kupuje udziały w Going.

2018-08-02 | 13:37

Empik chce jeszcze lepiej obsługiwać rynek dystrybucji biletów i promocji wydarzeń, inwestując w polską aplikacją Going. – młody start-up, który w szybkim tempie zdobywa nowych użytkowników. W wyniku transakcji powstanie zasięgowo największa w Polsce wielokanałowa platforma biletowa i informacyjna dotycząca wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych. Empik nabył większościowe udziały w Going. za pośrednictwem Empik Ventures – nowej spółki dedykowanej do realizacji przedsięwzięć o dużej dynamice wzrostu w obszarach e-commerce oraz digital.

– Co roku sprzedajemy blisko pół miliona biletów na rozmaite wydarzenia,  a badania rynku wskazują, że Empik jest najczęściej kojarzonym miejscem zakupu wejściówek. Aby lepiej obsługiwać ten rynek, już niedługo ruszamy z multikanałową bileterią Empik Bilety i jednocześnie zainwestowaliśmy w jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku – aplikację Going., która od 2015 roku dynamicznie się rozwija. Jestem przekonana, że dzięki połączeniu zasięgu i skali Empiku oraz innowacyjności Going., uda nam się stworzyć dla klientów unikatową ofertę z szerokim wachlarzem eventów zarówno muzycznych, sportowych i rozrywkowych, jak i mniej masowych i niszowych, np. biznesowych, kulinarnych, targowych

– podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Empiku.
 

– Kilka lat temu, gdy tworzyłem Going. wraz z dwójką moich wspólników było to nasze marzenie – móc działać na wielką skalę i nadawać nową jakość branży wydarzeń. Dziś Going. to coś więcej niż kolejna bileteria – to platforma, która inspiruje, jak najlepiej spędzić wolny czas. Układamy autorskie zestawienia i selekcje wydarzeń – dzięki czemu nasi użytkownicy nie przeoczą najciekawszych z nich, a bilety kupią w dogodny dla siebie sposób. W porównaniu do tradycyjnych bileterii, Going. stawia na innowacyjne rozwiązania – na przykład jako jedyni na rynku mamy funkcjonalność przekazywania biletów znajomym w kilku łatwych kliknięciach. Lada moment ruszamy z pełnym redesignem zarówno aplikacji, jak i portalu, by nasze treści były podane w jeszcze bardziej przystępnej i atrakcyjnej formie

– informuje Maciej Gastoł, CEO Going.

– Wspólnie z Going. chcemy zapewnić organizatorom wydarzeń rozwiązanie typu „one-stop-shop” w zakresie promocji, sprzedaży i organizacji szeroko pojętych wydarzeń – dodaje Sławomir Pakos, Menadżer zarządzający Empik Bilety. – Dzięki synergii pomiędzy Grupą Empik i Going. powstaje największa pod względem zasięgu wśród użytkowników platforma sprzedaży biletów. Zapewni organizatorom dotarcie do różnych grup docelowych: od tradycjonalistów szukających biletów stacjonarnie po głodną nowinek młodszą grupę odbiorców, która żyje w świecie online i mobile.

O dużej sile medialnej i skali Grupy Empik świadczą liczby: to rocznie ponad 100 milionów odwiedzin w salonach Empik, ponad 120 milionów wizyt na empik.com oraz blisko 5 milionów unikalnych użytkowników portalu.  – Jednocześnie dzięki programowi Mój Empik, który skupia już 3,3 miliona osób, możemy na bazie mechanizmu personalizacji łączyć sprzedaż biletów na wydarzenia z produktami dostępnymi w ofercie Empiku. Jest to unikalne na rynku rozwiązanie, które chcemy zaoferować naszym partnerom – podkreśla Prezes Grupy Empik.

Serwis Going. rośnie w tempie trzycyfrowym, notując miesięcznie milion wizyt na portalu www.goingapp.pl i może się już pochwalić 300 tysiącami pobrań aplikacji. Największą popularnością aplikacja cieszy się wśród młodych ludzi. Going. ma duże doświadczenie w całościowej obsłudze operacyjnej organizatorów – w tym kontroli biletów. Pracowali między innymi przy obsłudze trasy Taco Hemingwaya oraz Taconafide, czy przy festiwalach Tauron Nowa Muzyka Katowice oraz H&M Loves Music.
 
Inwestycja w Going. została zrealizowana za pośrednictwem Empik Ventures – nowej spółki w Grupie Empik. – Na tym na pewno nie koniec naszych działań na rynku start-upów – zapowiada Szymon Bujalski, Dyrektor E-commerce w Grupie Empik i obecnie Prezes Empik Ventures. W najbliższych latach Empik jest gotowy wydać ok. 50 milionów złotych na rozwój nowych przedsięwzięć biznesowych w ramach Empik Ventures. Celem tych projektów jest zwiększenie skali działania i wzrost przychodów. Poza wsparciem finansowym, Empik będzie realizował ten cel poprzez zapewnienie dostępu do infrastruktury oraz ekosystemu Grupy – w szczególności sieci sprzedaży, empik.com oraz klientów marki Empik.

Tagi: Empik Ewa Szmidt-Belcarz Sławomir Pakos Maciej Gastoł Going.
Oceń artykuł:

Źródło: Empik

Zobacz także

Empik inwestuje w rynek wydarzeń i kupuje udziały w Going.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.