Empik podsumowuje otwarcia salonów w 2019 roku

2020-01-21 | 10:00

Grupa Empik z każdym kolejnym rokiem coraz mocniej zaznacza pozycję lidera sprzedaży wielokanałowej. 276 salonów w całej Polsce – z takim wynikiem marka zakończyła rok 2019, utrzymując tym samym tempo ekspansji określone na lata 2019-2023. Nowe salony to nie tylko rozwiązania, które mają zapewnić wygodny dostęp do kultury i rozrywki, lecz także zagęszczenie mapy odbioru bezpłatnych przesyłek z Empik.com.

Historia pełna pasji pisana na nowo
Podsumowując ubiegły rok działalności Empiku, nie można pominąć dwóch wyjątkowych miejsc na kulturalnej mapie Polski, które dzięki sieci Empik zyskały nowe życie: najstarszej księgarni w Polsce przy Rynku Głównym w Krakowie oraz retro Czytelni w warszawskim Empiku Junior przy ulicy Marszałkowskiej. Zarówno księgarnia narracyjna w Krakowie, która otworzyła się w nowej aranżacji nawiązującej do wielowiekowej tradycji tej lokalizacji, jak i warszawska Czytelnia stylizowana na dawny Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, to przede wszystkim miejsca spotkań z bogatym programem kulturalnym, które inspirują gości do dyskusji i poszerzania swoich pasji.
21 nowych salonów, 3 nowe Papierniki, 2,492 mkw. powierzchni handlowej.

Empik w 2019 roku osiągnął swoje cele założone w strategii na lata 2019-2023. Sieć otworzyła 21 punktów sprzedaży o łącznej powierzchni handlowej  2492 mkw., w tym 13 standardowych salonów (powyżej 200 m2) oraz 8 Empików w mniejszym formacie. Uruchomiono ponadto 3 sklepy Papiernik by Empik. Obecnie w całej Polce w ramach Grupy Empik funkcjonuje 276 salonów Empik, 11 sklepów Papiernik by Empik oraz 20 księgarni Mole Mole. Sieć konsekwentnie rozwija format mniejszych salonów, docierając do nowych klientów w kolejnych miejscowościach. W 2019 roku do Empiku w swoim mieście mogli po raz pierwszy przyjść mieszkańcy Kluczborka, Śremu, Bolesławca czy Krotoszyna.

- Chcemy być coraz bliżej naszych klientów, inspirować ich do poznawania i rozwijania swoich pasji i zainteresowań, zachęcać do ciekawego spędzania wolnego czasu. Konsekwentnie pracujemy nad jakością obsługi we wszystkich kanałach sprzedaży, maksymalizując omnichannel-owe podejście do klienta. Usługa „Click&Collect” wciąż zyskuje na popularności. Zależy nam na tym, by klienci mieli świadomość korzyści płynących z ekspresowej rezerwacji i odbioru w salonie. Dzięki niej w komfortowy sposób mogą zamówić produkt, mając pewność, że będzie na nich czekał w wybranej lokalizacji już po 2 godzinach. Pozwala to jednocześnie uniknąć całego procesu obsługi zamówień, wysyłki i transportu

- komentuje Cezary Kupiec, dyrektor operacyjny Empiku.

Nowe rozwiązania
Nowe salony to także nowe rozwiązania technologiczne, które mają ułatwić zakupy klientom stacjonarnym i usprawnić proces obsługi zamówień online. W 2019 roku obok tradycyjnych kas, w salonach sieci Empik pojawiły się kasy samoobsługowe - w całej Polsce już 31 Empików oferuje taką możliwość. Dodatkowo, klienci sieci mogą dokonać zakupu u kasjerów z tabletami, którzy są dostępni na terenie sklepu. Grupa Empik sprawdza, które z proponowanych rozwiązań najbardziej odpowiada klientom, aby w przyszłości rozwijać się w kierunku przez nich preferowanym. Ponadto, wszystkie salony Empik powyżej 180 mkw. oferują już także możliwość odbioru zamówień z Empik.com o dużych gabarytach, z czego chętnie korzystają klienci.

Jedną z ważniejszych koncepcji marki są salony w formacie Future Store, czyli bardzo nowoczesna, przyjazna odbiorcom i pełna inspiracji przestrzeń. Domeną modelu Future Store jest tak zwane serce salonu, czyli duże ekrany w centrum sklepu informujące o ciekawych premierach, nowościach i aktualnościach ze świata kultury i rozrywki. Salony w innowacyjnej formule są dla sieci standardem przy otwarciach punktów sprzedaży w dużych galeriach handlowych. Do formatu Future Store modernizowane są również najważniejsze działające już salony. W 2019 roku do sieci dołączyły 3 kolejne lokalizacje w tej koncepcji - w Bydgoszczy, Rzeszowie i Bielsku-Białej.

Co dalej?
Strategia ekspansji Empiku zakłada, że do 2023 roku na terenie całej Polski będzie funkcjonować 370 salonów, z czego aż 60 z nich stanowić będą sklepy w mniejszym formacie. W najbliższych planach na 2020 rok jest otwarcie 130 kas samoobsługowych w salonach w całej Polsce oraz dalszy rozwój innowacyjnego formatu Future Store. Plany na najbliższe lata zakładają ponadto wyrównanie sprzedaży we wszystkich kanałach: sklepach stacjonarnych, na platformie Empik.com oraz w aplikacji mobilnej.

Tagi: Empik Podsumowania i wyniki finansowe Rozwój sieci handlowych
Oceń artykuł:

Źródło: empik

Zobacz także

Empik podsumowuje otwarcia salonów w 2019 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.