Empik wdraża pionierskie rozwiązania

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-07-06 | 09:07

To pierwszy tak innowacyjny, intuicyjny i pełen inspiracji sklep w Polsce. Nowy koncept salonów Empik powstał na podstawie badań rodzimego rynku oraz doświadczenia światowych gigantów, a także w oparciu o blisko 70-letnią tradycję firmy. Projekt w Katowicach jest pilotażem, a już jesienią w Warszawie odbędzie się premierowe otwarcie przy ulicy Wołoskiej 12.

Empik wdraża pionierskie rozwiązania, które powstały w odpowiedzi na oczekiwania klientów. Do najważniejszych należy interaktywne urządzenie multimedialne, które funkcjonuje jako personalny doradca każdego klienta. Ten wirtualny księgarz kompleksowo wyszukuje produkty, a następnie wyświetla mapę ze wskazówkami, jak do nich trafić. Jeśli danej pozycji nie ma akurat na półce – pokazuje salony, w których jest dostępna, a także umożliwia złożenie zamówienia z bezpłatną dostawą do salonu. To rozwiązanie dla tych, którzy wiedzą, czego szukają. A co z tymi, którzy chcieliby kupić prezent i nie mają pomysłu, szukają porady i inspiracji? Dla nich również stworzono unikalne rozwiązanie. Na pulpicie określamy kogo obdarowujemy, jego zainteresowania, a nawet wybieramy ulubione marki osoby, której chcemy coś kupić i otrzymujemy pomysły w różnych przedziałach cenowych.

Empik żyje tym, co się aktualnie dzieje w kulturze, dlatego serce salonu będzie bić w rytmie trendów, premier i gorących tytułów. Na dużych ekranach w centrum sklepu będą prezentowane aktualności: najważniejsze i najciekawsze propozycje, na które warto zwrócić uwagę. Podobną funkcję pełnić będzie także interaktywna witryna, widoczna z daleka w centrum handlowym, wciągająca w rozmowę z wirtualnym doradcą i inspirująca klienta do wizyty w salonie.

Badania przeprowadzone przez Empik wykazały, że aż 60% osób odwiedza salony sieci dla przyjemności, szukając w sklepach Empik pomysłów na ciekawe spędzenie wolnego czasu, czy przemyślanych propozycji z bogatej oferty świata kultury i rozrywki. Dlatego nowy koncept Empik mówi do klienta językiem inspiracji i dobrych pomysłów. Wizyta w Empiku ma być podróżą przez fascynujące światy literatury, muzyki czy filmu, a rozwiązania wdrożone w nowym koncepcie ułatwią czerpanie radości z odkrywania kultury i rozwijania pasji klientów.

Wielu klientów lubi spędzać czas w salonach, czytając książki czy przeglądając prasę, dlatego w przestrzeni sklepowej pojawią się na przykład wygodne pufy. Dla rodzin z dziećmi powstała specjalna strefa. W kąciku rodzinnym dzieci znajdą niezwykłą niespodziankę, którą skrywa pomarańczowy regał w kształcie litery „e”. To multimedialna książka ze stronami, na których, wśród animacji, znajdują się interaktywne elementy uruchamiane dotykiem. Wystarczy przyłożyć palec w oznaczonym miejscu i piramida odsłoni faraona, maszyna będzie drukować pełną parą, a pisarz zacznie stukać w klawiaturę. Po wykonaniu zadań, czytelnik przewraca kartkę i przenosi się do innego miejsca i czasu, gdzie czekają na niego kolejne tajemnice do odkrycia. Ale ta książka to nie tylko frajda dla maluchów, lecz przede wszystkim element programu edukacyjnego „Przecinek i Kropka”, dzięki któremu dzieci poznają historie pisma i książek.

Praktyczny i przyjemny – taki jest Empik w katowickich Trzech Stawach. W jego aranżacji dominują przyjazne kolory – jest nowocześnie, designersko, ale też przytulnie. Nowy koncept to także ponad 180 nowych projektów meblowych – to dedykowane rozwiązania dla każdej z wielu kategorii produktów dostępnych w Empiku. To także ciekawa aranżacja przestrzeni, zabawa wysokościami i układem mebli – wszystko po to, żeby zerwać z monotonią i urozmaić podróż klienta po salonie. Dużą wagę przywiązano także do intuicyjnego rozmieszczenia poszczególnych działów, poruszanie się po salonie będzie znacznie łatwiejsze dzięki czytelnej nawigacji. Wprowadzono także jasny język kolorów, który ułatwi klientom szybkie odnalezienie strefy nowości, bestsellerów czy produktów rekomendowanych przez Empik lub dostępnych tylko w tej sieci.

W asortymencie nowych sklepów będą przeważały książki, muzyka, filmy i gry. Empik stawia też mocno na artykuły kreatywne – w tej kategorii sieć pracuje nad zdobyciem pozycji lidera na rynku. Dużą część oferty będą stanowiły także zabawki edukacyjne i gry planszowe.

Docelowo metamorfozę przejdzie 30 największych sklepów, każdy nowo otwarty salon będzie tworzony w nowej odsłonie, a w mniejszych, istniejących lokalach zostaną wprowadzone kluczowe elementy tej koncepcji.

Przy pracy nad aranżacją współpracowano z londyńską agencją 20.20. Firma ta jest znana z rozwiązań dla marek: Hobbycraft, Prenatal, Strauss Innovation czy szwajcarskiej sieci księgarń P&B. 20.20 jest także autorem wykorzystujących najnowocześniejsze technologie projektów dla sieci sprzedaży Nissan czy biur podróży Thomson, tworzyło także nową identyfikację wizualną marki i projekt siedziby klubu Arsenal FC.

Otwarcie pilotażowego sklepu odbyło się 30.06.2016 w Galerii 3 Stawy.

Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-08-27 do 2016-08-28

Źródło: Galeria 3 Stawy

zobacz więcej informacji o: 3 Stawy

Empik wdraża pionierskie rozwiązania

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.