Największa sieć centrów wyprzedażowych w Polsce – Factory - wypracowała w 2015 roku wzrosty we wszystkich kluczowych wskaźnikach. Dynamika sprzedaży we wszystkich centrach Factory wyniosła 11%. Odwiedzalność wzrosła o 15%. Pięć centrów w czterech największych miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i w Krakowie odwiedziło 15,4 mln klientów. To o 2,4 mln więcej niż we wcześniejszym roku. W ciągu ostatnich trzech lat centra Factory zwiększyły liczbę klientów o ponad 40%.
Kluczowe wyniki rosną
Najwięcej nowych klientów, bo aż 17% więcej niż w roku ubiegłym, zyskało rozbudowane i zmodernizowane we wrześniu warszawskie Factory Ursus. Sprzedaż w tym centrum, po samej rozbudowie, wzrosła o 42%. Liczące 20 000 m kw. powierzchni handlowej Factory Ursus jest największym centrum outlet w aglomeracji warszawskiej. Centrum wzbogaciło się o 30 nowych marek, m.in.: marki modowe (Digel, Pierre Cardin, Vero Moda, Mustang), outdoorowe (Elbrus, Hi-Tec, Mountain Warehouse), obuwia (Geox), dzieciecy Smyk oraz popularne marki Rossmann, Empik czy Restauracja Sphinx;
Bardzo dobry wynik zanotowało Factory Kraków, gdzie wartość sprzedaży wzrosła o 20%. To centrum odwiedza rocznie najwięcej gości: 3,3 mln osób. Małopolskie centrum outlet przyciągnęło do siebie takie brandy jak: By Insomnia, Calvin Klein, Medicine, Original Marines.
Zeszły rok do udanych może zaliczyć również Factory Annopol – drugie warszawskie centrum tej marki, otwarte w marcu 2013 na warszawskiej Białołęce. W ubiegłym roku sprzedaż wzrosła tu aż o 21%, a odwiedzalność o 11%. Centrum już od dwóch lat jest skomercjalizowane w 100%. W ostatnim roku pojawiły się tu nowe marki jak: Calvin Klein, Simple czy Lidia Kalita.
Także Factory Wrocław i Factory Poznań mogą pochwalić się wzrostami sprzedaży i odwiedzalności.
- W 2015 roku, w centrach outlet Factory debiutowało ponad 40 znanych marek polskich i zagranicznych. Nasze centra to już prawie 500 salonów i ponad 90 000 m kw. powierzchni handlowej – mówi Magdalena Chachulska asset management Director Neinver. - Wypracowane wyniki to efekt intensywnych działań skupionych zarówno na utrzymaniu stałych klientów, jak i w pozyskiwaniu nowych. Przyciągamy ich nie tylko outletowymi cenami, ale też komfortem robienia zakupów, dobrym wyborem marek i niestandardowymi akcjami prosprzedażowymi, jak: weekendy tematyczne, wykorzystanie beaconów i geolokalizacji, czy Stylowy Recykling. W ubiegłym roku do sprzedaży wprowadziliśmy także karty podarunkowe - dodaje Chachulska.
Ważnym wydarzeniem ubiegłego roku było objęcie przez TH Real Estate 50% udziałów w centrach Factory Annopol w Warszawie oraz Factory Kraków i Futura Parku w Krakowie. Zakup udziałów od Grupy Neinver stanowi element strategicznej współpracy joint venture pomiędzy firmami, zmierzającej do stworzenia największej platformy outlet w Europie.
Wysoki poziom komercjalizacji i start LPP
Centra Factory cieszą się także popularnością wśród najemców. Obecnie w 5 centrach działa ponad 250 popularnych marek polskich i zagranicznych. Poziom skomercjalizowania wszystkich centrów outlet wynosi 99%.
Sieć marki Factory w Polsce to dzisiaj 5 centrów z 500 sklepami popularnych marek: od outletów z odzieżą (m.in. Tommy Hilfiger, Liu Jo, Guess, Vero Moda, Desigual, Reserved, United Colors Of Benetton, Mango, Mohito, Lee), butami (m.in. Gino Rossi, Venezia, Salamander, Ecco), artykułami sportowymi i outdoorowymi (m.in. adidas, PUMA, Asics, Salomon, Quiksilver, Rossigno,4F), po sklepy z biżuterią, książkami, kosmetykami czy artykułami wyposażenia wnętrz. W przerwie na zakupy można odwiedzić kawiarnie i restauracje, a także skorzystać z bezpłatnego kina dla dzieci lub placu zabaw dla dzieci .
Ceny w Centrach Outlet Factory są zawsze obniżone od 30% do 70%. W czasie specjalnych rozprzedaży promocje sięgają nawet 90%.