Factory Poznań jako pierwsze centrum wykorzystało do promocji beacony

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-29 | 14:23

W drugiej połowie kwietnia outlet Factory Poznań jako pierwszy obiekt handlowy w Polsce wspólnie z aplikacją mobilną Qpony wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji trzech salonów, Reserved, PUMA, Home&Cook i samej marki Factory. Efekty kampanii przerosły oczekiwania pomysłodawców. Factory jest pierwszą marką w Polsce, która ujawnia część danych pokazujących skuteczność tej innowacyjnej formy komunikacji marketingowej.

Giganci jak Walmart czy sklepy Lord and Taylor od dwóch lat testowo, a później szerzej, wdrażają beacony jako dodatkowy element komunikacji. Zasada działania beaconów jest prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu wybranego punktu, i posiada mobilną aplikację jest identyfikowany przez beacona. Następnie w zależności od miejsca w którym się znajduje otrzymuje personalizowaną informację. Może to być tekst, zdjęcie, wskazówka nawigacyjna, lub kupon rabatowy.

Klientów Factory Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, PUMA, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania ze specjalnego rabatu. Dodatkowo, zadowolony klient mógł podzielić się swoim doświadczeniem z kimś bliskim, wysyłając mu unikalną zniżkę. Renata Narożyńska z Qpony.pl odpowiedzialna za scenariusz akcji przedstawia wyniki: Wykorzystano 95% przewidzianych kuponów. Aż 78% osób zdecydowało się na podzielnie się swoim shopping experience z bliskimi. Kluczowe dla działania systemu, było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Osoba, która odwiedziła sklep po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona nie otrzymywała więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji umożliwiło wywołanie efektu WOW, a także skłoniło do pokonania bariery jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta.

Jednocześnie korzystając z geolokalizacji do unikatowego użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10 km od centrum Factory trafiała notyfikacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach szerszej akcji prosprzedażowej, za wdrożenie której odpowiadał Marcin Lenkiewicz – CSO Qpony. Skuteczność tego rozwiązania przerosła nawet optymistyczne prognozy. W ciągu tylko dwóch tygodni kwietnia wysłano 28 000 wiadomości kierujących do oferty Factory Poznań. Zniżki przygotowane przez Factory miały ponad 10 181 wyświetleń. Wynik kampanii: Factory Poznań odwiedziło 10 000 klientów z działającą aplikacją – to kilka razy więcej niż wynosiły wstępne estymacje.

- Zdecydowaliśmy się na wdrożenie tego narzędzia na bazie dobrych doświadczeń ze współpracy z Qpony w 2014 roku. Traktujemy priorytetowo nowe technologie w centrach Factory. Beacony to innowacyjne rozwiązanie, które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jakie docelowe narzędzie komunikacji z klientami centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre. Widać, że zastosowana aplikacja w połączeniu z technologią beacon pomaga naszym klientom znaleźć interesujące ich produkty i wspiera sprzedaż – mówi Marta Kocik – regional marketing manager Neinver.

Z aplikacji Qpony, która sama podpowiada klientom, gdzie i jakie promocje mogą znaleźć w swoim bezpośrednim sąsiedztwie, korzysta miesięcznie już ponad 260 tysięcy osób w Polsce. Ogólnopolski zasięg Qpony umożliwił skuteczne wykorzystanie technologii beaconów, która bez wsparcia mobilną aplikacją nie wnosi dodatkowej wartości.

Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-08-28 do 2015-10-04

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Poznań

Factory Poznań jako pierwsze centrum wykorzystało do promocji beacony

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.