Fenomen kulinarnych doznań w centrum handlowym

2018-12-06 | 13:13

Ekspansja stref gastronomicznych staje się fenomenem rynku handlowego. Polacy podążają za trendami międzynarodowymi i coraz chętniej jadają poza domem. Centra handlowe przywiązują wiec coraz większą wagę do restauracji, kawiarni i barów, ale dla klienta liczy się też zaprojektowana przestrzeń.

Czasy, gdy wystarczyło stołować się w barach szybkiej obsługi bezpowrotnie mijają. Coraz częściej chcemy autentycznych doznań kulinarnych i zwracamy uwagę na design danego miejsca. Szacuje się, że już 40 proc. amerykańskich klientów w wyborze centrum handlowego kieruje się jego ofertą restauracji, barów i kawiarni. Taki klient spędza więcej czasu w centrum, przeznacza też większy budżet na zakupy. Udział gastronomii w centrach handlowych rośnie na całym świecie, także i w Polsce.

Warszawskie Blue City stworzyło przestrzeń, która odpowiada potrzebom spotkań biznesowych, oczekiwaniom pokolenia millenialsów, jak i daje możliwość bardziej swobodnego spędzania czasu w gronie rodziny i przyjaciół. Oferta została dobrana w oparciu o analizę potrzeb klientów oraz trendów rozwoju handlu i rozrywki. A te są jasne - do 2025 roku udział gastronomii w europejskich centrach handlowych urośnie nawet do 20 procent, na co wskazuje raport Jones Lang LaSalle. Teraz średni udział sektora gastronomicznego w ofercie warszawskich centrów handlowych wynosi niespełna 7 proc. Ta proporcja będzie dynamicznie rosła.

Odpowiedź na konkurencję e-commerce

Yoram Resfeh, dyrektor generalny Blue City wskazuje, że strefy gastronomiczne dają szansę na zminimalizowanie wpływu wprowadzanego stopniowo zakazu handlu w niedziele, jak i konkurencji ze strony sklepów internetowych.

Blue City rozwija swoją przestrzeń tak, by wolny czas spędzany w centrum handlowym miał swoją wartość i przyniósł jak najwięcej satysfakcji. Metamorfoza jest odpowiedzią na światowe trendy związane ze zmieniającą się funkcją obiektów handlowych, które są dla klientów miejscem rozrywki, spotkań i wspólnego spędzania wolnego czasu. W swoim koncepcie podkreślamy, że strefa gastronomiczna to coś więcej niż tylko przestrzeń komercyjna. Oferujemy klientom unikalne doznania

– mówi Yoram Resfeh, dyrektor generalny Blue City.

Blue City zainwestowało w kompleksowe zmiany, zmieniając się w jedyne w swoim rodzaju centrum handlowo-rozrywkowe. Warszawskie centrum wzbogaciło się niedawno o nowe miejsca.

Strefa Bistro i Cafe to nowy koncept IKEA Food łączący bistro i kawiarnię, dla którego specjalnie zaprojektowano nowe menu, a oferta opiera się głównie na konwencji grab&go. Bistro i Café, zlokalizowane na terenie sklepu IKEA w Blue City przy wejściu na poziomie 0, zajmuje powierzchnię 175 mkw, która podzielona jest na trzy strefy: miękkich siedzeń, stołów stojących oraz standardowej, czyli z klasycznymi stolikami dla klientów.


Założeniem stojącym za Bistro i Café w Blue City było stworzenie miejsca, które odpowie na różnorodne potrzeby klientów. Chcieliśmy nie tylko zapewnić możliwość szybkiego zjedzenia pysznego posiłku lub zamówienia go na wynos, ale także  stworzyć przyjemne otoczenie, w którym mogą się zrelaksować, odpocząć, czy napić się szwedzkiej kawy

– mówi Tomasz Jachimczak, Country Commercial & Range Manager IKEA Food.

Do oferty Blue City dołączyła w ostatnich tygodniach także pierwsza w Polsce restauracja Ramen Shop Menya Musashi. Nowocześnie urządzone wnętrze lokalu dostarcza niezapomnianych wrażeń i jest okazją do zanurzenia się w kulturę i tradycję Japonii. Głównym daniem jest, zdobywający uznanie nad Wisłą ramen – tradycyjne danie na bazie bulionu. W planach Blue City jest otwieranie kolejnych restauracji.

Pomysł na unikalny koncept

Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych z JLL uważa, że o sukcesie centrów handlowych decyduje ich wyjątkowy koncept.

Mówi się,  że diabeł tkwi w szczegółach i tak rzeczywiście jest w tym przypadku. Nie wystarczy na przykład jedynie powiększyć oferty rozrywkowej lub gastronomicznej, ogromne znaczenie ma dobór odpowiednich konceptów, które będą postrzegane jako atrakcyjne i pożądane, będą podążały za trendami lub będą wpisywały się w wiodące filozofie. Niezwykle ważne i de facto decydujące o powodzeniu wprowadzonej zmiany jest również oszacowanie właściwej skali zmiany

– wskazuje Wysocka.

Jak dodaje, każdy rynek ma do swojej dyspozycji określony wachlarz najemców, z których konstruuje swoją ofertę. Dlatego tak ważne jest aby w ofercie centrum handlowego znalazły się unikatowe funkcje bądź najemcy, którzy zróżnicują naszą ofertę od oferty innych obiektów.

Tagi: Blue City IKEA Yoram Resfeh Tomasz Jachimczak Anna Wysocka
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

zobacz więcej informacji o: Blue City

Zobacz także

Fenomen kulinarnych doznań w centrum handlowym

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.