Frisco.pl umacnia pozycję lidera rynku e-grocery w Warszawie: podsumowanie 2019 roku

2020-07-06 | 11:00

2019 rok był okresem wielu znaczących inwestycji, zarówno w infrastrukturę nowego centrum logistycznego, jak i nowoczesne rozwiązania technologiczne z obszaru digital, m.in. nową aplikację mobilną Frisco, nowy UX sklepu internetowego Frisco.pl oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne Voice i IoT. Zrealizowane w ubiegłym roku nowe inwestycje i wdrożenia zapewnią klientom lepsze doświadczenia i poprawiają ich konwersję zakupową.

Strata ze sprzedaży na poziomie 38%, w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku, wynika przede wszystkim z inwestycji ukierunkowanych na dalszy rozwój Spółki. Negatywny wpływ na wyniki finansowe miała także wyższa amortyzacja w związku z oddaniem do użytkowania nowego centrum logistycznego oraz konieczność utrzymywania w okresie przejściowym 2 magazynów, jak również zużycie materiałów i energii oraz usługi obce. Jednocześnie, zwiększona została zyskowność, na co wpływ miała poprawa procesów obsługi klienta, udoskonalenie programu lojalnościowego dla klientów, wprowadzenie aplikacji mobilnej, wzmocnienie aktywnych promocji rozszerzania współpracy bezpośredniej z dostawcami, z naciskiem na intensywne negocjacje cenowe oraz usprawniania procesów kontrolnych w obszarze marż. 

Na koniec roku obrotowego Spółka wykazała rzeczowy majątek trwały w wysokości 33,3 mln zł vs. 3,88 mln zł w 2018 roku. Składają się na niego wartości niematerialne i prawne w wysokości 4,52 mln zł – główne wzrosty wynikają z trwających przez cały 2019 rok prac związanych z planowanym wdrożeniem nowego systemu ERP/WMS (przyjęcie do użytkowania w styczniu 2020 roku) oraz rzeczowe aktywa trwałe w wysokości 28,45 mln zł (znaczący wzrost w związku z oddaniem do użytkowania nowej inwestycji w centrum logistyczne).

Na koniec roku obrotowego Spółka wykazała także majątek obrotowy w wysokości 13,1 mln zł, na który składają się przede wszystkim: zapasy w wysokości 3,22 mln zł, należności krótkoterminowe w wysokości 8,25 mln, inwestycje krótkoterminowe w wysokości 842,9 tys. zł oraz krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe w wysokości 782,6 tys. zł.

W 2019 roku Spółka wykazała ujemne kapitały własne w wysokości 16,8 mln zł, wynikające przede wszystkim z realizowanych inwestycji oraz dążenia do osiągnięcia efektu skali. Zobowiązania długoterminowe na koniec roku obrotowego wyniosły 22,0 mln zł i w większości dotyczą one zobowiązań wynikających z umów leasingu zwrotnego w zakresie automatyki oraz wyposażenia nowego centrum logistycznego.

W celu zapewnienia kontynuacji prowadzonej działalności, planowane są dalsze dofinansowania Spółki przez jej właścicieli, głównie w oparciu o udzielane pożyczki, z których pierwsza po dacie bilansowej została przyznana w lutym 2020 roku, w wysokości 2 mln zł przez Eurocash S.A. Ponadto, właściciele podpisali list wsparcia zapewniający pomoc w razie konieczności dofinansowania Spółki w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Plany na przyszłość

Model biznesowy Spółki znakomicie wpisuje się w rosnące wymagania rynku w zakresie dostaw do domu produktów spożywczych oraz produktów pierwszej potrzeby. Wzorem rynków lepiej rozwiniętych możemy obserwować zmianę zachowań zakupowych klientów, których Frisco.pl będzie bezpośrednim beneficjentem. Dodatkowo, dzięki nowo uruchomionej infrastrukturze w postaci zautomatyzowanego centrum logistycznego, Frisco.pl będzie w stanie znacząco zwiększyć ilość dostaw dziennych i sprostać rosnącemu popytowi. Plany na kolejne lata zakładają dalszy dynamiczny wzrost do poziomu zapewniającego osiągnięcie rentowności działalności w całej Grupie w najbliższej przyszłości. 

Zgodnie z przyjętymi założeniami, wzrost przychodów będzie opierać się przede wszystkim na: rozszerzaniu bazy klienckiej – znaczące wzrosty zarówno w segmencie B2C, jak i B2B (rozwój dedykowanych ofert) i intensywnych działaniach marketingowych; ciągłemu poprawianiu oferty asortymentowej oraz cenowej; adopcją modelu e-groceries i home delivery wśród klientów; współpracy w kampaniach marketingowych ze znaczącymi partnerami; pozyskiwaniu kolejnych partnerów biznesowych; poprawie marży handlowej; rozwoju narzędzi i systemów informatycznych w celu zwiększenia sprawności pracy, efektywności komunikacji z dostawcami i lepszej kontroli wykonywanych dostaw; działaniach wzmacniających wydajność i efektywność nowego centrum logistycznego.

Tagi: Frisco.pl
Oceń artykuł:

Źródło: Frisco.pl

Zobacz także

Frisco.pl umacnia pozycję lidera rynku e-grocery w Warszawie: podsumowanie 2019 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.