Podczas kiedy rynek centrów handlowych w Polsce wciąż zmaga się z konsekwencjami ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta, a co za tym idzie spadkiem liczby klientów, Galeria Jurajska w Częstochowie notuje dwucyfrowy wzrost liczby odwiedzających.
Kwiecień na dużym plusie
Galerii Jurajskiej przybywa klientów. I nie są to już tylko jednocyfrowe wzrosty. W kwietniu centrum handlowe zanotowało aż 13,5% przyrost liczby odwiedzających w stosunku do kwietnia 2018 roku. Jest to jak dotąd najlepszy wyniki częstochowskiej galerii w 2019 roku i jeden z najlepszych w ostatnich miesiącach.
Co ciekawe, w tym samym czasie rynek obserwował dalszy spadek liczby klientów. Tylko w kwietniu w centrach handlowych w całej Polsce odnotowano 2,2-procentowy odpływy odwiedzających, w porównaniu do tego samego miesiąca przed rokiem – podaje Footfall Index. Sam trend spadkowy utrzymuje się już na rynku od ponad roku.
Wyniki, jakie osiąga Jurajska, są dziś więcej niż zadowalające. Przede wszystkim dlatego, że są w kontrze do negatywnego trendu panującego na rynku. Widać to było już w podsumowaniu 2018 roku, który zakończyliśmy na plusie, ale także w wynikach I kwartału 2019, który zamknęliśmy z 6,7% wzrostem liczby klientów
– mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
W kwietniu kontynuujemy i jeszcze bardziej umacniamy ten pozytywny dla Jurajskiej trend. Tym samym stajemy się jednym z nielicznych centrów handlowych w Polsce, które pomimo obowiązywania ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta obserwuje u siebie wzrost frekwencji
– dodaje.
Klienta przyciąga oferta, także w niedzielę
Jak podkreśla Borecka-Suda, za sukcesem stoi przede wszystkim odświeżona w ostatnich latach oferta galerii. I faktycznie, Jurajska jest dziś w 100% wynajęta, a jej tenant-mix zamyka się z liczbą aż 200 sklepów, z czego blisko połowę stanowią najpopularniejsze w Polsce marki modowe. Galeria ma także najszerszą w tej części woj. śląskiego ofertę jubilerską, wyposażenia wnętrz, usług, sportową oraz zdrowia i urody.
Nie bez znaczenia dla wyników jest także oferta rozrywkowa, gastronomiczna i rekreacyjna. To właśnie wokół niej galeria stworzyła Niedzielne Centrum Rozrywki. Projekt ten, przyciągający klientów ofertą ponad 100 atrakcji i co tygodniowymi wydarzeniami, od początku 2019 roku zapewnia Jurajskiej stały wzrost liczby odwiedzających w niedziele wolne od handlu.
Oferta Jurajskiej wciąż się rozwija. I chociaż jesteśmy wynajęci w 100%, nadal pracujemy nad tym, aby nasz tenant-mix był świeży, ciekawy i kuszący dla klienta. Dbamy o to, aby miał on w swoim zasięgu wszystkie niezbędne, najpopularniejsze dziś w Polsce brandy
– mówi Borecka- Suda.
Przyjeżdżają z całego regionu
To jednak nie jedyny czynnik wpływający na liczbę klientów. Niezwykle szeroka i dopasowana do lokalnego rynku oferta handlowa i rozrywkowa oraz niedzielne atrakcje wpływają również na poszerzający się zasięg oddziaływania Galerii Jurajskiej.
W efekcie, galerię odwiedzają dziś nie tylko mieszkańcy Częstochowy i okolicznych powiatów, ale także mieszańcy dalej położonych miast z województwa łódzkiego, a nawet opolskiego. Centrum stało się także popularnym miejscem przystankowym dla osób poruszających się wzdłuż trasy DK1.
Klienci częściej nas odwiedzają, nawet kilka razy w tygodniu. Wybierając Jurajską na duży, weekendowy shopping, ale także drobne, codzienne zakupy. Widzimy wyraźnie, jak na przestrzeni ostatnich lat rośnie lojalność klienta, którego przyciąga nie tylko niezwykle szeroka oferta handlowa, ale także atrakcje poza handlowe np. place zabaw, strefy relaksu czy miejski ogród na bulwarach Warty
– mówi.
Z drugiej strony obserwujemy także przyrost nowych klientów, którzy dopiero odkrywają Galerię Jurajską lub decydują się na wizytę ze względu na wybrany element jej oferty np. szeroki asortyment marek modowych, rozrywkę, restauracje lub kompleksowe usługi skupione pod jednym dachem
– dodaje.
Miejsce relaksu
Na odwiedziny wpływ na także inny czynnik. Stałe poszerzanie się funkcji jaką spełnia Galeria Jurajska.
Jeszcze 5-6 lat temu byliśmy miejscem, które kojarzyło się wyłącznie za zakupami. Rozwój infrastruktury w ostatnich latach sprawił, że staliśmy się także miejscem spotkań dla lokalnej społeczności, kojarzącym się z relaksem i rozrywką. Tym samym zdecydowanie bardziej otwartym dla osób szukających atrakcji czasu wolnego
– mówi Borecka – Suda.
Możliwe stało się to dzięki licznym inwestycjom, jakie zrealizowała galeria w ostatnich 3 latach. Centrum handlowe zmodernizowało m.in. swój food court przekształcając go w przestrzeń łączącą funkcję restauracji ze strefą relaksu. Galeria stworzyła także nowe przestrzenie wypoczynkowe, w tym jedną premium z akwariami słono- i słodkowodnymi. Rok temu natomiast Jurajska oddała do użytku mający ponad 8,5 tys. m kw. miejski ogród na bulwarach Warty.