Należąca do GTC Galeria Jurajska otrzymała certyfikat BREEAM na poziomie „Excellent”. Galeria Jurajska jest kluczowym aktywem w międzynarodowym portfolio GTC. Dzięki coraz wyższym obrotom i rosnącemu wskaźnikowi footfall pierwsza połowa 2019 r. była jednym z najbardziej udanych okresów w 10-letniej historii centrum handlowego położonego nad brzegiem Warty. Obiekt jest również w znakomitej formie jeśli chodzi o kwestie środowiskowe, co potwierdza certyfikat BREEAM In-Use na poziomie „Excellent” w kategoriach „Asset Performance” i „Building Management”.
Pomimo niedzielnego zakazu handlu Galeria Jurajska radzi sobie lepiej niż rynek. Pierwsze sześć miesięcy tego roku przyniosły nieprzerwaną dobrą passę. Czerwiec zakończył się rekordowym 10-proc. wzrostem obrotów, a w okresie od stycznia do czerwca centrum handlowe odwiedziło 3,4 miliona osób. Jurajska może pochwalić się dużą grupą lojalnych klientów, którzy są tak przywiązani do jej oferty, że odwiedzają galerię kilka razy w miesiącu. Co więcej, obiekt stale powiększa swój zasięg i przyciąga nowych gości – nawet tych mieszkających poza województwem śląskim.
Prężny rozwój Galerii Jurajskiej jest z jednej strony spowodowany coraz atrakcyjniejszą ofertą handlową, która dziś liczy aż 200 sklepów. W dużej mierze wynika on jednak również z rozbudowania stref rozrywkowych i gastronomicznych. Ostatnie 3 lata przyniosły prawdziwy boom inwestycyjny, który obejmował rozbudowę centrum rozrywki dla dzieci Bajkowy Labirynt, otwarcie wielu nowych restauracji oraz stref relaksu z trzema akwariami, a także inaugurację Bulwarów Jurajskich – miejskiego ogrodu przy bulwarach Warty składającego się z alei spacerowych, placów zabaw, boiska do siatkówki plażowej i fontanny.
Ponadto inwestycje polegały na ekomodernizacji centrum handlowego, dzięki czemu stało się ono bardziej przyjazne dla środowiska i ostatecznie pozwoliło Galerii Jurajskiej uzyskać certyfikat BREEAM In-Use. Eksperci dokonujący oceny docenili między innymi zmniejszone zużycie energii osiągnięte dzięki instalacji energooszczędnego oświetlenia i wydajnych systemów wentylacyjnych.
Jest to już nasz ósmy budynek w Polsce wyróżniony w tym roku certyfikatem BREEAM i wzbudza w nas szczególne poczucie dumy. Ekologia stała się dziś tak szerokim i złożonym obszarem – dotyczy nie tylko zrównoważonych technologii i materiałów, ale także tworzenia przyjaznych miejsc, które pozytywnie wpływają na samopoczucie klientów. Staramy się jak najlepiej sprostać współczesnym standardom i dlatego przyjęliśmy holistyczne podejście, tak aby Jurajska oferowała znacznie więcej niż tylko zakupy. Teraz jest to miejsce spotkań, zaspokajające różne potrzeby konsumentów
– komentuje Roman Bugajczyk, Dyrektor Działu Przestrzeni Handlowych, GTC.
Galeria Jurajska przyciąga wielu prestiżowych najemców i tylko na początku drugiego kwartału 2019 r. aż 14 marek zdecydowało się przedłużyć wygasające umowy najmu. W centrum handlowym znajdują się sklepy takich marek jak te nalżące do Grupy LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), Grupy Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, RTV Euro AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych.
Oprócz certyfikatu ekologicznego Galeria Jurajska może pochwalić się także uznaniem branży, ponieważ znalazła się w finale prestiżowej nagrody ICSC Solal Marketing Awards, przyznawanej co roku przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (ICSC). Centrum handlowe zostało nominowane za uroczyste otwarcie Bulwarów Jurajskich w 2018 r.