Imponująca liczba odwiedzających, ustanowiony kolejny rekord dziennej i weekendowej frekwencji, wzrost obrotów, uznanie branży potwierdzone najważniejszymi nagrodami, 27 nowych najemców i kilkadziesiąt przedłużonych umów, kolejne odważne projekty społeczne i akcje marketingowe - tak w dużym skrócie wyglądał rok 2018 w Galerii Katowickiej. Pomimo wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta oraz pojawienia się dwóch konkurencyjnych obiektów, Centrum, należące do Employees Provident Fund of Malaysia i zarządzane przez APSYS Polska, zakończyło go na mocnym plusie.
2018 okazał się kolejnym bardzo dobrym rokiem dla Galerii Katowickiej. W tym czasie, w porównaniu z i tak rekordowym 2017, wzrósł footfall - Galerię odwiedziło niemal 15,6 mln osób, przekraczane były progi 1,4 mln oraz 1,5 mln klientów w miesiącu. Takiej frekwencji towarzyszyły obroty średnio na poziomie ponad 4%. Wskaźnik ten, w zestawieniu z 2017, również wzrósł.
Rekordowy footfall
W 2018 roku w obiekcie padł kolejny rekord dotyczący odwiedzalności - w piątek, 23 listopada, na zakupy do Galerii Katowickiej wybrało się ponad 84 000 osób, a przez cały weekend – 183 000 osób. Wynik jest zasługą umiejętnego połączenia globalnego trendu z lokalnością, czyli śląską wersją Black Friday. Wydarzenie nie tylko przyniosło klientom satysfakcję w postaci zakupów, ale dało również mnóstwo emocji i nowych doświadczeń.
2018 to rok wyjątkowych zmian i ogromnych wyzwań, stojących przed Galerią Katowicką. Wyznaczyliśmy w nim sobie kilka najważniejszych celów do zrealizowania, m.in. utrzymanie wysokich wyników sprzedaży oraz odwiedzalności. Zadanie to zrealizowaliśmy – jesteśmy jednym z tych nielicznych obiektów w Polsce, który w 2018 roku podołał wyzwaniom narzuconym przez rynek i nowo powstałą konkurencję, kończąc rok na plusie zarówno jeśli chodzi o footfall, jak i obroty
- mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.
Zmiany w tenant-mix
Na sukces Galerii Katowickiej złożyło się wiele spójnych działań, zmiany na mapie najemców, a także rozwijanie customer experience. Finałem intensywnej komercjalizacji, prowadzonej zgodnie z pozycjonowaniem obiektu, precyzyjnie zdiagnozowanymi potrzebami klientów i trendami rynkowymi, było otwarcie w Galerii Katowickiej 27 nowych sklepów, punktów usługowych i wysp. Nowa oferta objęła marki popularne, dopełniające tenant-mix, marki lokalne, jak również te debiutujące w mieście i regionie. Wśród najemców pojawili się m.in.: pierwszy w Katowicach salon marki Xiaomi - Mi Store, drugi w Polsce salon MINISO, salon sprzedaży dronów i akcesoriów DJI ARS, a także stacjonarny salon Iperfumy.pl by Notino, firmowy salon Timberland, salon masażu tajskiego THAI SABAI, Obag Store, biżuteria Verona czy Soczewki24. Równie wysokie wyniki osiągnęła rekomercjalizacja obiektu - ponad 30 kolejnych najemców przedłużyło umowy.
Część najemców zmieniła lokalizację i poddała swoje salony remodelingowi - nowe wnętrza zyskali m.in. Jean Louis David, Marylin, T-Mobile, Felina, salon 4F czy Pijalnia Czekolady E. Wedel. Pojawiło się również wiele udogodnień podnoszących komfort przebywania w obiekcie, m.in. możliwość wypożyczenia wózka spacerowego dla dziecka, podgrzania posiłku dla malucha, strefa wymiany książek czy postój „kiss & ride”.
Aktywność marketingowa wsparciem dla leasingu
2018 rok to również kolejne odważne projekty społeczne - Galeria Katowicka, jako jedyne centrum handlowe w kraju, uruchomiła Pokój Wyciszenia dla osób ze spektrum autyzmu. W ramach akcji PopKoolTour stworzyła audiowizualny obraz współczesnych Katowic, w którym udział wzięły różne grupy mieszkańców miasta, a Katowice Fashion Week, cykliczne modowe święto, zyskało miejski szlif – City Edition, z mieszkańcami Śląska jako modelami. Sukces budowały także pozostałe niestandardowe projekty, takie jak Akademia Biznesu i Językowe Pendolino dla najmłodszych, „Oko w oko z pierwszym trenerem kadry siatkarzy”, gdzie klienci Galerii mogli spotkać m.in. Vitala Heynena w nietypowej dla niego roli czy nagrodzony spektakl z udziałem niewidomych „Spójrz na mnie”, przygotowany specjalnie dla Sceny w Galerii i tylko tu grany.
Wszystkie nasze ubiegłoroczne aktywności, połączone z umiejętnie dobranym tenant-mix, prawidłowym diagnozowaniem potrzeb klientów i przygotowaniem dla nich odpowiedniej oferty oraz dostarczaniem lokalnej społeczności tego, co wartościowe i ważne, budują nasz najważniejszy kapitał - społeczność lojalnych klientów. To, że jest ona bardzo silna, pokazały nam ostatnie badania. Jesteśmy dumni z bardzo wysokiego wskaźnika satysfakcji klienta oraz sięgającej prawie 100% skłonności do rekomendowania zakupów w Galerii Katowickiej
– dodaje Aleksander Poltier, Marketing Manager Galerii Katowickiej.
Nagrody branżowe
Spójne i nowatorskie działania Galerii Katowickiej zostały także dostrzeżone i nagrodzone w najważniejszych branżowych konkursach. Jury ICSC Solal Awards oraz PRCH Retail Awards doceniło koncept połączenia śląskiego poczucia tożsamości z ogólnoświatowym trendem, nagradzając kampanię prosprzedażową „Fedrujemy niskie ceny! Czorny Piontek, Czorny Weekend, czyli Black Friday po naszymu!” oraz wyróżniając Galerię Katowicką jako obiekt umiejętnie zarządzany, wykorzystujący swój potencjał i osiągający dynamiczne wzrosty, tytułem „Best Performance”.
Bardzo dobre wyniki 2018 pokazują, że wielopłaszczyznowe działania, jakie podejmujemy, przynoszą efekty, a Galeria Katowicka ma już swoje ugruntowane miejsce na mapie miasta. Będziemy konsekwentnie realizować wyznaczone cele, jeszcze bardziej dostosowując ofertę do oczekiwań rynku i panujących trendów. Chcemy też jeszcze mocniej podkreślić nasze atuty wynikające z bycia hubem komunikacyjnym, ściśle wpisanym w tkankę miejską, który proponuje odwiedzającym nie tylko oryginalne, odważne akcje, ale też oferuje emocje, podąża własną drogą i wyznacza nowe horyzonty
- dodaje Joanna Bagińska.