Galeria Katowicka podsumowuje 2018 rok

2019-01-28 | 09:00

Imponująca liczba odwiedzających, ustanowiony kolejny rekord dziennej i weekendowej frekwencji, wzrost obrotów, uznanie branży potwierdzone najważniejszymi nagrodami, 27 nowych najemców i kilkadziesiąt przedłużonych umów, kolejne odważne projekty społeczne i akcje marketingowe - tak w dużym skrócie wyglądał rok 2018 w Galerii Katowickiej. Pomimo wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta oraz pojawienia się dwóch konkurencyjnych obiektów, Centrum, należące do Employees Provident Fund of Malaysia i zarządzane przez APSYS Polska, zakończyło go na mocnym plusie.

2018 okazał się kolejnym bardzo dobrym rokiem dla Galerii Katowickiej. W tym czasie, w porównaniu z i tak rekordowym 2017, wzrósł footfall - Galerię odwiedziło niemal 15,6 mln osób, przekraczane były progi 1,4 mln oraz 1,5 mln klientów w miesiącu. Takiej frekwencji towarzyszyły obroty średnio na poziomie ponad 4%. Wskaźnik ten, w zestawieniu z 2017, również wzrósł.

Rekordowy footfall

W 2018 roku w obiekcie padł kolejny rekord dotyczący odwiedzalności - w piątek, 23 listopada, na zakupy do Galerii Katowickiej wybrało się ponad 84 000 osób, a przez cały weekend – 183 000 osób. Wynik jest zasługą umiejętnego połączenia globalnego trendu z lokalnością, czyli śląską wersją Black Friday. Wydarzenie nie tylko przyniosło klientom satysfakcję w postaci zakupów, ale dało również mnóstwo emocji i nowych doświadczeń.

2018 to rok wyjątkowych zmian i ogromnych wyzwań, stojących przed Galerią Katowicką. Wyznaczyliśmy w nim sobie kilka najważniejszych celów do zrealizowania, m.in. utrzymanie wysokich wyników sprzedaży oraz odwiedzalności. Zadanie to zrealizowaliśmy – jesteśmy jednym z tych nielicznych obiektów w Polsce, który w 2018 roku podołał wyzwaniom narzuconym przez rynek i nowo powstałą konkurencję, kończąc rok na plusie zarówno jeśli chodzi o footfall, jak i obroty

- mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Zmiany w tenant-mix

Na sukces Galerii Katowickiej złożyło się wiele spójnych działań, zmiany na mapie najemców, a także rozwijanie customer experience. Finałem intensywnej komercjalizacji, prowadzonej zgodnie z pozycjonowaniem obiektu, precyzyjnie zdiagnozowanymi potrzebami klientów i trendami rynkowymi, było otwarcie w Galerii Katowickiej 27 nowych sklepów, punktów usługowych i wysp. Nowa oferta objęła marki popularne, dopełniające tenant-mix, marki lokalne, jak również te debiutujące w mieście i regionie. Wśród najemców pojawili się m.in.: pierwszy w Katowicach salon marki Xiaomi - Mi Store, drugi w Polsce salon MINISO, salon sprzedaży dronów i akcesoriów DJI ARS, a także stacjonarny salon Iperfumy.pl by Notino, firmowy salon Timberland, salon masażu tajskiego THAI SABAI, Obag Store, biżuteria Verona czy Soczewki24. Równie wysokie wyniki osiągnęła rekomercjalizacja obiektu - ponad 30 kolejnych najemców przedłużyło umowy.

Część najemców zmieniła lokalizację i poddała swoje salony remodelingowi - nowe wnętrza zyskali m.in. Jean Louis David, Marylin, T-Mobile, Felina, salon 4F czy Pijalnia Czekolady E. Wedel. Pojawiło się również wiele udogodnień podnoszących komfort przebywania w obiekcie, m.in. możliwość wypożyczenia wózka spacerowego dla dziecka, podgrzania posiłku dla malucha, strefa wymiany książek czy postój „kiss & ride”.

Aktywność marketingowa wsparciem dla leasingu

2018 rok to również kolejne odważne projekty społeczne - Galeria Katowicka, jako jedyne centrum handlowe w kraju, uruchomiła Pokój Wyciszenia dla osób ze spektrum autyzmu. W ramach akcji PopKoolTour stworzyła audiowizualny obraz współczesnych Katowic, w którym udział wzięły różne grupy mieszkańców miasta, a Katowice Fashion Week, cykliczne modowe święto, zyskało miejski szlif – City Edition, z mieszkańcami Śląska jako modelami. Sukces budowały także pozostałe niestandardowe projekty, takie jak Akademia Biznesu i Językowe Pendolino dla najmłodszych, „Oko w oko z pierwszym trenerem kadry siatkarzy”, gdzie klienci Galerii mogli spotkać m.in. Vitala Heynena w nietypowej dla niego roli czy nagrodzony spektakl z udziałem niewidomych „Spójrz na mnie”, przygotowany specjalnie dla Sceny w Galerii i tylko tu grany.

Wszystkie nasze ubiegłoroczne aktywności, połączone z umiejętnie dobranym tenant-mix, prawidłowym diagnozowaniem potrzeb klientów i przygotowaniem dla nich odpowiedniej oferty oraz dostarczaniem lokalnej społeczności tego, co wartościowe i ważne, budują nasz najważniejszy kapitał - społeczność lojalnych klientów. To, że jest ona bardzo silna, pokazały nam ostatnie badania. Jesteśmy dumni z bardzo wysokiego wskaźnika satysfakcji klienta oraz sięgającej prawie 100% skłonności do rekomendowania zakupów w Galerii Katowickiej

– dodaje Aleksander Poltier, Marketing Manager Galerii Katowickiej.

Nagrody branżowe

Spójne i nowatorskie działania Galerii Katowickiej zostały także dostrzeżone i nagrodzone w najważniejszych branżowych konkursach. Jury ICSC Solal Awards oraz PRCH Retail Awards doceniło koncept połączenia śląskiego poczucia tożsamości z ogólnoświatowym trendem, nagradzając kampanię prosprzedażową „Fedrujemy niskie ceny! Czorny Piontek, Czorny Weekend, czyli Black Friday po naszymu!” oraz wyróżniając Galerię Katowicką jako obiekt umiejętnie zarządzany, wykorzystujący swój potencjał i osiągający dynamiczne wzrosty, tytułem „Best Performance”.  

Bardzo dobre wyniki 2018 pokazują, że wielopłaszczyznowe działania, jakie podejmujemy, przynoszą efekty, a Galeria Katowicka ma już swoje ugruntowane miejsce na mapie miasta. Będziemy konsekwentnie realizować wyznaczone cele, jeszcze bardziej dostosowując ofertę do oczekiwań rynku i panujących trendów. Chcemy też jeszcze mocniej podkreślić nasze atuty wynikające z bycia hubem komunikacyjnym, ściśle wpisanym w tkankę miejską, który proponuje odwiedzającym nie tylko oryginalne, odważne akcje, ale też oferuje emocje, podąża własną drogą i wyznacza nowe horyzonty

- dodaje Joanna Bagińska.

Tagi: Aleksander Poltier Galeria Katowicka Joanna Bagińska Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Katowicka

Galeria Katowicka podsumowuje 2018 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.