Pierwszy kwartał 2017 roku to dla Galerii Katowickiej okres nieprzerwanych wzrostów footfallu i sprzedaży – te ostatnie, w stosunku do adekwatnego kwartału poprzedniego roku, osiągnęły 8% progres. Z kolei odwiedzalność Centrum osiągnęła – w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku – wzrost o ok. 12%. W ciągu trzech miesięcy Galerię odwiedziło około 3,9 mln osób. Marzec 2017 przyniósł 20% wzrost footfallu, osiągając 1,4 mln odwiedzających oraz 15% wzrost wyników sprzedaży.
Równie mocny progres dotyczy aplikacji mobilnej. Jej częścią jest rozbudowany program lojalnościowy – Galeria Katowicka może pochwalić się już 37 tys. użytkowników aplikacji i 21 tys. aktywnych uczestników programu.
– Efektem konsekwentnie i równolegle prowadzonych działań w wielu obszarach, m.in. leasingu oraz zmian w tenant-mix, jest 10 nowo podpisanych umów najmu na łączną powierzchnię 1 307 mkw oraz 4 przedłużenia istniejących już umów – podkreśla Ilona Szafer, Asset Manager, odpowiedzialna za Galerię Katowicką z ramienia brytyjskiego funduszu Meyer Bergman.
Nowe umowy, nowe otwarcia
Jednym z nowych, otwartych w marcu 2017 punktów, jest salon Kraviec, uzupełniający ofertę Centrum kierowaną do mężczyzn. W lokalu o powierzchni 117 m kw. dostępne są m.in. wysokiej jakości garnitury, marynarki, smokingi i płaszcze. Na parterze Galerii Katowickiej otwarty został także sklep Loake Shoemakeres, oferujący obuwie dla mężczyzn. Kolejnym, nowym miejscem w obiekcie jest sklep marki Pit Bull West Coast - pierwszy w Katowicach i całym regionie sklep streetwerowo-sportowy tej sieci. Kolejną nowością jest otwarta w marcu placówka mBanku, która zajmuje powierzchnię 93 m kw.
Ofertę Centrum wzbogaciła także Akademia Berendowicz & Kublin. Salon, pierwszy taki w stolicy Górnego Śląska, łączy modę, design i relaks z dobrą fryzurą. Ekskluzywne wnętrze prawie 135-metrowego lokalu zostało podzielone na dwie specjalne strefy usług: dla pań i panów. Galeria Katowicka rozwinęła swoją ofertę mody dziecięcej, dołączając nowy punkt na mapie: ponad 157-metrowy salon francuskiej marki Okaidi. Od początku kwietnia klienci Galerii mogą również wybrać się na zakupy do blisko 180-metrowego salonu Nanu Nana z branży wyposażenia wnętrz, oferującego dodatkowo dowcipne, niedrogie i wyszukane pomysły na prezent. W ostatnim czasie Centrum zyskało też nową reprezentację kawiarni: Grand Coffee, zlokalizowaną na antresoli oraz Second Cup.
– Galeria Katowicka podpisała również umowy na dwa kolejne lokale: Decoaroma - salon firmowy światowych liderów segmentu świec i produktów zapachowych oraz Samsung Premium Service Plaza. Będzie to drugi w Polsce tak nowoczesny serwis telefonów, sprzętu IT, telewizorów, audio-video i AGD. Na 230 m kw. powierzchni klienci Galerii Katowickiej dodatkowo będą mogli zakupić urządzenia i akcesoria Samsung. Otwarcie Samsung Premium Service Plaza zaplanowane jest na lipiec br. – mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.
Na najbliższe lata umowę najmu przedłużyły salony Time Trend i Yves Rocher oraz Five o’clock i BoBoQ Fresh.
Duże wydarzenia, niestandardowe akcje Galeria Katowicka zwraca uwagę klientów nie tylko bogatym portfolio marek i dobrze skonstruowanym tenat-mix. Atutem są również niestandardowe, ciekawe akcje i wydarzenia, zarówno mniejsze, jak i te organizowane z prawdziwym rozmachem.
W lutym 2017 w Galerii Katowickiej odbyła się 2. edycja Fun Festivalu – dwa weekendy spotkań z formacjami kabaretowymi i topowymi stand-up’ami. W czasie trwania wydarzenia znacząco wzrósł footfall obiektu – było to blisko 180 tys. osób, czyli aż 30% wzrost w porównaniu z lutym 2016 roku. W ciągu kwartału odbywały się także mniejsze, choć równie ważne wydarzenia lokalne, takie jak 8. przegląd laureatów konkursu TU i TERAZ! na Scenie Teatru Śląskiego czy Fortepianator - mini-event przygotowany przez uzdolnione muzycznie dzieci. Na zakończenie wydarzenia, w ramach społecznej odpowiedzialności, Galeria Katowicka zdecydowała się sfinansować zakup pianina dla szkoły.