Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

2019-01-15 | 09:00

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw handlu detalicznego. Grupa CCC jest jedną z najszybciej rozwijających ię w Europie sieci obuwniczych prowadzących sprzedaż wielokanałową. Sprzedaje 50 mln par butów rocznie w 1200 sklepach i 23 krajach, również przez Internet. W związku ze swoim szybkim rozwojem firma postanowiła zoptymalizować marże i programy obniżek cen w odniesieniu do zapasów obejmujących 45 000 produktów. Rozwiązania Oracle Retail Merchandising i Planning and Optimization ułatwiły jej zwiększenie rentowności, a tym samym uzyskanie środków na ekspansję.

Wykorzystując technologię Oracle Retail Clearance Optimization, Grupa CCC szybko zwiększyła marżę brutto o 4,2%, a sprzedaż zapasów klientom końcowym (ang. sell-through) o 7,1%. Dostępny w ramach tej technologii nowy proces biznesowy zapewnia analitykom z CCC oparte na faktach rekomendacje co do obniżania cen, a także raporty dotyczące wyjątków odnoszące się do modelu, koloru i lokalizacji produktów.

Korzystając z pomocy firmy Pronos, partnera Oracle na poziomie Gold, Grupa CCC zaczęła wdrażać dodatkowe rozwiązania, takie jak Oracle Retail Merchandise Financial Planning i Assortment Planning, a następnie procesy alokacji i uzupełniania zapasów oraz merchandisingu. W połączeniu z technologią Oracle Retail Clearance Optimization umożliwiają one analizowanie wpływu upustów na stan zapasów, a Oracle Retail Merchandise Financial Planning pozwala na automatyczne zatwierdzanie cen.

Oracle Retail Clearance Optimization ułatwia nam elastyczne reagowanie na nowe wymagania biznesowe i potrzeby rynków, a równocześnie zapewnia stabilną, inteligentną i skalowalną platformę. Proces wykonywany wcześniej w 100 procentach ręcznie zastąpiliśmy rozwiązaniem, które przetwarza miliony kombinacji, aby przedstawić naszym specjalistom najlepsze zalecenia. Wykorzystując swoje globalne doświadczenie, Pronos wdrożył nam znakomite rozwiązanie dostosowane do lokalnych wymagań i języków. Oracle Retail Merchandise Operations Management ułatwi nam kontynuację transformacji cyfrowej

- powiedział Piotr Pawłowski, dyrektor IT Grupy CCC.

Jak wykazały nasze ostatnie badania konsumenckie, 78% klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) przyznaje, że konkurencyjne ceny i promocje mają kluczowy wpływ na ich decyzje o zakupie. Strategiczna inwestycja w technologie Oracle zapewni Grupie CCC nowe możliwości generowania przychodów. Udostępniając klientom atrakcyjne promocje, firma zyska ich długoterminową lojalność oraz wyróżni się na tle konkurencji

- powiedział Mike Webster, wiceprezes Oracle, dyrektor działu Oracle Retail.

Grupa CCC kontynuuje transformację cyfrową, wdrażając rozwiązanie Oracle Retail Merchandise Operations Management obsługiwane przez firmę Accenture. Umożliwi ono przeglądanie zapasów w jednym widoku, a tym samym zwiększenie efektywności sprzedaży wielokanałowej. Wykorzystując najlepsze procedury branżowe i nowoczesne technologie, planiści, handlowcy, specjaliści ds. cen i analitycy operacyjni będą mogli podejmować lepsze decyzje strategiczne.

Tagi: Oracle Mike Webster Piotr Pawłowski CCC
Oceń artykuł:

Źródło: Oracle

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.