Glovo częściowo wznawia działalność platformy w Ukrainie, by zapewnić pomoc humanitarną i niezbędną logistykę

2022-03-15 | 09:02

Glovo, jeden z wiodących światowych dostawców usług delivery, ogłosiło dzisiaj, że częściowo wznowiło działalność w 20 miastach w Ukrainie, by świadczyć podstawowe usługi. Celem firmy jest zapewnienie pomocy humanitarnej i niezbędnej logistyki potrzebującym. Wszystko dzięki połączeniu użytkowników z kurierami i punktami partnerskimi, takimi jak apteki, sklepy spożywcze, czy organizacje pozarządowe. Wszystkie działania będą prowadzone bez jakichkolwiek prowizji i opłat za dostawę.

Po dokładnej ewaluacji sytuacji, Glovo udostępniło swoją platformę w dwudziestu miastach zachodniej części Ukrainy, w tym także w wybranych dzielnicach Kijowa. Aplikacja działa w ograniczonym zakresie już od zeszłego tygodnia. Było to spowodowane zwiększonym zapotrzebowaniem na niezbędne usługi dla mieszkańców i organizacji pozarządowych, którzy nie mają dostępu do żywności, leków i podstawowych towarów w nagłych przypadkach.

Po dokładnej ewaluacji sytuacji, Glovo udostępniło swoją platformę w dwudziestu miastach zachodniej części Ukrainy, w tym także w wybranych dzielnicach Kijowa. Aplikacja działa w ograniczonym zakresie już od zeszłego tygodnia. Było to spowodowane zwiększonym zapotrzebowaniem na niezbędne usługi dla mieszkańców i organizacji pozarządowych, którzy nie mają dostępu do żywności, leków i podstawowych towarów w nagłych przypadkach.

- W Ukrainie brakuje podstawowych usług logistycznych na miejscu, stoimy w obliczu kryzysu humanitarnego, w którym między innymi osoby starsze walczą o dostęp do żywności. Niezaspokojone pozostają podstawowe potrzeby człowieka. Udostępniając naszą platformę, mamy możliwość wspierania potrzebujących już teraz. Kurierzy zaczęli sami organizować pomoc korzystając z różnych kanałów komunikacji. Zatem udostępnienie naszej infrastruktury logistycznej w celu świadczenia usług było oczywistym krokiem, sprawia, że jest to znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze

– dodaje Dmitry Rasnovsky, Dyrektor Generalny Glovo w Ukrainie.

Glovo nie będzie czerpać żadnych korzyści finansowych ze świadczenia usług w Ukrainie oraz zrzeka się prowizji i opłat za dostawę dla partnerów, organizacji pozarządowych i aptek. Ponadto, wszystkie opłaty za dostawę po stronie użytkowników zostaną przekazane na rzecz ukraińskiej organizacji pozarządowej Come Back Alive, która wspiera ukraińskie społeczeństwo w tym trudnym czasie. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, odszkodowanie kurierów aktywnie działających dla Glovo, zostało dostosowane tak, aby zapewnić im utrzymanie siebie i swoich rodzin. Wszyscy kurierzy objęci są ubezpieczeniem lokalnym i globalnym.

W przypadku grup osób, które samodzielnie organizują dostawy pomocowe, istnieje wyraźne zapotrzebowanie na usługi platformy Glovo, jako wsparcie w bezpiecznym łączeniu dostawców, kurierów i potrzebujących. Od wznowienia działalności w Ukrainie w zeszłym tygodniu dostarczono prawie 10 000 zamówień, do tej pory działało prawie 1000 sklepów i ponad 700 kurierów. Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom, kurierom i partnerom, Glovo wdrożyło dodatkowe zabezpieczenia i protokoły bezpieczeństwa.

- Ponowne udostępnienie naszej platformy technologicznej umożliwiło nam dalsze wspieranie Ukrainy i pomoc w łączeniu ludzi. Rozumiemy pilną potrzebę dostępu obywateli Ukrainy do niezbędnych dostaw, dlatego jesteśmy zaangażowani w udostępnianie podstawowych usług wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Jednocześnie, w ramach naszego programu Glovo Access przeznaczamy pierwszą turę funduszu w wysokości 500 tysięcy euro na wsparcie działań humanitarnych na rzecz organizacji pozarządowych, kurierów i partnerów w Ukrainie oraz pomoc uchodźcom w państwach sąsiadujących. To dopiero początek naszej inicjatywy

– mówi Sacha Michaud, współzałożyciel Glovo.

Priorytetem Glovo jest bezpieczeństwo pracowników, użytkowników, kurierów oraz partnerów. Rozwój sytuacji w Ukrainie jest nieustannie monitorowany w celu oceny i dostosowania wszelkich nowych środków bezpieczeństwa zgodnie z wymaganiami. W przypadku jakichkolwiek ataków, Glovo natychmiast przerwie działalność, a wszyscy kurierzy będą zobowiązani do przestrzegania protokołów bezpieczeństwa. Na ten moment, godziny działalności platformy różnią się w zależności od miasta, tak by zachować zgodność z lokalnymi godzinami policyjnymi oraz Kijowem działającym między 10:00 a 18:00.

Tagi: E-commerce / Omnichanel Glovo Pomoc dla Ukrainy Sacha Michaud Dmitry Rasnovsky
Oceń artykuł:

Źródło: Glovo

Glovo częściowo wznawia działalność platformy w Ukrainie, by zapewnić pomoc humanitarną i niezbędną logistykę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.