Grupa CCC: 85% wzrost przychodów, dynamicznie rozwijający się e-commerce i dalsza ekspansja kanału online

2021-06-08 | 11:00

Grupa CCC zakończyła I kwartał roku obrotowego 2021/22 (luty-kwiecień) mocnym wzrostem przychodów rdr – aż o 85%. Wynik ten stanowi efekt odbudowy sprzedaży stacjonarnej oraz dynamicznego rozwoju e-commerce. Bardzo wysoką rentowność, przy silnie rosnących przychodach, utrzymuje eobuwie.pl. W minionym okresie Grupa CCC ogłosiła start nowego konceptu – HalfPrice, który spotkał się z szerokim, pozytywnym odbiorem klientów. Spółka kontynuowała również prace nad zapewnieniem długoterminowego poziomu finansowania oraz pozyskaniem nowego inwestora dla aktywów w Europie Zachodniej.

W związku z wciąż trwającą pandemią, początek roku wiązał się z dużą niepewnością na wielu rynkach. Pomimo tego, dzięki wcześniej podjętym działaniom, Grupa CCC uzyskała w I kwartale bardzo wysoki wzrost przychodów. Jeszcze mocniej rozwinęliśmy sprzedaż internetową – na koniec kwietnia br. funkcjonowały aż 83 platformy online. Dzięki temu, w trakcie wprowadzonego pod koniec marca kolejnego lockdownu, klienci mieli pełen kontakt z bogatą ofertą produktową Grupy

– mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W I kwartale Grupa odnotowała EBITDA na poziomie 35 mln zł. Pomimo obostrzeń w handlu stacjonarnym, wynik operacyjny został poprawiony o blisko 200 mln zł rdr. Czynnikiem wspierającym jego odbudowę była, obok dynamiki przychodów, wysoka dyscyplina kosztowa. 

Dynamicznie rosnący e-commerce
Od lutego do kwietnia br. udział e-commerce w łącznej sprzedaży wyniósł 63%. Bardzo wysoką rentowność, przy silnie rosnących przychodach, utrzymuje eobuwie.pl. Spółka w I kwartale 2021 r. pozyskała także dwóch mniejszościowych akcjonariuszy: Cyfrowy Polsat orz A&R Investments (każdy nabędzie 10% pakiet akcji), którzy wesprą organizację w jej dalszym, intensywnym rozwoju. 

I kwartał 2021 w eobuwie.pl przyniósł wyniki o 79% wyższe niż w ub. roku. Sprzedaż generowana przez spółkę od lutego do kwietnia wyniosła 769 mln zł, przy marży EBITDA na poziomie 10,5% (+4,6 p.p. rdr), a udział Modivo w sprzedaży Grupy eobuwie.pl wzrósł na koniec I kwartału aż do 13%

– podsumowuje Marcin Grzymkowski, Prezes Zarządu eobuwie.pl. 

Spółka dynamicznie rozwija również sklep online z modą premium Modivo, który dostępny jest dziś na 13 rynkach. 

Wzrosty sprzedaży notują także pozostałe sklepy internetowe Grupy CCC – ccc.eu, DeeZee. W I kwartale 2021 r. odpowiadały one za 17% sprzedaży online, w porównaniu do 14% w tym samym okresie rok wcześniej. Grupa CCC intensywnie pracuje również nad uruchamianiem nowych platform e-commerce. Już wkrótce ccc.eu zadebiutuje w kolejnych krajach, m.in. w Chorwacji, Rosji, Bułgarii, Grecji oraz na Ukrainie. Planowana jest także dalsza ekspansja geograficzna marki DeeZee, która z sukcesem rozwija nie tylko sprzedaż obuwia, ale także odzieży, już na 6 rynkach.

Potrzeby klienta w centrum uwagi
W I kwartale Grupa CCC w dalszym ciągu inwestowała w rozwój modelu omnichannel - w tym w digitalizację oraz nowe technologie. Aplikację mobilną wzbogacono o kolejne funkcjonalności, m.in. w marcu udostępniono jej użytkownikom nową odsłonę Klubu CCC. Natomiast wkrótce pojawi się w niej m.in. skaner 2D esize.me. Wprowadzono również szereg kolejnych udoskonaleń w zakresie doświadczeń klienta. 

Utrzymująca się dynamika wzrostu kanału e-commerce pokazuje, że klientki i klienci są coraz bardziej otwarci na nowe funkcjonalności. Potrzeby konsumentów są w centrum naszej uwagi – jesteśmy otwarci na ich opinie i śledzimy aktualne trendy. Dzięki temu nieustannie dostarczamy im nowoczesne rozwiązania, które spotykają się z ich zainteresowaniem i budują lojalność wobec marki. Z naszej aplikacji pod koniec kwietnia korzystało już blisko 5 mln klientów

– mówi Marcin Czyczerski.

Ze względu na duże zainteresowanie usługą CCC Express, tj. dostawami zamówionych w kanałach online produktów w ciągu 90 minut, Grupa sukcesywnie udostępniała ją w kolejnych miastach – obecnie jest ich 36. Równocześnie Spółka inwestuje w nowoczesne sklepy stacjonarne – w około 200 salonach wprowadzono skanery stóp esize.me oraz tablety do zakupów internetowych. Grupa finalizuje także projekt wdrożenia kas samoobsługowych.

Koncentracja działalności w regionie CEE oraz zapewnienie długoterminowego finansowania
W I kwartale 2021 r. Grupa CCC, zgodnie z przyjętą strategią GO.22, koncentrowała działalność na regionie CEE. Jednocześnie, w związku z wcześniejszą zapowiedzią, kontynuowano prace w kierunku finalizacji restrukturyzacji obecności Grupy w krajach regionu DACH - w Austrii i Szwajcarii.
 
W 2020 roku Grupa ogłosiła przegląd opcji strategicznych dla szwajcarskiej spółki zależnej Karl Vögele AG i reklasyfikowała to aktywo do działalności zaniechanej, ze wskazaniem na intencję jego sprzedaży. Aktualnie prowadzone są prace zmierzające do zakończenia restrukturyzacji obecności Grupy CCC we wspomnianym kraju w formacie stacjonarnym.

Priorytetem Grupy CCC jest zachowanie płynności i utrzymanie stabilności długoterminowego finansowania. W pierwszym kwartale 2021 r. Grupa wstępnie potwierdziła wybrane warunki nowego finansowania bankowego oraz nowe warunki emisji obligacji. Jest to kolejny etap prac nad refinansowaniem, w kierunku zgodnym z założeniami biznesowymi strategii GO.22. Obecnie Grupa CCC jest na etapie uzgadniania zapisów umowy kredytu konsorcjalnego z instytucjami finansującymi.

Nowe otwarcie 
Grupa CCC podtrzymuje założenie dynamicznej sprzedaży w roku 2021/22. Planuje je zrealizować m.in. dzięki dalszej cyfryzacji biznesu, umacnianiu modelu omnichannel, w tym kanału e-commerce. Spółka stawia także na efektywną strategię komunikacji marketingowej oraz rozwój oferty produktowej. W tym nowo otwarty koncept off-price, który coraz mocniej będzie kontrybuować do wzrostu przychodów. 

HalfPrice, wystartował w maju br. spotykając się z dużym zainteresowaniem klientów. Tylko w pierwszym miesiącu od otwarcia sklepy nowej marki odwiedziło ponad 400 tys. osób. Grupa CCC zakłada dalszą intensywną ekspansję HalfPrice – do końca roku planuje otworzyć blisko 60 salonów w całej Polsce

– powiedział Adam Holewa, Wiceprezes Zarządu Grupy CCC ds. Operacyjnych i Nadzoru Właścicielskiego. 

W Grupie CCC traktujemy 2021 rok jako nowe otwarcie. Przez ostatnie półtora roku, uporaliśmy się z kluczowymi wyzwaniami, uporządkowaliśmy działalność i przygotowaliśmy nasz model do rentownego skalowania w obszarze e-commerce i off-price. Mocna strategia, spotykająca się ze świetnym odbiorem konsumentów oferta, bardzo dobra komunikacja z klientem, silny e-commerce oraz otwarty handel stacjonarny, sprzyjają dalszemu, intensywnemu rozwojowi Grupy CCC

 – dodaje Marcin Czyczerski.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec kwietnia 2021 roku wynosiła 669,3 tys. m2. Grupa CCC jest obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1003 sklepach stacjonarnych, a w 18 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 83 platformy online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.

Tagi: Adam Holewa CCC DeeZee eobuwie.pl Gino Rossi Grupa CCC HalfPrice Marcin Czyczerski Marcin Grzymkowski Modivo
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

Grupa CCC: 85% wzrost przychodów, dynamicznie rozwijający się e-commerce i dalsza ekspansja kanału online

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.