Handlowe puzzle, czyli co decyduje o powodzeniu centrum handlowego

2018-10-04 | 11:00

Klienci galerii handlowych chcą nie tylko robić w nich zakupy, ale spędzać wolny czas, korzystać z bogatej oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Jednak o tym, które centrum odwiedzą decyduje w dużym stopniu odpowiedni dobór najemców.

Rynek powierzchni handlowych w Polsce jest coraz bardziej dojrzały i konkurencyjny dlatego, aby z sukcesem zawalczyć o coraz bardziej wymagających klientów, centra muszą wymyślić się na nowo, obrać odpowiednią strategię działania, mieć bogatszą ofertę oraz pełnić dodatkowe funkcje i usługi.  

- Właściciele galerii handlowych stoją obecnie przed dużym wyzwaniem, aby zaimponować atrakcyjną ofertą, która nie będzie powieleniem innych obiektów w mieście – mówi Anna Hofman, Associate, Dział Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield.

Handlowe lokomotywy
Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów są tzw. handlowe lokomotywy, czyli starannie dobrane atrakcyjne marki lub nowe koncepty sklepów, których nie mają inne centra handlowe.

Jeszcze w tym miesiącu wielkim wydarzeniem w Blue City będzie otwarcie bardzo  oczekiwanego przez klientów, nowego sklepu IKEA. Trzecia w Warszawie IKEA, a pierwsza w tego typu w mniejszym formacie, zostanie wyposażona w niestandardowe rozwiązania
i nowoczesne narzędzia prezentacji asortymentu, które umożliwią wygodne i łatwe dokonywanie zakupów. Wykwalifikowani pracownicy pomogą klientom znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące wyposażenia wnętrz oraz doradzą przy wyborze produktów. Wszystkie artykuły będzie można zamówić – również z pomocą pracownika – z dostawą do domu, natomiast na miejscu dostępna do nabycia będzie wybrana część asortymentu IKEA. W sklepie znajdzie się także zupełnie nowa przestrzeń Bistro i Cafe.

- Pozyskanie IKEA i stworzenie warunków dla tego typu sklepu, wymagało od nas podjęcia wielu odważnych i szybkich decyzji. Za to liczymy, że przyciągnie do naszego centrum około 1-2 mln klientów rocznie, którzy nie będą musieli już przebijać się przez całe miasto, aby zrobić zakupy w tej popularnej sieci

– mówi Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.

Wielofunkcyjne projekty
Centra handlowe to już nie tylko sklepy. Nadążając za zmieniającymi się trendami i potrzebami klientów, rozbudowują się lub przebudowują, stając się multi-funkcyjnymi projektami, łączącymi funkcje handlowe, gastronomiczne, rozrywkowe, a także biurowe i hotelowe.

Blue City przebudowuje obecnie 21,6 tys. mkw. powierzchni. Duże zmiany przechodzą przede wszystkim trzy najwyższe poziomy centrum, gdzie będzie skoncentrowana oferta rozrywkowa i gastronomiczna. W centrum powstaje pierwsze w Warszawie ośmiosalowe, nowoczesne kino Helios, największy klub fitness w Polsce Fit/One, nieznany jeszcze w Polsce koncept rozrywkowy TEPfactor. Trwa rozbudowa największej w Warszawie sali zabaw dla dzieci Inca Play, która zajmie 1,3 tys. mkw. Będą też nowe restauracje.

- W 2019 rok wejdziemy z zupełnie nowym Blue City, którego oferta będzie wyróżniała się na rynku. Mamy nadzieję, że inwestycje, jakie realizujemy spowodują, że odwiedzalność naszego centrum wzrośnie, zwłaszcza w niedziele niehandlowe, a restauracje i atrakcje rozrywkowe będą się uzupełniać w przyciąganiu klientów

– mówi Yoram Reshef.

Jaki klient, takie centrum
Zmiany w centrach handlowych potwierdzają liczby.

- W ostatnich latach udział gastronomii i rozrywki w centrach handlowych wzrósł z 5% do 10%, a w niektórych centrach nawet do 20%. Moda i zakupy mają w dalszym ciągu dominującą funkcję. Jednak klienci oprócz zakupów poszukują miejsc pod jednym dachem do spędzania wolnego czasu w komfortowych i atrakcyjnych warunkach – tłumaczy Anna Hofman.

Zdaniem Anny Wysockiej, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych z JLL Polska, wprowadzając zmiany, centra  powinny jednak pamiętać o oszacowaniu właściwej ich skali, czyli dostosowaniu do oferty komplementarnej lub typu odwiedzającego centrum klienta.

Obecnie centra handlowe nawet na chwilę nie mogą spocząć na laurach. Wciąż muszą szukać oryginalnych pomysłów, analizować badania i statystyki oraz szukać odpowiedzi na pytanie czego oczekują najemcy i klienci.

Tagi: Blue City Yoram Reshef
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

Handlowe puzzle, czyli co decyduje o powodzeniu centrum handlowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.