Historia najdłuższej kolaboracja marki z influencerem w polskiej branży fashion

2022-05-27 | 08:00

Najdłuższa w Polsce współpraca marki odzieżowej i blogera modowego dobiega końca a jej zwieńczeniem jest finałowa kolekcja męskich ubrań na wiosnę i lato 2022 r. LANCERTO i MR.VINTAGE oddają w ręce klientów jedenastą kolekcję, która łączy fantazję i nowoczesność z wyrafinowaniem i szacunkiem do wysokiej jakości klasycznego krawiectwa.

- Po pięciu latach i dziecięciu wspólnych kolekcjach dziękujemy Michałowi Kędziorze i z pewnością możemy z dumą uznać, że wytyczyliśmy wspólnie nowy szlak w modzie męskiej w Polsce. Postawiliśmy wysoko poprzeczkę i z pewnością zrobiliśmy wiele dobrego w zakresie promocji dobrego stylu. Przez 5 lat współpracy wypuściliśmy na rynek ponad 100 modeli marynarek i blisko drugie tyle koszul, oprócz tego spodnie, garnitury, dzianiny a także dodatki szale, buty i ręcznie wykonane poszetki. Wszystkie wzory były ściśle limitowane i autorskie – niepowtarzalne pod kątem designu, tkaniny czy kroju. To ogrom wspólnego wysiłku a zarazem wielka satysfakcja

– podsumowuje współpracę Michał Grochala, Brand Manager, LANCERTO.

W poszukiwaniu inspiracji

W pierwszych latach działalności LANCERTO rozwijało się dynamicznie. Strategią działania była atencja dla obsługi klienta oraz jakości produktów. Brakowało jednak contentu i inspirującego story, które wyróżniłoby markę na tle konkurentów i co najważniejsze, zbudowało rozpoznawalność w grupie młodszych mężczyzn, ceniących sobie elegancję w dobrym, ponadczasowym wydaniu.

Miodek mody męskiej

Michał Kędziora prowadził już wówczas znanego bloga MR.VINTAGE i jako autor rozpoznawany był jako jeden z najpopularniejszych influencerów piszących o klasycznej modzie męskiej. Miesięcznik Press nazwał go ciepło „profesorem Miodkiem mody męskiej”.

Początek pięknej męskiej przyjaźni

O wieloletniej współpracy zdecydował przypadek. Historia sięga 2015 roku, gdy przed wyborami prezydenckimi na Twitterze jednego z kandydatów pojawiło się jego zdjęcie w garniturze. Niby nic nadzwyczajnego, jednak Michał Kędziora zauważył na swoim blogu, że zdjęcie jest znajome. Okazało się, że głowa polityka została doklejona do fotografii z kampanii reklamowej LANCERTO. Temat z chęcią podchwyciły media, w szczególności plotkarskie. LANCERTO wystosowało wówczas żartobliwe oświadczenie, które spodobało również samemu Michałowi Kędziorze. Po kilku spotkaniach oczywiste stało się, że myślimy podobnie.

LANCERTO&MR.VINTAGE

Cel okazał się ambitny: wspólna limitowana kolekcja ubrań. Linia ubrań sygnowana własnym imieniem i nazwiskiem była marzeniem Michała. Lancerto ceniąc jego autorytet w dziedzinie uznało, że to może być krok milowy w zbudowaniu wyższej rozpoznawalności marki wśród jego odbiorców. Prace nad kolekcją trwały ponad rok i w połowie lutego 2017 roku mogliśmy ogłosić światu nasze dzieło. Pierwsza wspólna, kolekcja limitowana LANCERTO&MR.VINTAGE obejmowała 7 marynarek, 9 koszul i garnitur. Przewodnim produktem były marynarki, inna jakość na polskim rynku. Lekkie, z miękkimi ramionami bez ciężkich poduszek, z wąskimi rękawami i płytką pachą oraz szerokimi klapami. Kolekcję wyróżniało charakterystyczne wzornictwo – mocne wyraziste kraty, których wtedy zupełnie brakowało w ofercie innych marek.  Ubrania cechowały się detalami rodem z włoskiej mody – dużymi nakładanymi kieszeniami i brustaszami w kształcie łódeczki. Nie bez znaczenie była też dobra cena, bowiem marynarki zagranicznych marek uszyte z tych samych tkanin i oferujące podobną jakość  kosztowały kilkukrotnie więcej.
Kolekcję wspierał film wizerunkowy, który oprócz emocji, opowiadał o cechach użytkowych produktu, lekkości, polskim krawiectwie, wyselekcjonowanych włoskich tkaninach. W sklepie internetowym na kartach produktowych pojawiły się zdjęcia lookbookowe nawiązujące w zabawny sposób do tradycji krawieckich, wszystko z dużą dozą humoru, a rolę modela odegrał sam autor kolekcji.
      
Pierwsza odsłona kolekcji wiosna-lato 2017 okazała się wielkim sukcesem. Niektóre modele marynarek sprzedały się w całości w przeciągu 2-3 dni w pełnych rozmiarówkach. Wielu klientów dopytywało o możliwości doszywek ale kolekcja była limitowana także pod kątem dostępności tkanin, co tworzyło wokół niej aurę niedostępności i wzmagało pożądanie produktu. Wpis o kolekcji na blogu MR.VINTAGE zdobył rekordową liczbę komentarzy.

Sukces goni sukces  

Po sukcesie pierwszej kolekcji podjęto decyzję kontynuacji współpracy w sezonie jesień-zima. Odzew był podobny. Portfolio produktów rosło: kolekcje w kolejnych latach obejmowały ręcznie szyte poszetki, linię klasycznych butów, swetrów, szali i spodni. W sumie przez 5 lat, od 2017 roku powstało 10 odsłon kolekcji wspólnych LANCERTO&MR.VINTAGE. Zawsze towarzyszyły im szeroka kampania performance i wsparcie influencera w jego kanałach. Na poszczególnych etapach odbywały się spotkania fanów w salonach marki, podczas których Michał doradzał i stylizował. Zawsze dużą wagę przywiązywano do elementów wizualnych. Kolekcje wyróżniały się oryginalnymi oraz zabawnymi koncepcjami sesji fotograficznych.

Co zdecydowało o sukcesie?

Autentyczność – wspólnie oznacza wspólnie. Rzeczywiście Mr.Vintage spędził wiele godzin z projektantami i działem zakupów wybierając tkaniny, guziki, podszewki i dodatki, a także dopracowując kroje koszul czy marynarek. Zależało mu na tym, aby kolekcja była spójna z tym, o czym pisze na blogu od ponad 10 lat – naturalne tkaniny, wygoda, włoski lekki styl, szacunek do ubrań – kupowanie mniej ale za to lepszych jakościowo rzeczy. Te wartości promowane były poprzez wspólną kolekcję. W przypadku większości kampanii foto w rolę modela wcielał się sam autor, co dodatkowo podbijało efekt i wyróżniało kolekcję na tle innych produktów.

Dopracowany produkt – dostęp do szerokiej gamy tkanin i produkcyjne zaplecze szwalni w Łańcucie pomogło opracować produkt w przystępnej cenie, który jakościowo może konkurować z ubraniami marek 3-4 razy droższych. Dokładając do tego wizję twórcy i jego design, a także aurę niedostępności poprzez ścisłą limitację oferty osiągnięty został wysoce satysfakcjonujący poziom sprzedaży.

Dostępność, logistyka i dystrybucja – kolekcja oferowana jest online oraz w wybranych, flagowych salonach LANCERTO ale z możliwością indywidualnego zamówienia „na życzenie” do każdego z 44 sklepów. Znakomita większość kolekcji sprzedaje się przez e-commerce. Duża waga przykładana jest do opakowania oraz obsługi.

JAKA JEST FINAŁOWA KOLEKCJA LANCERTO&MR.VINTAGE?

Krawiecki kunszt i pasja do męskiej elegancji w klasycznym męskim wydaniu to atrybuty finałowej jedenastej kolekcji LANCERTO&MR.VINTAGE. Powstały ubrania, które są nie tylko eleganckie i stylowe, lecz także wygodne oraz dopasowane. Postawiliśmy na sprawdzone i wygodne dla klienta rozwiązania. Konstrukcja ubrań pozbawiona jest zbędnych wypełnień i usztywnień oraz a udoskonalony podkrój pachy oraz tylne rozcięcia sprawiają, że marynarka jest lekka i komfortowa, a przy tym ma piękne proporcje, znane z produktów najlepszych włoskich marek. Uzupełnieniem kolekcji są koszule. W kolekcji znakomitą cześć stanowią lekkie marynarki męskie, pozbawione ciężkich wkładów barkowych o typowo letnich, delikatnych tkaninach m.in. wełny z lnem, jedwabiem i bawełną.

Inspiracje i stylizacje modowe LANCERTO& MR.VINTAGE

W finałowym sezonie Michał Kędziora oraz projektanci i dział produktu LANCERTO przygotowali pięć marynarek, dwie kamizelki i siedem koszul. Wszystkie ubrania posiadają autorski krój, dobrze znany w poprzednich kolekcji. Cechy rozpoznawcze to m.in. konstrukcja ubrań – „odchudzona” marynarka, pozbawiona ciężkich wypełnień i uszytwnień z udoskonalonym, wysokim podkrojem pachy.

Wszystkie ubrania z kolekcji wiosna-lato 2022 LANCERTO&MR.VINTAGE zostały uszyte w kroju slim z dobrym dopasowaniem w talii. Co więcej, autor zwrócił uwagę na każdy, najmniejszy detal. Dla koszul został opracowany specjalny kształt kołnierzyka, w stylu button-down z szerokimi wyłogami o pięknych, klasycznych proporcjach. Kołnierzyki koszul są podpinane guziczkami po to, aby podkreślić ich smart casualowy charakter. Zaś marynarki posiadają duże nakładane kieszenie przypominające kieliszki do wina – to typowy włoski detal, podobnie jak kieszonka piersiowa w kształcie łódeczki tzw. barchetta. To także szczegół znany z najlepszych neapolitańskich pracowni krawieckich. Kierując się dewizą, że czasem najważniejsze jest to co skrywa wnętrze – marynarki zostały uszyte na półpodszewce. Tego typu technika wykończenia wymaga bardzo dużej skrupulatności i uwagi dla detali, każde nawet najmniejsze niedociągnięcie jest tutaj widoczne. To prawdziwe mistrzostwo krawieckiego fachu.

Dlatego nie było przypadkiem, że całość została uszyta w Polsce, w Łańcucie przez znakomitych krawców, pod czujnym okiem technologów i konstruktorów. Użyliśmy tylko i wyłącznie naturalnych tkanin, są to materiały z lnem, bawełną i wełną. Nie zabrakła oryginalnych wzorów i połączeń kolorystycznych. W kolekcji znalazła się m.in. czerwona marynarka i kamizelka z bardzo oryginalnej tkaniny w stylu summer tweed – nawiązującej do szkockiego zimowego tweedu ale będącej jednocześnie miękką wygodną i bardzo przewiewną letnią wersją tego materiału. Nie zabrakło kraty księcia Walii i tartanu. W przypadku koszul mamy do czynienia z materiałami 100% bawełny lub 100% lnu z włoskich tkalni. Dopełnieniem kolekcji są kamizelki w smart casualowym stylu, dzięki temu, że posiadają one plecy uszyte z tej samej tkaniny co przód, można je nosić nie tylko do garnituru ale też solo np. do jeansów albo spodni chino.

 

Tagi: Kampanie marketingowe Lancerto Michał Grochala Mr.Vintage
Oceń artykuł:

Źródło: Lancerto

Historia najdłuższej kolaboracja marki z influencerem w polskiej branży fashion

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.