Hiszpańska sieć pizzerii w polskich rękach

2022-06-02 | 09:00

Hiszpańska, obecnie już globalna sieć pizzerii - Telepizza, powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland sp. z o.o., funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie działalności miała u nas ponad 130 lokali i była uznawana za lidera rynku dostaw pizzy na telefon. O wycofaniu się Hiszpanów z naszego rynku i sprzedaży ich udziałów mówiło się już w 2018 roku. Potencjalnym nabywcą, wówczas 107 restauracji, miała być spółka AmRest do której w Polsce należą takie marki jak KFC czy Pizza Hut. Teraz sieć, licząca obecnie 65 lokali jest kontrolowana i zarządzana przez dwóch Polaków. Ich pierwszym celem było przywrócenie efektywności operacyjnej i finansowej Spółki. Dziś twierdzą, że im się udało.

• Transakcję przejęcia udziałów zrealizowano jeszcze w połowie ubiegłego roku ale Spółka   dopiero teraz informuje o tym rynek.
• Nowi właściciele to menadżerzy z wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniem w rozwoju marki i lokali SUBWAY - największej sieci franczyzowej na świecie.
• Marka Telepizza  nie znika z rynku - na mocy umowy licencyjnej nowi właściciele zachowali prawo do korzystania ze znaków towarowych.
• Z końcem 2021 roku Spółka Telepizza Poland zmieniła nazwę na T-pizza sp. z o.o.

Michał Igor Piasecki i Daniel Piekarski, którzy wykupili, w połowie ubiegłego roku, 100 proc. udziałów w należącej do Hiszpanów spółce Telepizza Poland, to menadżerzy z dużym doświadczeniem w zarządzaniu siecią tzw. restauracji szybkiej obsługi. Przez wiele lat byli związani z amerykańską marką SUBWAY - największą, posiadającą ok 40 tysięcy lokali,  siecią franczyzową na świecie.

Jak twierdzą, historyczna obecność marki Telepizza w Polsce, jej rozpoznawalność oraz trwała oferta oparta, o niezmienne w skali kraju, tradycyjne, najwyższej jakości produkty, to wartość którą trzeba podtrzymać na rynku. Dlatego nie zamierzają rezygnować z dotychczasowego brandu i franczyzowego modelu działalności. Utrzymują też, we wszystkich swoich restauracjach, dotychczasową ofertę, która w 80% sprzedaży obejmuje cały wachlarz różnego rodzaju pizzy, zaś w pozostałych 20% - startery, sałatki, desery i napoje.

Spółka deklaruje też podtrzymanie swojego dotychczasowego, wiodącego modelu działalności, tj. realizacji dostaw pizzy do biur, mieszkań i domów w oparciu
o zamówienia składane telefoniczne i online. Obecnie 75% sprzedaży realizowana jest w ten sposób. W tym zakresie Telepizza ma ambicje powrotu do pozycji lidera rynku food delivery w Polsce.

Co nie oznacza że brand, oferta, działania operacyjne oraz grupa docelowa marki nie wymagają odświeżenia oraz nowej, efektywnej, elastyczności rynkowej. Na tym, dyskontując swoje dotychczasowe doświadczenie, zamierzają się skupić nowi właściciele spółki.

- W pełni świadomie i z dużą rozwagą podchodziliśmy do jakichkolwiek "informacyjnych fajerwerków" związanych z przejęciem od Hiszpanów udziałów w Telepizza Poland. Spółka wymagała głębokiej restrukturyzacji na poziomie finansowym jak i operacyjnym. Musieliśmy radykalnie obniżyć koszty uzyskania przychodów na poziomie całej sieci. Musieliśmy zoptymalizować logistykę, łańcuch dostaw i zatrudnienie. Dlatego dopiero teraz, kiedy udało nam się osiągnąć te cele, możemy odpowiedzialnie poinformować że marka Telepizza, teraz w strukturach spółki T-pizza sp z o.o. jest, będzie i jeszcze nie jednym zaskoczy na krajowym rynku

- wyjaśnia Michał Igor Piasecki, prezes zarządu T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce.

- Widzimy potencjał marki wynikający z jej historycznych dokonań i obecności rynkowej w Polsce ale przede wszystkim widzimy jej potencjał rozwojowy
- możliwość tworzenia nowych komplementarnych konceptów pozwalających poszerzyć obecną skalę sieci i ilość jej odbiorców. Elastyczność w zarządzaniu obecnymi i nowymi franczyzami, skuteczna i efektywna komunikacja z dotychczasową oraz pokoleniowo młodszą i najmłodszą grupą docelową, bardzo ostrożne ale zauważalne zmiany wizerunkowe, to wyzwania dla Telepizzy, które skutecznie zamierzamy wdrażać i teraz już systematycznie o tym rynek informować

- dodaje Daniel Piekarski, v-ce prezes zarządu T-pizza sp. z o.o.

Tagi: Fuzje i przejęcia Tele Pizza Michał Igor Piasecki Daniel Piekarski
Oceń artykuł:

Źródło: Tele Pizza

Hiszpańska sieć pizzerii w polskich rękach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.