InPost – operator logistyczny należący do amerykańskiego funduszu Advent International – zainwestuje w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Firma dysponuje siecią ponad 3500 Paczkomatów® w całej Polsce. W okresie styczeń – maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 41,2%, a kurier InPost o 43,4%.
W 2017 roku InPost zrealizował:
- InPost zbudował mocną pozycję na polskim rynku logistycznym, bijąc kolejne rekordy w dostawach e-commerce. Doskonałe wyniki i rosnąca liczba przesyłek uzasadnia kolejne inwestycje w innowacje i jak najwyższy standard obsługi klientów. Planowane inwestycje pokazują poważne zaangażowanie Adventu w polski rynek logistyczny oraz wiarę w jego doskonałe perspektywy. W ramach rozwoju sieci InPost będzie wdrażać nowe standardy doręczeń i narzędzia do optymalizacji dostaw
– powiedział Nick Rose, członek Rady Nadzorczej Grupy Integer.pl (właściciela InPost), partner i dyrektor zarządzający Advent International.
- Wsparcie funduszu Advent International – który jest jednym z największych i najbardziej doświadczonych globalnych inwestorów private equity – jest dla InPost bardzo ważne. Dzięki temu przyspieszymy rozwój technologiczny i wprowadzimy kolejne innowacje – co ma kluczowe znaczenie, by rosnąć szybciej niż dynamiczny sektor e-commerce. InPost to nie tylko największa oraz najskuteczniejsza sieć dostaw paczkomatowych i kurierskich – ale przede wszystkim wysoki standard usługi. Mamy zaawansowane technologie informatyczne przyspieszające doręczanie przesyłek, a nasi kurierzy dysponują nowoczesnymi urządzeniami typu GPS, skanery czy tablety. Dzięki wysokiej skuteczności możemy tak dynamicznie zwiększać obsługiwane wolumeny – w 2017 roku zanotowaliśmy wzrost o ponad 50% w obu segmentach działalności
– podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Plany rozwoju InPostu obejmą także:
- Skanery magazynowe
- Klatki transportowe
- Rolkontenery transportowe
Według raportu Gemiusa: E-commerce w Polsce w 2017 roku:
Obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.