Zarząd Spółki Intersport zdecydował o wprowadzeniu nowego modelu biznesowego, który ma wpłynąć na poprawę pozycji rynkowej i wyników finansowych spółki.
Spółka chce uzyskać samodzielną licencję marki Intersport - bezpośredni dostęp do zakupu marek własnych. Od 2005 r. Intersport Polska funkcjonował w oparciu o sublicencję marki Intersport i kupował towary oznaczone markami własnymi Intersport za pośrednictwem Intersport Deutschland eG, po cenach zakupu obowiązujących w tej niemieckiej spółdzielni. W związku z uzyskaniem samodzielnej licencji, od dnia 24.03.2017 r. Intersport Polska może kupować towary oznaczone markami własnymi Intersport bezpośrednio u producentów (dostawców) w Azji i w Europie, po cenach wynegocjowanych przez IIC-Intersport International Corporation GmbH, największego podmiotu na rynku sprzedaży detalicznej artykułów sportowych na świecie.
Dostęp do korzystnych cen zakupu marek własnych, stwarza nowe możliwości biznesowe, takie jak propozycja niższych cen dla klientów oraz realizacji wyższych marż niż dotychczas i bardziej elastyczna reakcja na aktualne trendy sprzedażowe. Ponadto Intersport zamierza zwiększyć dwukrotnie udział towarów oznaczonych markami własnymi w swojej ofercie - do poziomu ok. 25%. Nowe produkty zamawiane przez Intersport Polska bezpośrednio u producentów pojawią się w sklepach pod koniec 2017 r.