Jak Covid-19 zmienił oczekiwania i praktyki konsumentów? Pobierz bezpłatny raport Omnisense

2020-06-05 | 09:30

Od dawna nie wierzymy w ankiety i deklaracje. Teraz ich wartość w analizowaniu tego, co zrobią konsumenci jest jeszcze mniejsza niż przed pandemią. Dlaczego? Ponieważ ludzie są pod silnym oddziaływaniem wyjątkowości sytuacji, w której się znaleźli i sama deklaracja, że coś zrobią, kupią, wybiorą może być bardzo uzależniona od momentu, w którym odpowiadają na pytania.

Badania ilościowe są cenne o ile weryfikują określone w toku badań jakościowych insighty konsumenckie i jeśli bardzo mocno kontrolujemy kontekst danych. Dlatego przygotowując nasz raport nie pytaliśmy czy Konsument zrobi A, B czy C, czy woli A, B czy D i jak rozumie C? Zamiast tego, rozmawialiśmy z nim o tym jak żyje? Jak robi zakupy? Gdzie? Dlaczego tak, a nie inaczej. Za czym tęskni, czego się boi. Analizowaliśmy praktyki konsumenckie ale także praktyki życiowe. Poszerzaliśmy dzięki temu kontekst i docieraliśmy głębiej, nie tylko do deklaracji, ale także do prawdziwych emocji.

To wcale nie jest łatwy proces. Ludzie nie reflektują nad tym, dlaczego robią rzeczy tak, a nie inaczej. Często nie potrafią zdefiniować swoich autentycznych motywacji i opisać spektrum elementów, które konstruują ich potrzeby i idące za nimi decyzje zakupowe. Dlatego trzeba być blisko nich, uważnie obserwować, z wyczuciem prosić o doprecyzowanie, analizować ich komunikaty do świata i z tych elementów konstruować prognozy dotyczące zachowań i potrzeb.

To dziś dużo trudniejsze zadanie niż kiedyś. Przekracza możliwości nawet najbardziej smart e-ankiety. Dlatego przeprowadziliśmy wielomiesięczne badania, oparte o wywiady, które pozwoliły nam stworzyć swoistą mapę klienckich ścieżek. Poznaliśmy ich motywacje, opinie, obawy. Zrozumieliśmy co i jak, po co, gdzie kupowali przed pandemią, jak zachowywali się w trakcie i czy odmrożenie gospodarki oznacza dla nich pełen powrót do dawnych nawyków, przyzwyczajeń, rutyny.

Tak zdobyte insighty potraktowaliśmy jako bazę do stworzenia rekomendacji dla galerii handlowych, ale także poszczególnych sklepów, czy retailu ogólnie. Dzielimy się kawałkiem naszej wiedzy mając nadzieję, że pozwoli ona skuteczniej planować dalsze losy marek i sieci, mądrze inwestować, a przede wszystkim trafnie odpowiadać na potrzeby klientów. Ich Customer Journey uległ zmianie – czy za nią nadążymy zależy od jej zrozumienia.

Rozmiar pliku
6.18 MB
Liczba pobrań
23
Tagi: Koronawirus Raport
Oceń artykuł:

Źródło: Omnisense

Jak Covid-19 zmienił oczekiwania i praktyki konsumentów? Pobierz bezpłatny raport Omnisense

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.