Jak wykorzystać działania online do zwiekszenia liczby klientów i maksymalizacji przychodów sklepu?

2022-06-29 | 08:00

Internet to miejsce, gdzie potencjalni klienci szukają informacji o produktach, czytają opinie o nich, analizują opisy, a przede wszystkim porównują ceny i sprawdzają dostępność. Taki research często jest dokonywany przed wizytą w sklepie stacjonarnym, czasem też konsument udaje się do sklepu, aby zapoznać się z towarem, upewnić się, że spełnia on jego oczekiwania, a potem kupić go online.


W obu przypadkach kontakt z produktem czy marką w sieci ma ogromne znaczenie dla ostatecznej realizacji transakcji. Dlatego sklepy stacjonarne powinny być świadome różnorodnych zachowań swoich klientów i być ze swoim przekazem tam, gdzie precyzyjnie mogą do nich dotrzeć.

I w tym właśnie pomogą przemyślane i dobrze przygotowane działania online, które warto powierzyć doświadczonej agencji marketingu internetowego. Podstawą jest oczywiście strona internetowa, przejrzysta i funkcjonalna, dopasowana do potrzeb użytkowników, a przede wszystkim dostosowana do urządzań mobilnych – z nich korzystamy najczęściej, szukając adresu sklepu czy kontaktu z placówką. To też świetny sposób na prowadzenie działań remarketingowych. Dzięki temu że użytkownik odwiedzi stronę www sklepu czy konkretną podstronę z ofertą, możemy kierować do niego reklamy, które będą związane z oglądanymi produktami czy poinformują o nowościach w danej kategorii.

Co więcej, mając informacje o lokalizacji na urządzeniach mobilnych, możemy prowadzić skuteczne kampanie związane z fizyczną obecnością użytkownika w pobliżu sklepu. Do tego służy targetowanie na podstawie geolokalizacji. Prowadząc kampanie w Google, możemy dotrzeć do użytkowników, którzy przebywają 1 km od lokalizacji firmy. Dzięki precyzyjnemu kierowaniu reklam zwiększamy szanse na pozyskanie nowego klienta.

Oprócz geotargetowania możemy wykorzystać geotrapping, dzięki któremu możemy kierować reklamę do osób, które np. robiły w weekend zakupy w danej galerii handlowej, by wysłać do nich ofertę zachęcającą do ponownego jej odwiedzenia czy uczestniczyły w targach ślubnych – wówczas pojawią im się reklamy z ofertą ubrań czy akcesoriów na tę okazję.  

Dzięki kampanii w sieci reklamowej Google jesteśmy w stanie dotrzeć do osób, które wpisują konkretne zapytania lub wyraziły intencje zakupowe i im zaprezentujemy reklamę zachęcającą do zapoznania się z ofertą, np. sklep z modą męską, sklep z garniturami, poszetka, buty oxford, męska stylizacja na ślub, garnitur ślubny, itp.

Kolejnym polecanym rozwiązaniem jest kampania lokalna Google Ads. Ten typ kampanii skupia się na maksymalizacji liczby wizyt w sklepach stacjonarnych, a także pozwala na promocję lokalizacji firmy w usługach Google. Kampanie lokalne Google informują nas także o wizytach użytkowników w sklepach stacjonarnych. Jest to możliwe dzięki pozyskiwaniu danych od zalogowanych użytkowników Google, którzy zdecydowali się włączyć historię lokalizacji w swoich urządzeniach.

Dzięki utworzeniu kampanii lokalnej Google Ads mamy gwarancję, że nasze reklamy będą obecne we wszystkich usługach Google, w tym: Google Maps, YouTube, sieć wyszukiwania czy sieć reklamowa.

Nie zapominajmy też przygotowaniu wizytówki w Google Moja Firma, gdzie zaprezentujemy dane adresowe, godziny otwarcia sklepu, opinie klientów, ale też zakres usług czy aktualne oferty.

Przemyślane i dobrze prowadzone kampanie online to świetne narzędzie do promowania sklepu w miejscu i czasie dopasowanym do zainteresowań i lokalizacji konsumentów. Na ich skuteczność ma wpływ synergia tych działań, dlatego warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji marketingowej, jaką jest Result Media – certyfikowana agencja Google Partner Premier. Wiedza ekspertów i korzystanie z efektywnych i precyzyjnych narzędzi promocyjnych są gwarancją realizacji najbardziej ambitnych celów biznesowych firmy.

Tagi: centra handlowe Result Media
Oceń artykuł:

Fot: Result Media Źródło: Result Media

Jak wykorzystać działania online do zwiekszenia liczby klientów i maksymalizacji przychodów sklepu?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.