Jak zyskać klientów w czasie nowych wyzwań?

2020-05-14 | 09:30

Otwarcie sklepów i centrów handlowych zmotywowało większość firm do aktualizacji prognoz nadchodzących zmian oraz kierunków dalszego rozwoju. Jak pokazuje poprzedni kryzys, receptą na niepewną sytuację i zmianę zachowań konsumenckich, są (obok e-commerce) sklepy tymczasowe, tzw. pop-upy. O tym, jak realizować takie formaty, dowiesz się już 17 czerwca na szkoleniu on-line pt. „Jak zyskać klientów dzięki pop-up stores”.

Jakich zmian w zachowaniach  konsumenckich możemy się spodziewać?
Wraz z ustępowaniem pandemii, malała będzie rola obawy przed zakażeniem jako kryterium wyboru miejsca i sposobu robienia zakupów. Niższa siła nabywcza, przyzwyczajenie do obywania się bez niektórych zakupów, jak też rosnąca odpowiedzialność ekologiczna, utrzymają trend racjonalizacji konsumpcji, zgodnie ze słowami Vivienne Westwood „kupuj mniej, wybieraj mądrzej”. Dotychczasowy, prawie dwudziestoprocentowy, roczny wzrost e-commerce w Polsce może być w roku 2020 ponad dwukrotnie wyższy, a rola zakupów online będzie rosła również w kolejnych latach. Biorąc pod uwagę, że przed pojawieniem się Covid-19, udział e-commerce w polskim handlu nie przekraczał średnio 10 proc., to nawet przy dwukrotnym jego wzroście, nadal ok. 80 proc. zakupów polscy konsumenci będą robili poza internetem. Czy w handlu, który znamy sprzed pandemii?

Do jakich oczekiwań klientów powinien dostosować się handel?
Widoczne przed pojawieniem się Covid-19 oczekiwania klientów, by robić zakupy „szybko, łatwo i przyjemnie” będą jeszcze silniejsze po pandemii, z większym naciskiem na „przyjemnie”, by wynagrodzić sobie czas, spędzany wcześniej przymusowo w domu. Stwierdzenie Heide O’Neil , prezeski Nike, że „nie handel umiera, lecz nudny handel umiera”, będzie bardziej aktualne, niż kiedykolwiek dotąd. Klientów zyskają ci, którzy dostarczą im unikalnych doświadczeń zakupowych, zadbają o pozytywne emocje, będą ich kusić tym, co nowe i atrakcyjne, zaskoczą kreatywnością. Wygrają innowatorzy, postrzegający nowe wyzwania jako „szansę w przebraniu”, nie bojący się sięgać po nowoczesne formaty sklepów, czerpiący inspiracje z przeszłości dla lepszych rozwiązań w przyszłości. 

Kto wraz z e-commerce zanotował na świecie największą dynamikę wzrostu po kryzysie 2008 roku, szybko się rozwija i jest typowany na zwycięzcę obecnego kryzysu? 
Jest to coraz popularniejszy również Polsce, choć o niewykorzystanym jeszcze potencjale, tymczasowy: handel (pop-up retail), gastronomia (pop-up dining) i wydarzenia (pop-up events). Z wymienionej trójki pierwszy został odmrożony handel, dlatego jako pierwsze ruszą pop-up stores, czyli sklepy tymczasowe, które nagle pojawiają się tu i teraz, by po kilku dniach, tygodniach lub miesiącach przenieść się w inne miejsce. Dlaczego będzie rosła ich popularność wśród konsumentów? Sklepy te nie czekają na klientów, lecz pojawiają się tam, gdzie oni są, dostarczając im produktów, które uzupełniają okoliczną ofertę, dzięki czemu zakupy są szybkie, łatwe i interesujące. Ze względu na niskie koszty, sklepy tymczasowe są zwykle w stanie zaoferować konkurencyjne ceny, często są to sklepy outletowe, co dla „kryzysowego” klienta jest ich ważną zaletą. Pop-up store to więcej niż sklep, który wyróżnia się kreatywnym pomysłem na handel, atrakcyjnym visual merchandisingiem, przyjazną obsługą i miłą atmosferą robienia zakupów. To, oferujące dodatkowe atrakcje, wyjątkowe wydarzenie, którego nie można przegapić, czy odłożyć na później, w dodatku udziałem w nim można pochwalić się  znajomym. 

Ze względu na niską finansową barierę wejścia w ten biznes, pop-upy otwierają dziś zarówno start-upy, projektanci, lokalne sklepy i producenci z wszelkich branż, jak też sieci detaliczne i handel internetowy, po marki premium i luksusowe. Jest to sprawdzony sposób na pozyskanie nowych klientów, pozbycie się zapasów magazynowych (komu coś teraz nie zostało), tanie przetestowanie nowych lokalizacji (bez ryzyka wynikającego z długookresowych umów) i pomysłów marketingowych. 

Widoczny już wzrost pustostanów, nie tylko w galeriach handlowych, stwarza sklepom tymczasowym większe niż dotychczas możliwości znalezienia atrakcyjnej lokalizacji i negocjacji korzystnych warunków najmu. Dla wynajmujących współpraca ze sklepami tymczasowymi to cenne źródło nowych przychodów z najmu oraz świeżych pomysłów na wypełnienie pustostanów i zwiększenie liczby odwiedzających. Skoro na sklepach tymczasowych zyskują wszyscy, od konsumentów, przez otwierających pop-up store’y, po wynajmujących, na czele z centrami handlowymi, to jaki stąd dla Ciebie wniosek?

Od czego zacząć? 
Każda minuta spędzona na przygotowaniu, to dziesięć minut oszczędności w działaniu, dlatego zanim wystartujesz, zbierz przydatne Ci informacje. Jeśli chcesz skorzystać z inspirujących doświadczeń pop-up’ów z różnych stron świata i poznać krok po kroku, sprawdzone metody budowania atrakcyjnego biznesu, to możesz to zrobić szybko i bez konieczności wyjazdu dokądkolwiek. Już 17 czerwca możesz skorzystać ze szkolenia online „Jak zyskać klientów dzięki pop-up stores”. Już teraz dowiesz się o nim więcej na stronie www.popupforum.pl.

Patronat Medialny nad wydarzeniem objął portal Galeriehandlowe.pl. 

Tagi: Promedia
Oceń artykuł:

Źródło: Promedia

Jak zyskać klientów w czasie nowych wyzwań?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.