W I kwartale 2022 roku, przychody z polskich sklepów stacjonarnych wyniosły 28,21 mln zł – jest to o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie polski sklep internetowy wygenerował 14,30 mln zł przychodów – jest to o 7 proc. mniej niż rok wcześniej.
- Sytuacja gospodarcza zarówno w naszym kraju jak i na świecie spowodowała, że nastroje konsumenckie w I kwartale były niepewne. Na decyzje zakupowe wpłynął polski ład i zmiany w systemie podatkowym, rosnąca inflacja, wybuch wojny w Ukrainie, a także przedłużająca się zima. Niemniej jednak, z optymizmem patrzymy w przyszłość – w ostatnich tygodniach obroty są wyższe, liczymy na dalsze wzrosty wraz z poprawą warunków atmosferycznych
– komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.
Wpływy ze sprzedaży w sieci sklepów Buslik w I kwartale 2022 roku to łącznie 28,6 mln zł, czyli o 5,7 proc. mniej niż w okresie od początku stycznia do końca marca 2021 roku. Sprzedaż stacjonarna wygenerowała 25,79 mln zł, natomiast przychody ze sklepu internetowego wyniosły 2,27 mln zł.