Jurajskiej znów przybywa klientów. Bardzo dobre I półrocze

2019-07-12 | 09:30

Pierwsze półrocze 2019 roku przynosi Galerii Jurajskiej znaczny wzrost liczby klientów. W największy częstochowskim centrum handlowym przybyło także nowych sklepów. Ruszyły tam też kolejne inwestycje.

Footfall w górę

Galeria Jurajska umacnia pozycję na regionalnym rynku i idzie po kolejny z rzędu roczny rekord frekwencyjny. Tylko w I połowie 2019 r. centrum handlowe odwiedziło 3,4 mln klientów. W efekcie, galeria zanotowała blisko 3-procentowy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do takiego samego okresu przed rokiem. 

Obiektowi przez wszystkie 6 miesięcy pierwszej połowy roku udało się utrzymać dodatni footfall, notując po drodze kilka znaczących wzrostów, m.in. w kwietniu o 13,5%. Takie wyniki Jurajska osiąga pomimo trudnej kondycji, w jakiej dziś znajduje się rynek, zmagający się wciąż ze spadkiem liczby klientów w centrach handlowych.

Wyniki, jakie notujemy w Jurajskiej pozostają od ponad roku w kontrze do ogólnopolskich wskaźników. Takie zjawisko bardzo cieszy, bo pokazuje, że jako obiekt świetnie sobie radzimy pomimo ograniczeń, jakie nałożyła ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta. W efekcie, nie tylko 2018 rok udało się na zakończyć z rekordowym wynikiem, ale także I połowa tego roku nastraja optymizmem

- mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Oferta procentuje

Co stoi za niesłabnącym zainteresowaniem galerią? Przedstawiciele Jurajskiej zwracają przede wszystkim uwagę na nowoczesną, opartą na modzie i rozrywce ofertę handlową oraz atrakcje poza handlowe.

Galeria Jurajska ma dziś najszerszą ofertę w promieniu 90 km. W dodatku centrum jest w pełni skomercjalizowane, dzięki czemu nasi klienci mogą  u nas znaleźć kompletną ofertę. Jednocześnie wciąż pracujemy nad jej udoskonaleniem, wprowadzając pod dach galerii kolejne popularne i unikalne marki

- mówi.

I faktycznie, tylko od początku tego roku w Jurajskiej miało miejsce kilka znaczących otwarć. Ofertę wzbogaciły m.in. pierwszy w Częstochowie salon marki Guess oraz sklep Forfiter Exclusie, którego oferta spożywczo-monopolowa dostępna jest także w niedziele wolne od handlu. W I półroczu zaprocentowały także otwarcia z końca ubiegłego roku, zwłaszcza powiększonego ponad dwukrotnie centrum rozrywki Bajkowy Labirynt.

I połowa tego roku przyniosła także Jurajskiej nowe umowy, w tym m.in. ze spółką Foodio Concepts, która jesienią ulokuje tutaj 2 nowe koncepty Papa Diego i Van Dog. Jednocześnie także o rozwój swojej oferty zadbali obecni najemcy.  Od początku tego roku aż 20 z nich zdecydowało się przedłużyć umowę najmu z Jurajską.

Z tego 4 podjęło decyzję o powiększeniu swojego lokalu lub relokacji na większy metraż.  Dalej w centrum działać będzie m.in. sieć McDonald’s, Cinema City, H&M, RTV Euro AGD, Pawo, Solar, Levi’s, DUKA oraz biuro podróży TUI. Jednocześnie spore grono najemców prowadzi także prace modernizacyjne, dzięki którym Jurajska wypełnia się nowymi konceptami handlowymi.

Magnesem, który przyciąga do galerii są topowe marki modowe. Jurajska to jedyne centrum w okolicy, które pod jednym dachem ma wszystkie najpopularniejsze w Polsce brandy należące m.in. do Inditex, H&M czy LPP. Dużym uznaniem cieszy się także nasza oferta rozrywkowa z kinem, fitness clubem i centrum rozrywki na czele. Klienta przyciąga także gastronomia, składająca się aż z 18 lokali, usługi, oferta zdrowia i urody oraz elektroniki!  Ten mix sprawia, że jesteśmy dziś idealnym centrum zarówno dla osób uwielbiających modę, jak i dla całych rodzin, mających różne potrzeby zakupowe

- dodaje.

Atrakcje poza zakupowe Jurajskiej przyciągają

Ale nie tylko oferta handlowa wpłynęła na wyniki pierwszego półrocza. Procentują także poczynione w zeszłym roku duże u inwestycje, zwłaszcza w ogród miejski na Bulwarze Warty i nowe strefy wypoczynku w galerii.

W ostatnich miesiącach wyraźnie widzimy, jak zmieniły się motywy wizyt w galerii. Coraz więcej klientów, zwłaszcza rodzin, odwiedza nas ze względu na sklepy, ale także pozostałe atrakcje. Tym samym umacniamy naszą pozycję, jako miejsca spotkań, integracji i zabawy

- mówi Borecka-Suda.

Widać to szczególnie w z sukcesem prowadzonym projekcie Niedzielnego Centrum Rozrywki. Dzięki połączeniu oferty handlowej, rozrywkowej, wydarzeń i infrastruktury, Jurajska stworzyła unikalne rozwiązanie aktywizujące klienta w niedziele wolne od handlu. Efekt? Centrum od początku roku nieprzerwanie notuje wzrost liczby odwiedzających w niedziele wolne od handlu, odrabiając stopniowo straty, jakie w ten dzień wygenerowała ustawa.

Dzięki projektowi znacząco zwiększyliśmy ruch w niedzielę. Zwróciliśmy także uwagę naszych klientów na bogatą ofertę niedzielną, na którą złożyło się ponad 100 elementów. Tym samym po raz kolejny podkreśliliśmy nasz rozrywkowy i rodzinny charakter, wspierają jednocześnie promocję naszych najemców, którzy mają możliwość działania w dni wolne od handlu tj. m.in. restauracji, kawiarni, centrum rozrywki, kina czy fitness clubu

- mówi. 

Ale nie bez znaczenia dla frekwencyjnego sukcesu Jurajskiej były także wydarzenia, jakie tam się regularnie odbywały. Od stycznia do czerwca galeria zorganizowała w sumie 6 imprez i 2 akcje propsrzedażowe. Wśród nich można było znaleźć m.in. premierę 8. sezonu Gry o Tron organizowaną wspólnie z HBO,  wiosenne pokazy mody, Piknik Naukowy z Politechniką Częstochowską, Jurajski Pokaz Kotów Rasowych, a także 12 wydarzeń, które wypełniło Niedzielne Centrum Rozrywki, w tym wystawy i warsztaty organizowane wspólnie z Miejską Galeria Sztuki Współczesnej w Częstochowie w ramach projektu „Galeria w Galerii”. W kalendarzu marketingowym nie zabrakło także loterii, konkursów oraz wyprzedaży.

Tagi: Anna Borecka-Suda Galeria Jurajska
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Jurajska

zobacz więcej informacji o: Galeria Jurajska

Zobacz także

Jurajskiej znów przybywa klientów. Bardzo dobre I półrocze

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.