Mijający rok finansowy 2018/2019 firma JYSK Polska zamyka z wieloma osiągnięciami - wzrost obrotu i dynamiczna rozbudowa sieci sprzedaży, nowe sklepy również w mniejszych miejscowościach. Firma wzmacnia kanał B2B i mocno stawia na wielokanałowość sprzedaży. Potwierdzeniem osiągniętych sukcesów są dane liczbowe - w porównaniu z 2017/2018 sprzedaż wzrosła o niemal 9% a zysk operacyjny wzrósł ponad 12%.
Rozwój sieci sprzedaży
W minionych 12 miesiącach (01.09.2018 – 31.08.2019) sieć JYSK Polska powiększyła się o 12 nowych placówek. Dziś na terenie całego kraju, funkcjonuje 231 sklepów JYSK w 174 miejscowościach. Co ważne, zakupy w sklepach JYSK można robić nie tylko w dużych miastach. Firma rozwija sieć sprzedaży również w mniejszych miejscowościach nawet do z 15 tys. mieszkańców. W planach jest dalszy rozwój i plany otwierania nawet kilkunastunowych sklepów rocznie.
– Dzięki systematycznemu otwieraniu nowych sklepów, możemy docierać z naszą ofertą do coraz szerszego grona klientów. Obserwujemy ciągły wzrost zainteresowania skandynawskim designem. Upodobania polskich klientów zmieniają się, a wzory i kolory skandynawskie idealnie wpisują się w nowe, najbardziej popularne trendy. Klienci poszukują takich mebli i artykułów wyposażenia wnętrz – a w sklepach naszej sieci mają szeroki wybór, a w naszym sklepie internetowym wybór jest jeszcze większy. Wzrost obrotu przy rosnącej konkurencji jest bardzo satysfakcjonujący
– mówi Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska.
Całkowita sprzedaż w JYSK Polska wliczając w to eksport wyniosła 2,955 mld PLN.
Wraz ze zmieniającymi się preferencjami klientów w życie weszła nowa strategia JYSK. Seamless and closer to the customer oznacza możliwość płynnego poruszania się klienta między dostępnymi w JYSK kanałami sprzedaży czyli sklepami stacjonarnymi, zakupami on-line, zakupami przez telefon, czy opcją click and collect. ¬- Nasze działania miały i w dalszym ciągu mają na celu zapewnienie klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych niezależnie od miejsca i czasu, w których zdecydują się na zakupy w JYSK ¬– mówi Piotr Padalak. - Na każdym etapie „podróży” zakupowej staramy się zagwarantować wygodne, elastyczne, praktyczne, szybkie i dogodne rozwiązania. Przykładowo, wiosną 2019 r. wprowadziliśmy usługę darmowego transportu towarów zakupionych w naszym sklepie internetowym do dowolnie wybranego sklepu stacjonarnego JYSK. Cały mijający rok był rokiem rekordowych inwestycji w działania promocyjne w Internecie oraz rekordowej dynamiki wzrostu kanału sprzedaży online. Zakupy internetowe rosną w tempie ok 30 % rocznie. Dlatego inwestycje w IT gwarantujące coraz lepszą obsługę stanowią znaczącą część budżetu.
B2B – JYSK dla Klientów Biznesowych
Zgodnie z globalną strategią firmy JYSK, rozwijamy dział B2B. Oferta sprzedaży B2B jest kierowana przez JYSK Polska do każdego Klienta Biznesowego, który potrzebuje większych ilości produktów – do hoteli, restauracji, gmin, uczelni, mieszkań na wynajem – od jednoosobowych działalności gospodarczych po organizacje publiczne czy spółki prawa handlowego. Pracujemy nad pełną digitalizacją i takim doborem oferty i usług, by w pełni spełniać oczekiwania również klientów biznesowych. Mocno stawiamy na wielokanałowość sprzedaży. Szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny, możliwość obsługi dostaw dużych ilości w krótkim czasie – to nasze główne obietnice dla klienta biznesowego – mówi Lucjan Sowa, szef działu B2B w JYSK Polska.
JYSK Polska zapowiada dalszy rozwój wielokanałowej sieci sprzedaży. W rozpoczynającym się nowym roku finansowym, firma obchodzić będzie 20. rocznicę obecności na polskim rynku. – Z tym szczególnym jubileuszem wiążemy wiele planów – mówi Piotr Padalak. - Z pewnością będzie to okazja do świętowania i podziękowania naszym klientom i pracownikom.
JYSK na świecie
W roku swoich 40 urodzin obroty JYSK na świecie wyniosły 3,794 mld. EURO, co oznacza 6 % wzrost, zysk operacyjny wyniósł 436 milionów EURO. W tym roku otwartych zostało kolejnych 175 sklepów JYSK na świecie. Ekspansja to wizja Larsa Larsena, założyciela JYSK, którego celem było otworzyć 5000 sklepów na świecie. Lars Larsen zmarł w sierpniu po ciężkiej i krótkiej chorobie. Jego obowiązki w rodzinnej firmie przejął syn Jacob Brunsborg, który zapowiedział kontynuację polityki ojca.