Kaufland zredukował już zużycie tworzyw sztucznych o ponad 20% – sieć realizuje kolejne, ambitne cele w ramach strategii REset Plastic

2023-11-08 | 10:38

Przedsiębiorstwa Grupy Schwarz, w tym Kaufland, od 5 lat konsekwentnie angażują się w strategię REset Plastic, stawiając na świadome wykorzystywanie tworzyw sztucznych i optymalizację opakowań produktów marek własnych. Dzięki podjętym staraniom pierwotny cel – redukcja zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych o 20% do 2025 r. – został już osiągnięty, dlatego Grupa Schwarz idzie o krok dalej, zakładając jeszcze bardziej ambitny plan – mniej plastiku o 30% do 2025 r. i o 35% do 2027 r.

Redukcja zużycia plastiku

Dzięki ścisłej współpracy i różnorodnym inicjatywom środowiskowym firmy należące do Grupy Schwarz osiągnęły znaczące postępy w realizacji wspólnie wypracowanej strategii REset Plastic i przekroczyły już pierwotnie założony cel redukcji zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych, które do 2025 r. miało osiągnąć poziom 20% we wszystkich krajach. Nowy cel zakłada redukcję zużycia plastiku w opakowaniach o 30% do 2025 r. oraz o 35% do 2027 r. (w porównaniu z rokiem 2017). Ponadto firmy dążą do tego, aby do 2025 r. wykorzystywać do produkcji opakowań produktów marek własnych średnio 25% recyklatu oraz aby wszystkie z nich w jak największym stopniu nadawały się do recyklingu.

Reklama:

Na dzień 28.02.2023 r. sieć Kaufland we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność, dokonała już następujących postępów:

  •  redukcja zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych o 33,3%;
  •  udział recyklatu w opakowaniach produktów marek własnych wynoszący średnio 23,7%;
  •  osiągnięcie maksymalnej zdolności recyklingu w przypadku 50% opakowań produktów marek własnych

Recykling opakowań

Sukcesy te Kaufland zawdzięcza m.in. projektowaniu opakowań z myślą o recyklingu. W przypadku wielu opakowań produktów marek własnych sieć używa monomateriałów, które mogą być ponownie wykorzystane w tym samym obiegu surowców. Kaufland sięga również po rozwiązania innowacyjne. W tym roku, w ramach realizacji strategii REset Plastic, sieć wykorzystała włókna rożnika do produkcji opakowania łososia marki własnej K-Bio. Sieć ma na swoim koncie również takie osiągniecia jak: zastąpienie plastikowych opakowań patyczków higienicznych bevola w 100% materiałem z papieru czy wykonanie butelki oleju silnikowego MyProject w całości z recyklatu. Do oferty marek własnych Kaufland wprowadził również artykuły wykonane z surowców wtórnych, jak np. odzież sportową marki Newcential czy akcesoria kuchenne marki Spice&Soul. Aby zwiększyć możliwości recyklingu, Kaufland eliminuje także czarny pigment z opakowań produktów, który utrudnia mechaniczną segregację odpadów. Usunięto go ze środków do udrażniania rur, środków piorących marki K-Classic. Czarne tacki, na których dotychczas były pakowane produkty roślinne marki K-take it veggie, zastąpiono tworzywem przeźroczystym. Do działań w ramach REset Plastic Kaufand włącza również klientów – w 2022 r. sieć wprowadziła do oferty woreczki wielokrotnego użytku z tkaniny na pieczywo, a od 2019 r. w sklepach sieci dostępne są materiałowe woreczki na owoce i warzywa, które stanowią alternatywę dla plastikowych jednorazowych foliówek. Dodatkowo na opakowaniach produktów marek własnych Kaufland wprowadza specjalne oznaczenia dotyczące segregacji odpadów. Z pomocą piktogramów klienci łatwo zidentyfikują, do jakiego pojemnika powinny trafić poszczególne elementy opakowania, co wspiera proces recyklingu. Firma rezygnuje także ze zbędnych plastikowych elementów, co pozwala zmniejszyć wagę opakowań. Przykładem tego jest usunięcie plastikowych wieczek w napojach marki własnej K- to go.

Przedsiębiorstwa Grupy Schwarz konsekwentnie pracują ramię w ramię nad osiągnięciem celów strategii REset Plastic. Każdy, nawet najmniejszy wkład na rzecz świadomego wykorzystywania tworzyw sztucznych stanowi ważną częścią całości – zgodnie z ogólnogrupową wizją „Mniej plastiku – obieg zamknięty”.

 

Tagi: Działania pro-ekologiczne Kaufland
Oceń artykuł:

Źródło: Kaufland

Kaufland zredukował już zużycie tworzyw sztucznych o ponad 20% – sieć realizuje kolejne, ambitne cele w ramach strategii REset Plastic

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.