KiK: jasno sprecyzowane cele to podstawa sukcesu

2019-07-03 | 09:30

Jeszcze w tym roku usłyszymy o otwarciu 300 sklepu KiK. Aktualnie jest ich ponad 270, co oznacza, że przed siecią intensywne miesiące. Dodatkowo, sklepy mają powstać w zupełnie nowej odsłonie. Około 40 nowych lokalizacji do końca roku i rozwój konceptu wizualnego przestrzeni sklepów – to dwa główne cele, jakie KiK zaplanował sobie na drugie półrocze 2019 roku. 

Obserwując działania sieci na przestrzeni kilku ostatnich lat można zauważyć, że wzrost liczby sklepów KiK odbywa się sukcesywnie, zgodnie z komunikowaną ścieżką ekspansji, tj. rokrocznie zostaje otwartych około 50-60 sklepów. KiK pierwsze półrocze 2019 roku zamknął liczbą 275 sklepów, co daje około 180.000 mkw. Dla porównania, liczba sklepów na koniec pierwszego półrocza 2018 roku wynosiła 223, czyli około 145.000 mkw., co stanowi wzrost o ok. 24%. 

Wychodzimy z założenia, że jasno sprecyzowane cele są podstawą sukcesu. Doskonale wiemy dokąd zmierzamy, dlatego nie boimy się działać z rozmachem. Otwarcie 40 nowych sklepów w ciągu półrocza to ambitne plany, ale tylko takie pozwalają piąć się w górę. Tworząc strategię rozwoju zawsze mamy na względzie najważniejsze – zadowolenie naszych klientów. Intensywna ekspansja pozwala nam być jeszcze bliżej nich. Ponadto, wiemy jak ważne są pozytywne doświadczenia zakupowe, dlatego w drugiej połowie 2019 roku postanowiliśmy wdrożyć nową koncepcję wizualną sklepu

– mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Nowy etap w aranżacji sklepów KiK rozpoczął się pod koniec czerwca, wraz z otwarciem sklepu w Ciechanowie. Każdy kolejny sklep otwierany w 2019 roku ma prezentować nową aranżację przestrzeni. Jak duże zmiany czekają sieć?

Wizja i wartości, które wyznaje KiK pozostają niezmienne od dawna. Jednak mimo to nie możemy pozostać obojętni wobec tego, jak zmieniają się oczekiwania współczesnego klienta, trendy, standardy – słowem rynek, na którym działamy. Realizowanie (z sukcesem) w obecnych czasach misji określonej przed laty cechuje markę dynamiczną i elastyczną, a taką stara się być KiK. Analizując customer journey w KiK zauważyliśmy, że istnieje przestrzeń, która pozwoli wzmocnić doświadczenia zakupowe naszych klientów i zwiększyć komfort samych zakupów. To przeświadczenie leży u podstaw stworzenia nowej, odświeżonej koncepcji wizualnej naszych sklepów

– komentuje Mariusz Kulik.

W praktyce nowa odsłona aranżacji sklepów ma jeszcze lepiej powiązać ze sobą poszczególne grupy asortymentowe, co w przypadku KiK, który posiada bardzo zróżnicowaną ofertę jest zrozumiałym założeniem. Punktem wyjścia w projektowaniu odświeżonej przestrzeni sklepów była jeszcze wygodniejsza i bardziej przejrzysta ekspozycja towaru. Klienci KiK cenią sobie wygodę, prowadzą intensywny tryb życia i nie lubią marnotrawić czasu. Właśnie dlatego tak bardzo odpowiada im możliwość zrobienia zróżnicowanych zakupów w jednym miejscu. Nowa koncepcja wizualna sklepów pozwoli w intuicyjnie przemieszczać się między poszczególnymi działami i w jeszcze prostszy sposób zapoznawać się z produktami dostępnymi w KiK. Motywem przewodnim przedsięwzięcia jest funkcjonalność, rozumiana także jako zaprezentowanie większej ilości produktów na tej samej przestrzeni poprzez zastosowania nowych systemów ekspozycji oraz innego układu sklepu. 

Za trzy lata KiK będzie obchodził jubileusz 10-lecia istnienia w Polsce. Do tego czasu powinno już funkcjonować ponad 450 sklepów KiK. Docelowo ta liczba może wynosić około 650 lokalizacji. Oznacza to, że marka wciąż poszukuje kolejnych lokalizacji dla swoich sklepów.

Jesteśmy na etapie intensywnej ekspansji, ale nie oznacza to, że pojawiamy się wszędzie i za wszelką cenę. Wiele zależy od specyfiki danego miejsca, ale pewne kwestie pozostają niezmienne: powierzchnia handlowa – preferowana to co najmniej 650 mkw., komfortowy dostęp do co najmniej 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. Szukamy odpowiednich miejsc, jesteśmy otwarci na propozycje 

– podsumowuje dyrektor generalny sieci.

Tagi: KiK Mariusz Kulik
Oceń artykuł:

Źródło: KiK

KiK: jasno sprecyzowane cele to podstawa sukcesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.