KiK: świetna passa na polskim i europejskim rynku trwa

2018-06-18 | 16:38

KiK to jeden z bardziej dynamicznie rozwijających się brandów modowych i wnętrzarskich w Polsce. Marka w ciągu zaledwie 6 lat zbudowała tutaj sieć ponad 220 sklepów, która rozrasta się dosłownie z tygodnia na tydzień. Ekspansja jest realizowana w tempie, którego odzwierciedleniem jest imponująca statystyka: średnio co 7 dni następuje otwarcie nowego sklepu pod szyldem KiK.

Pierwsze półrocze 2018 roku udowadnia, że ów rozwój jest tyleż dynamiczny, co zrównoważony. Założenia biznesowe w szerszej perspektywie są równie ambitne - tempo ekspansji sieci z roku na rok sukcesywnie wzrasta i do 2020 roku, liczba sklepów KiK w Polsce ma przekroczyć pół tysiąca. Dotychczasowe osiągnięcia brandu na tym polu pozwalają się domyślać, że firma zrealizuje swoje cele z nawiązką.

To oznacza również, że kadrę KiK zasilą nowi pracownicy - ich liczba w Polsce dobiega do 2.000, a docelowo może wzrosnąć nawet dwukrotnie, co uczyni firmę jednym z największych pracodawców w naszym kraju.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, a KiK niezmiennie stara się sprostać oczekiwaniom dynamicznie zwiększającej się liczby klientów. Dlatego marka stawia nie tylko na rozwój mierzony kolejnymi otwarciami nowych sklepów, ale także na reopeningi tych już funkcjonujących.

Wśród nich wyróżnia się ten zlokalizowany w Centrum Handlowym Turawa Park w Opolu, który jest pierwszym wielkopowierzchniowym sklepem KiK w Polsce. Choć pozostałe sklepy marki standardowo zajmują niemało, bo 600-650 m² powierzchni handlowej, opolski ma imponujące 850 m² i zupełnie nowy format.

– Dzięki temu klienci KiK zyskali dostęp do bogatszego asortymentu w jednym miejscu, a tych, którzy często odwiedzają nasze sklepy, powinien pozytywnie zaskoczyć nowy, jeszcze bardziej przejrzysty sposób ekspozycji i większy komfort dokonywania zakupów

– mówi dyrektor generalny marki, Mariusz Kulik.

Poprzeczka coraz wyżej

To pierwsze, ale zdecydowanie nie ostatnie słowo firmy w kwestii adaptacji nowej formuły i jakości swoich sklepów. KiK ma w planach kontynuowanie serii reopeningów i utrzymanie tempa kolejnych otwarć, co stanowi jeden z kluczowych elementów strategii biznesowej marki i zarazem stawia poprzeczkę jeszcze wyżej. Niebawem do sieci ponad 220 sklepów ma dołączyć kolejny klasyfikowany jako wielkopowierzchniowy – tym razem jego rozmiar ma osiągnąć aż 1.000 m².

To nie wszystko. Brand, który zgromadził ponad milion fanów dzięki ożywionej działalności firmowych profili w najpopularniejszych mediach społecznościowych, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych, którzy zakupy wolą robić w zaciszu własnego domu. – To również ukłon w stronę osób mieszkających w miejscowościach, w których sklepów KiK jeszcze nie ma, choć intensywna ekspansja dynamicznie wzbogaca listę ich lokalizacji. W drugiej połowie 2018 roku planujemy bowiem otwarcie sklepu internetowego, który pozwoli cieszyć się zakupami „korzystnie, modnie, z pomysłem” 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu, a więc również w niedziele wolne od handlu – zaznacza dyrektor generalny marki.

Zarówno ostatnie 6 miesięcy, jak i te nadchodzące wyznacza więc rytm intensywnej ekspansji, ale też przeobrażeń sieci, która rozszerza swoją działalność na wielu polach, sukcesywnie umacniając przy tym swoją pozycję na polskim rynku.

„Nie zamierzamy zwalniać tempa”

Ten ogromny sukces, cieszy jeszcze bardziej, ponieważ nie odbiega od działań na rynku światowym. Sieć zapowiada, że do 2022 roku będzie funkcjonować 5.000 sklepów KiK. Jak dotąd brand jest obecny w 10 krajach Europy, ale nie wyklucza także ekspansji do nowych krajów.  

– Na tym tle rozwój KiK w Polsce przebiega bardzo pomyślnie. Czytamy to jako osiągnięcie, ale i nieustające wyzwanie. KiK jest postrzegany jako jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych sieci sklepów tekstylnych w Europie. Dążymy do tego, by umacniać taki wizerunek marki także w Polsce

– podsumowuje i zapowiada Mariusz Kulik.

Tagi: KiK Mariusz Kulik
Oceń artykuł:

Źródło: KiK

Zobacz także

KiK: świetna passa na polskim i europejskim rynku trwa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.