KiK Textil Sp. z o. o. z siecią około 4000 sklepów na terenie dziesięciu krajów Europy – w tym Polski, Niemiec, Holandii, Czech, Słowacji, Austrii, Słowenii, Chorwacji, Węgier i Włoch – należy do wiodących na ryku europejskim marek specjalizujących się w sprzedaży odzieży i artykułów do wyposażenia wnętrz.
Niemal ćwierć wieku temu w niemieckich domach zaczęły się pojawiać produkty z asortymentu KiK. Systematycznie – wraz z ekspansją – do grona klientów marki dołączali kolejni mieszkańcy Starego Kontynentu. Dziś liczba sklepów KiK osiągnęła około 4.000 na terenie 10 krajów Europy – w tym Polski, Niemiec, Holandii, Czech, Słowacji, Austrii, Słowenii, Chorwacji, Węgier i Włoch. Tym samym sieć sklepów KiK jest jedną z wiodących sieci detalicznych w Europie i nie spoczywa na laurach – wciąż się rozwija i podejmuje kolejne wyzwania. Nie inaczej jest w Polsce, gdzie przez 6 lat działalności powstało ponad 220 sklepów, a w najbliższym czasie dołączą do nich kolejne.
Ekspansja KiK w Polsce rozwija się dwutorowo – w ramach otwierania nowych lokalizacji oraz modernizacji tych już istniejących. Jak do tej pory w 2018 roku zostało otworzonych już ok. 20 sklepów, a do grudnia ta liczba ma urosnąć do ok. 60. Wśród otwarć znajduje się pierwszy wielkopowierzchniowy sklep KiK w Polsce (ponad 800 mkw.), który zastąpił sklep KiK w CH Turawa Park w Opolu o standardowej dla sieci powierzchni (550-650 mkw.). Niebawem, bo już w sierpniu, marka wzbogaci się o drugi wielkopowierzchniowy sklep, który będzie zlokalizowany w Sosnowcu, przy ulicy Dekerta. Sieć zapowiada także uruchomienie sklepu online na przestrzeni najbliższych miesięcy.
Intensywny rozwój marki niesie ze sobą potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań oraz lokalizacji dla kolejnych sklepów. W tej kwestii brand ma ściśle określone wymagania dyktowane skalą ekspansji i dbałością o potrzeby klientów. KiK realizuje je przede wszystkim poprzez współpracę oraz aktywne poszukiwanie partnerów biznesowych wśród galerii handlowych.
Obecną pozycję firma wypracowała dzięki strategii marketingowej opartej na claimie „korzystnie modnie, z pomysłem”. W myśl hasła firma oferuje zgodne z aktualnymi trendami produkty o korzystnej relacji jakości do ceny. Ponadto, KiK dużą wagę przywiązuje do poziomu obsługi klienta oraz szeroko zakrojonej działalności społecznej i promocyjnej, a także sukcesywnie rozwijanej obecności w mediach społecznościowych.
O projekcie wydawniczym:
SHOPPING MALL MARKETING 2019 to 8. edycja projektu wydawniczego o tematyce związanej z marketingiem i zarządzaniem w sektorze RETAIL. Przygotowywany przez Redakcję Magazynu GALERIE HANDLOWE projekt, skierowany jest do dyrektorów zarządzających oraz menadżerów marketingu 1000. największych centrów handlowych i ich najemców sieciowych. To doskonałe kompendium wiedzy i forma promocji w branży.
Edycja 7 (2018) w liczbach: