Kilkanaście nowych sklepów w 3 miesiące – KiK podsumowuje Q3 i planuje Q4

2020-10-29 | 15:00

Sieć sklepów KiK pomimo niełatwego 2020 roku z sukcesem prowadzi działania ekspansyjne. III kwartał br. zamknęła liczbą 12 nowych sklepów, świętując we wrześniu otwarcie 350 sklepu. Czy w ostatnich miesiącach 2020 roku KiK zamierza zwolnić? Absolutnie nie, czego dowodem mogą być październikowe dokonania w postaci 7 nowych sklepów. Co dalej? O tym opowiadają expansion managerowie KiK – Adam Puk i Marcin Ostrowski.

Oczekiwania klientów stale ewoluują, z różnych przyczyn. Rozwój technologiczny, wzrost zarobków, coraz większa świadomość w zakresie ekologii – to tylko kilka składowych, które kształtują współczesnego klienta. 2020 rok przyniósł jednak nowe okoliczności – pandemię, która wpłynęła na wiele obszarów naszego życia, także na biznes i sektor ratail. Do niedawna dużo mówiło się o rozrywkowej stronie centrów handlowych, podczas gdy dzisiaj okazuje się, że ważniejsze od customer experience jest zapewnienie bezpieczeństwa klientom podczas robienia zakupów. Czy wobec tego ekspansja KiK wciąż jest pożądana?

– W sklepach KiK można znaleźć „stale niskie ceny”, a to w obecnych czasach bywa jeszcze istotniejsze niż kilka miesięcy temu. Dlatego swego rodzaju misją KiK jest zagwarantowanie klientom jak największej dostępności do naszej oferty. Nie zamierzaliśmy rezygnować z działań ekspansyjnych, po prostu musieliśmy je dostosować do nowych okoliczności. W praktyce w III kwartale otworzyliśmy 12 nowych sklepów, a to znaczy, że w Q3 średnio raz w tygodniu pojawiał się nowy sklep KiK. To bardzo dobry wynik, który cieszy jeszcze bardziej, ponieważ poszerzyliśmy zarówno naszą sieć, jak i liczbę miejscowości, w których znajduje się KiK. Aż 10 z 12 sklepów to debiuty – jest to szczególnie istotne w kontekście wspomnianej na początku misji. Cieszymy się, że w 2020 roku pomimo różnych przeciwności wciąż zwiększamy dostępność miejsc, w których można zrobić zakupy „korzystnie, modnie, z pomysłem

– tłumaczy Adam Puk, expansion manager KiK.

Plany ekspansyjne KiK od dawna obejmowały nie tylko pojawianie się w nowych miejscowościach, ale i umacnianie pozycji na lokalnych rynkach, poprzez otwieranie kolejnych sklepów. Nie inaczej było w październiku, czego przykładem może być uruchomienie 9. sklepu w Poznaniu (w Galerii Malta) i 5. sklepu KiK w Bytomiu. Jakie są plany KiK na ostatnie miesiące 2020 roku?

– Nasze najświeższe plany dotyczyły otwarcia aż 3 debiutanckich sklepów jednego dnia – 29.10 do sieci KiK dołączyły: Augustów, Głuchołazy i Skarżysko-Kamienna. W sumie w październiku otworzyliśmy 7 nowych sklepów i podobne tempo planujemy utrzymać do końca roku. Tradycyjnie na liście naszych otwarć znajdują się zarówno miasta, których mieszkańcy nas doskonale znają, jak i te, w których dopiero damy się poznać lokalnej społeczności. Oba typy lokalizacji od zawsze były dla nas tak samo ważne, a kolejne sklepy tylko potwierdzają, że podążamy właściwą ścieżką. Na naszym horyzoncie znajduje się osiągnięcie liczby 400 sklepów KiK w Polsce i mamy nadzieję, że ostatnie miesiące tego roku pozwolą nam się mocno zbliżyć do tego wyniku. Nie chcę deklarować konkretnej liczby, ale mogę powiedzieć, że przed nami otwarcia co najmniej kilkunastu sklepów KiK. Pojawimy się między innymi w kolejnych lokalizacjach w Ełku, Łodzi, Toruniu, Warszawie i Nysie, otworzymy także pierwsze sklepy KiK we Władysławowie, Nidzicy oraz Barlinku

– relacjonuje Marcin Ostrowski, expansion manager sieci sklepów KiK.

Sieć sklepów KiK jest obecna w Polsce od 2012 roku, a dziś może się poszczycić pozycją jednego z czołowych graczy na polskim rynku dyskontów. W ostatnich latach tempo ekspansji sieci utrzymywało się na poziomie 50-60 nowych otwarć rocznie, a aktualnym celem KiK jest osiągnięcie liczby 650 sklepów w Polsce. Warto podkreślić, że działania polskiego oddziału KiK są spójne z planami wzrostu obecności sieci na arenie międzynarodowej – zgodnie z założeniami KiK do 2022 roku chce móc pochwalić się liczbą 5.000 sklepów na świecie.

Tagi: Adam Puk KiK Marcin Ostrowski Rozwój sieci handlowych
Oceń artykuł:

Źródło: KiK

Zobacz także

Kilkanaście nowych sklepów w 3 miesiące – KiK podsumowuje Q3 i planuje Q4

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.